فرسودگی ۳۰۰۰ آمبولانس / جذب ۳۵۰۰ نیروی جدید در اورژانس

آفتاب نیوز:

جعفر میادفر به کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس اشاره کرد و گفت: این کمبود به دو صورت تعیین شده است که یکی صیانت از وضعیت موجود و دیگری بر اساس طرح زمین در برنامه هفتم توسعه است.

وی از احداث هزار و 400 پایگاه راه روستایی و شهری خبر داد و گفت: بیشتر شرایط فعلی منجر به کمبود 15 هزار نیرو شده است و با دریافت مجوز از سازمان خدمات رسان به زودی 3 هزار و 540 نفر جذب خواهند شد.

میادفر با بیان اینکه باید در هر پایگاه 9 نفر تعیین تکلیف شود، گفت: بر این اساس حدود 11 هزار سرباز در این زمینه کمبود دارند. همچنین در این زمینه باید آمبولانس و زیربنای لازم و بودجه مورد نیاز وجود داشته باشد و در مجموع اینها منجر به ساخت پایگاه می شود و تلاش می شود در برنامه هفتم تصمیم گیری شود و آن را در نظر بگیرید اعتبارات لازم برای ساخت این پایگاه ها.

3000 آمبولانس در کشور مسدود شد
رئیس اورژانس کشور در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: 3000 دستگاه آمبولانس قدیمی داریم که باید بازنشسته شوند و با آمبولانس های جدید جایگزین شوند و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین از کمبود 1400 دستگاه آمبولانس در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در بودجه سال 1402 وام کلانی را پیش بینی کردند که به سه هزار و نیم میلیارد تومان می رسد و اولین مناقصه آن را انجام دادیم. خرید آمبولانس با 500 دستگاه و شرکت برنده نیز مشخص شده است و ثبت سفارش می کنیم و پول لازم را تامین می کنیم.

میادفر در خصوص قیمت مورد نیاز این 500 دستگاه گفت: در این زمینه به 35 میلیون دلار ارز نیاز داریم که در حال حاضر ریالی است و دولت باید با حمایت سازمان برنامه و مرکز به این میزان توجه کند. بانک.تغییر خارجی

وی گفت: دو کار را همزمان انجام می دهیم که یکی از آنها فرآیند ثبت سفارشات است که توسط وزارت حراست نظارت می شود و نظارت های لازم نیز انجام می شود تا پول پرداخت شود. به سرعت در دسترس ماست شرکت پیمانکار نیز کارهای مربوطه را انجام می دهد و ما باید بدهی لازم را به آن بپردازیم.

رئیس اورژانس کشور درباره افتتاح اولین پایگاه آمبولانس هوایی در تهران گفت: روز گذشته همزمان با حضور رئیس جمهور و افتتاح بیمارستان خدیر شمال تهران و ساخت ایستگاه بالگرد، اولین پایگاه اورژانس هوایی با استفاده از بالگردهای مربوطه راه اندازی شد و به همین دلیل یکی از پایگاه های هوایی تهران از یک پایگاه به دو پایگاه تبدیل شد.

میادفر درباره ویژگی های هلیکوپتر نیز گفت: برای بیمارانی که شرایط پیچیده ای دارند یا زمانی که قصد پیوند اعضا را داریم از هواپیما استفاده می کنیم و هواپیماهای کوچکی هستند که یک عضو یا یک یا دو بیمار را جابجا می کنند.

وی درباره بهبود وضعیت اورژانس شمال تهران نیز گفت: 821 تخت با بهترین تجهیزات کار خود را آغاز کرده و در حال نوسازی هستند و در شرق تهران دو بیمارستان مهم داریم که یکی از آنها امام حسین (ع) است. ) و بیمارستان. دیگری شهدا است که هر دو استراتژیک هستند.

دکمه بازگشت به بالا