صاحبان بیش از یک خودرو بخوانند

علاوه بر اینکه اگر خودروی شما بیش از یک میلیارد تومان باشد، از خودروهای لوکس مشمول مالیات می شوید، اگر بیش از یک میلیارد خودرو داشته باشید و مجموع آنها بیش از یک میلیارد باشد، باید مالیات هم بدهید.

به گزارش شیمیشی، مالیات بر خودروهای لوکس یا به عبارتی خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، نه تنها شامل مالکان آن خودروها می شود، بلکه در صورتی که مجموع ارزش خودروی فرد و افراد تحت تکفل او بیش از یک میلیارد تومان از دنیا رفت همچنین باید مالیات بپردازد.

کسانی که باید تا پایان بهمن ماه سال جاری مالیات مربوطه را پرداخت کنند، می توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی https://www.intamedia.ir/، کلیه وسایل داخل خودرو خود را یافته و مالیات را پرداخت کنند. هزینه ماشین خود را بپردازند

در این بین هرکسی می تواند شماره ملی و شماره همراه خود را در سامانه وارد کرده و پس از دریافت اطلاعات خودروها با نام و قیمت خودروها اعلام شود. علاوه بر این، آنها می توانند میزان مالیات متعلق به اتومبیل یا وسایل نقلیه خود را مشاهده کنند.

بره محمود علی زاده_قائم مقام اداره امور مالیاتی سابقشیمیشی توضیح داد که ارزش گذاری خودروها به بیش از یک میلیارد می رسد که بر اساس آن ارزش هر خودرو داخلی و خارجی عموما بر اساس سال ساخت خودرو بوده و بر اساس ماده 42 قانون، ارزش تعیین شده خودرو اعمال می شود. به قانون مالیات بر ارزش افزوده پایبند است.

از سوی دیگر، از آنجایی که 90 تا 95 درصد ارزش واقعی خودرو مبنای ارزیابی قرار می گیرد، در صورتی که در این مورد به دلایلی ارزش تعیین شده برای خودروهای مذکور از ارزش واقعی آنها بیشتر باشد، همانطور که در اجرای آیین نامه آمده است. . در بودجه های مشخص شده در بندهای 6 و 7 این بند، ذینفعان را می توان با شماره ارزش وسیله نقلیه خاص در درخواست شناسایی کرد و اسناد خوبی را در اختیار سازمان امور مالیاتی محل سکونت خود قرار داد.

همچنین مبنای ارزش گذاری خودروهای بالای یک میلیارد تومان اعم از تصادفی یا غیرتصادفی با توجه به نوع خودرو، سال ساخت، برند سازنده خودرو محاسبه می شود. شایان ذکر است نرخ مالیات سالانه خودروهای بالای یک میلیارد به شرح زیر برآورد شده است:

1- تا 1.5 میلیارد تومان نسبت به بیش از یک میلیارد تومان یک درصد.

2- تا سه میلیارد تومان در مقابل بیش از 1.5 میلیارد تومان نسبت به دو درصد.

3- تا سقف 4.5 میلیارد در مقابل سه میلیارد تومان افزایش سه درصدی.

4- در مقابل افزایش 4.5 میلیاردی، چهار درصد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا