قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

ولیعهد عربستان سعودی که ادعا می کند علاقه چندانی به خودروهای بحث برانگیز ندارد، صاحب بهترین ناوگان خودروهای لوکس از جمله فراری، لامبورگینی، بوگاتی و چندین بی ام و و لندکروزر است.

به گزارش شیمیشی، «اخبار اینترنتی» او نوشت: او دو قایق تفریحی دارد که فقط برای اوقات فراغت طراحی شده اند. او اولین خود، Pigasus VIII را در سال 2008 خرید. این کشتی دارای یک سکوی هلیکوپتر، زمین گلف، سالن سینما و زمین رقص است.

او دومین قایق تفریحی را در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۴۵۸ میلیون دلار خرید. دارای هفت عرشه، دو سکوی هلیکوپتر و یک استخر آب شور است. بر اساس گزارش ها، یکی از ثروتمندترین افراد جهان – بیل گیتس – زمانی آن را به مبلغ 9 میلیون دلار برای یک هفته اجاره کرد.

اولین قایق تفریحی ساخته شده توسط کارخانه کشتی سازی ایتالیایی Fincantieri، 134 متری Serene، در سال 2011 به میلیاردر روسی یوری شفلر تحویل داده شد. همانطور که بعداً مشخص شد، او قایق تفریحی خود را در جولای 2015 به مبلغ 458 میلیون دلار به محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان سعودی فروخت.

این قایق بادبانی مجهز به استخر آب شور، جکوزی بزرگ، سونای کنار اقیانوس و سکوی هلیکوپتر کاملاً عملیاتی، به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین قایق‌های تفریحی در صنعت قایق‌رانی شناخته می‌شود.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

در زمان تحویل، سرن نهمین قایق بادبانی بزرگ جهان بود که از قطر 133 متری Almirqab Amir پیشی گرفت و از 138 متری Laursen، Sunrise دیوید گفن فاصله گرفت. با این حال، برای کارخانه کشتی سازی ایتالیایی Fincantieri تحت کنترل دولت، Serene اولین قایق تفریحی بود که این شرکت تا به حال ساخته بود و در ابتدا بر روی قایق های تفریحی تجاری تمرکز داشت.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

قایق بادبانی ولیعهد عربستان سعودی، سرن، بر روی تیری به طول 18.5 متر کشیده شده، 6 طبقه ارتفاع دارد و دارای امکانات رفاهی بی شماری است که شامل چندین هتل پنج ستاره می شود. یکی از برجسته ترین ویژگی های آن از بیرون حمام شگفت انگیز آن است که در پشت سکوی آفتاب قرار دارد.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

جکوزی روی پشت بام، یکی از هفت استخر سرن، توسط نور خورشید احاطه شده است. در مقابل آفتاب داغ یک نوار کاملا مجهز در زیر عرشه دیدبانی قایق بادبانی وجود دارد که شامل اتاق های آفتاب نیز می شود.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

در طبقه بالا استخر آبگرم دیگری وجود دارد که با صندلی های آفتابگیر احاطه شده و رو به عرشه است. میز ناهار خوری معمولی نیز در قسمت سایه بازار پیدا می شود.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

طراحی داخلی سرن توسط استودیوی طراحی بریتانیایی ریموند لنگتون، ترکیبی پیچیده از رنگ‌های کرم و تیره با مبلمان چوبی است. سالن SkyCern منظره ای را از هر نقطه قابل تصوری ارائه می دهد که با مبل ها، صندلی ها و میزهای قهوه برای قهوه و چای مبله شده است.

قایقی که بیل گیتس اجاره کرد اما بن سلمان خرید!

فضای رسمی‌تری که برای گردهمایی‌های گروهی بزرگ طراحی شده است، سالن اصلی دارای رنگ‌های سفید با رنگ‌های تیره است. یک پیانو در مرکز اتاق وجود دارد. جالب اینجاست که این سالن درست بالای ناهارخوری اصلی قرار دارد و لوستر آن بین دو فضا آویزان است و امکان پخش موسیقی را فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا