فعالیت بیش از ۸۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور

شیمیشی/ مرکز رئیس سازمان سینمایی گفت: در حال حاضر بیش از 800 سالن سینما در کشور فعال است و قرار است تا آبان ماه 1404 این تعداد به 1000 سالن سینما برسد.

محمد خزاعی ششم آذرماه در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی پروین اعتصامی مجموعه امیر کبیر اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در تمامی استان ها برگزار می شود و پیش بینی می شود 15 یا 16 استان برگزار شود. میزبان فیلم های جشنواره خواهد بود. مانند هر سال فیلم های متعددی به استان ها ارسال می شود که هزینه های آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای اعزام سینماگران و کارگردانان به استان ها و شهرستان ها برای تماشای فیلم در کنار مردم و برگزاری جلسات نقد و بررسی و ایجاد شور و نشاط بیشتر در فضای استان است.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: جشنواره تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در بخش های مختلف با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود. امسال بعد از چندین سال اولین جشنواره سینمایی خود را داریم و تقریباً 11 فیلم به نمایش درمی آید.

خزایی در ادامه سخنان خود گفت: در بخش بین الملل با استقبال خوبی مواجه شدیم و بیش از 600 اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیدند و آثار برگزیده انتخاب شدند و امسال نیز افتتاحیه و بسیاری از آثار برگزار خواهد شد. برنامه ها.”

وی با تاکید بر اینکه کاهش زیادی در سالن های سینما در کشور داریم و در حال حاضر باید 2000 سالن در کشور وجود داشته باشد، گفت: زمانی که دولت تاسیس شد 570 سالن در کشور وجود داشت و پس از آن مقرر شد 430 سالن اضافه شود. در عرض چهار سال، سالن های تئاتر و در حال حاضر بیش از 230 سالن افتتاح شده است. در مجموع بیش از 800 سالن در کشور فعال است که امیدواریم تا شهریور 1404 ظرفیت زیرساخت های سینمایی کشور به 1000 سالن برسد.

خزایی همچنین گفت: اراک 2 سال و نیم بدون سینما بود و اکنون حدود سه سالن سینما افتتاح شده و مشکلات آن سه سالن در حال رفع است. در سال آینده اتفاقات خوبی از نظر زیرساختی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: این سه سالن سینمایی توسط بخش خصوصی ساخته شده و 15 میلیارد ریال اعتبار از سوی سینماشهر برای تجهیزات لازم اختصاص و هزینه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا