شادی بازی تیم ملی را از مردم نگیرید

آن اقدام ناگوار باعث خوشحالی میلیون ها ایرانی شد و باعث شد کانال 3 تعداد زیادی از بینندگان خود را از دست بدهد. اما چه کسی باخت؟ نمایشگاه؟ رادیو یا عمومی؟

اتفاقا محبوبیت عادل بعد از آن اتفاق بیشتر شد. اقدام منطقی و بی احساس این بازیگر احساسی او را به یک افسانه تبدیل کرد. چون به آب نخورد، اشتباه را به کسی نگفت و باوقار و با ارزش ماند.

اما تلویزیون باخت. حضور عادل روی آنتن شبکه سه همیشه چند هدف محسوب می شد. بعد از گل عادل کانال 3 به آفساید رفت!

و بازنده بزرگ مردمی هستند که عاشق فوتبال بودند و حالا از جذاب ترین برنامه تلویزیون محروم بودند.

2. فوتبال عشق خیلی هاست. ایجاد هیجان، القای غرور، نشاط، القای جوانی و شادی و بسیاری چیزهای دیگر. اگر تیم ملی بپیوندد همه این خصوصیات جمع می شود.

این حق مردم است که نسبت به فوتبال احساس بهتری داشته باشند. به خصوص این روزها که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیاد است، حال مردم خوب نیست. او تب دارد. او خسته، گیج و بی حوصله است. اتفاقات یکی دو ماه اخیر تبدیل به یک داستان غم انگیز شده است.

فوتبال یکی از معدود پنجره‌های باز است که نسیمی، هرچند موقت، تن خسته و دردمند جامعه را می‌وزاند و کمی آن را زیباتر می‌کند. چرا باید جلوی این باد گرفته شود؟ چرا عده ای به خود اجازه می دهند که برای چند ساعت حس خوب را از مردم سلب کنند؟ فرق آنهایی که می گویند تیم ملی نباید به قطر برود یا باید اختلاف باشد چیست؟ این بدتر از حذف است.

3. ما با این حکومت و حتی بیشتر با نظام سیاسی کشور مشکل داریم، چه مجوزی برای سوزاندن مردم در آتش خشم و عصبانیت ایجاد می کند؟ دولت ضعیف است، درست است. رفتار بد وزارت ورزش را بپذیرید. نیروهای سیاسی آن را خراب کرده اند، درست است. اعتراض به مدیران ریز و درشت کشور است، اذعان داشتند. اما با این مشکلات و کمبودها کشور نباید با فوتبال نفس بکشد، با چه منطقی پذیرفته شده است؟ من شخصا به آقای یحیی گل محمدی به عنوان یک بازیکن و مربی پیشکسوت فوتبال احترام می گذارم. شاید من با بسیاری از نگرانی های او موافق باشم، اما چرا وقتی به حریف کمک می کند، او را تشویق کنم، تشویق کنم و تشویق کنم؟

آیا نمی گوییم فوتبال و ورزش در سطح بالا نباید سیاسی شود؟ مگر نمی گوییم ورزش خارج از دولت و اختیارات است؟ مگر نه این است که ورزش و به خصوص فوتبال راهی برای گرد هم آوردن مردم است؟

اگر پاسخ مثبت است، پس نگران نباشید. فوتبال حق ملی ملت به خصوص جوانان کشورمان است. هر چیزی که بخواهد این حق را از مردم بگیرد و آن را حرام کند ظلم است.

دکمه بازگشت به بالا