سیم کشی دینام دیزل ژنراتور

شایع‌ترین علل عدم تولید برق از دیزل ژنراتور، از دست دادن مغناطیس باقیمانده در دینام و خرابی AVR یا سایر اجزای تحریک است. اگر ولتاژ در هر فاز حدود 50-70 ولت باشد، احتمالاً AVR نیاز به تعویض دارد. اگر ولتاژ 0-5 ولت در هر فاز باشد، احتمالاً از دست دادن مغناطیس باقیمانده است.
اگر ژنراتور شما یک سیستم PMG ندارد، تقریباً به طور قطع یک دینام خود تحریک شده است. اینها برای ایجاد ولتاژ اولیه به مغناطیس باقیمانده دینام متکی هستند که از راه اندازی قبلی آن باقی مانده است. اگر روی دینام خود ولتاژ پایینی دارید، در مورد ولتاژ پایین در دینام متناوب بیشتر بخوانید تا نحوه عیب یابی و رفع مشکلات را بشناسید.

آموزش صفر تا صد تعمیرات دیزل ژنراتور

در این دوره آموزشی تعمیرات مکانیکی دیزل ژنراتور از پایه 0 تا 100 بررسی می شود. سر فصل های آموزشی این دوره به صورت زیر می باشد :

  • آموزش و معرفی قسمت های مختلف موتور دیزلی و ژنراتور
  • آموزش نحوه عملکرد قسمت های مختلف یک دیزل ژنراتور
  • معرفی برند های مختلف لوازم یدکی موتور و ژنراتور و نحوه چک کردن عملکرد صحیح یک قطعه
  • تست یک قطعه و در صورت امکان تعمیر در مرحله اول تعمیر قطعه و در نهایت تعویض
  • لوازم مورد نیاز برای کار تعمیرتن دیزل ژنراتور
  • ارزیابی موتور و تشخیص عیب های اولیه در نگاه اول و قبل از صرف هزینه های بالا

یک دوره کامل و اسثنایی می باشد . این دوره عملی محور بوده و کاملا در کارگاه با ایمنی کامل در کنار استاد کار انجام خواهد شد.

تعمیرات الکتریکال دیزل زنراتور و لزوم آشنایی با قسمت های مختلف الکتریکال موتور و ژنراتور در عیب یابی سریع و رفع خطاهای برد کنترلر و خطا های موتور

برای اینکه شما یک تعمیرکار اساسی دیزل ژنراتور بادوین باشید نیاز دارید قسمت های مکانیکی و الکتریکال دیزل ژنراتور به طور کامل آشنا باشید تمام قسمت های مکانیکی از طریق الکتریکال با ECU و برد کنترلر تابلو دیزل ژنراتور در ارتباط است.

این دو بخش مکانیکی و الکتریکی به صورت مکمل با هم کار کرده و نیاز مند این است اپراتور موارد را به خوبی آشنا باشد تا بتواند بدونه خرابکاری! دیزل ژنراتور را در کمترین هزینه تعمیر کند.

گاهاً دیده می شود تعمیرکار دیزل ژنراتور با وجود اینکه عیب دستگاه را رفع کرده ولی مجدد یک ماه بعد همان ایراد برای دستگاه پیش می آید و مصرف کننده دچار صرف هزینه های متعدد می شود. همیشه قطعه معیبوب نشان دهنده ایراد یک دستگاه دیزل ژنراتور نمی باشد بلکه ممکن است ایراد کار به ایجتد خرابی در یک قسمت خود را نشان دهد و شما باید علت را پیدا کنید به طور مثال خطا در برنامه ECU و عملکرد اشتباه برناه پاشش سوخت و تزریق اکسیژن می تواند باعث خرابی سر سیلندرموتور شود ولی ایراد با تعویض آن بر طرف نشده.

در بحث تعمیرات دیزل ژنراتور شما می بایست عیب و علت اصلی دستگاه را شناسایی کنید و تعویض قطعات همیشه به معنی رفع عیب نخواهد بود. همانند اینکه ماشین شما یک لاستیکش سابیده شده و با تعویض لاستیک انتظار دارید ایراد برطرف شده باشد در صورتی که لاستیک بعد هم سابیده خواهد شد به دلیل اینکه می تواند ایراد از شاسی و جلو بندی و … باشد.

  • بررسی وایرینگ موتور دیزل و تابلو برق
  • طریقه سیم کشی موتور و تابلو در موتور های پرکینز کامینز و ولوو
  • سیم کشی موتور دیزل و کنتاکتور و رله به برد کنترلر دیزل ژنراتور ComAp – DES 7320 – DATAKOM
  • سیم کشی تابلو شامل ترمینال ها – شارژ دیزل ژنراتور – رله کنترلی  و …
  • آموزش سیم کشی تابلو ATS دیزل ژنراتور

در هنگام اتصال به برق شهر با استفاده از شارژر باتری دیزل ژنراتور شارژ می شود و در صورتی که برق برود شارژ قطع شده و از طریق دینام باتری شارژ خواهد شد.

تمامی نکات ریز  و درشت در این دوره آموزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. یک دوره آموزشی دیزل ژنراتور کامل فقط در 7 روز و روزی 7 ساعت در شرکت پایور دیزل آسیا

  • آشنایی تعویض فیلتر دیزل ژنراتور و آشنایی با خواندن پارت نامبر فیلتر و تهیه فیلتر جدید طبق پارت نامبر
  • چگونه از روی مدل موتور و ژنراتور قطعات یدکی مانند فیلتر، سنسور و سایر لوازم را تهیه کنیم
  • تهیه تشخیص اصالت قطعات دیزل ژنراتور از سایت سازنده و نحوه بررسی هولوگرام لوازم یدکی

نصب برد کنترلر برای دیزل ژنراتور – نحوه ساخت تابلو اتوماتیک برای دیزل ژنراتور

جهت دانلود نقشه های کامل به مراجعه کنید

آشنایی با موارد پر تکرار در مشکلات دیزل ژنراتور که ممکن است برای شما هم پیش بیاید

  • دیزل ژنراتور استارت می خورد ولی روشن نمی شود
  • دیزل ژنراتور در زیر بار نوسان می زند
  • دیزل ژنراتور بعد از استارت و بعد از گذشت نیم ساعت خاموش می شود
  • دیزل ژنراتور صدای زیادی می دهد و زیادی داغ می کند
  • دیزل ژنراتور روغن ریزی دارد و خطای فشار روغن بر روی برد نمایش داده می شود oil Fuel Alarm
  • دیزل ژنراتور در حین کار لرزش زیادی دارد و دستگاه راه می رود

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دیزل ژنراتور و دوره های آموزشی برق دیزل ژنراتور به سایت youtube.com مراجعه کنید و اطلاعات کامل را دریافت کنید

لیست محصولات ژنراتور استمفورد متناسب با توان خروجی

ژنراتور استمفورد 10 کیلیو ولت آمپر به مدل PI04E_311

ژنراتور استمفورد 15  کیلیو ولت آمپر به مدل PI044G

ژنراتور استمفورد 22 کیلیو ولت آمپر به مدل PI144E

ژنراتور استمفورد 33  کیلیو ولت آمپر به مدل PI144G

ژنراتور استمفورد 50  کیلیو ولت آمپر به مدل Uci224d

ژنراتور استمفورد 60  کیلیو ولت آمپر به مدل Ucdi224e

ژنراتور استمفورد 72  کیلیو ولت آمپر به مدل Uci224f-3

ژنراتور استمفورد 88  کیلیو ولت آمپر به مدل Ucdi224g-3

ژنراتور استمفورد 110  کیلیو ولت آمپر به مدل Uci274d-2

ژنراتور استمفورد 150  کیلیو ولت آمپر به مدل Uci274e-3

ژنراتور استمفورد 200 کیلیو ولت آمپر به مدل Uci274h-2

ژنراتور استمفورد 220  کیلیو ولت آمپر به مدل Ucdi274j-2

ژنراتور استمفورد 250 کیلیو ولت آمپر به مدل Ucdi274k-2

ژنراتور استمفورد 10 کیلیو ولت آمپر به مدل HCI4D

چرا ژنراتور شما هیچ ولتاژی تولید نمی‌کند؟

  • شایع‌ترین علت عدم تولید ولتاژ ژنراتور، از دست دادن مغناطیس باقیمانده در دینام و یا خرابی AVR یا سایر اجزای تحریک است.
  • اگر ولتاژ در هر فاز حدود 50-70 ولت باشد، احتمالاً AVR نیاز به تعویض دارد.
  • اگر ولتاژ 0-5 ولت در هر فاز باشد، احتمالاً از دست دادن مغناطیس باقیمانده است.
  • اگر ژنراتور شما سیستم PMG نداشته باشد، (به طور کلی PMG به پشت روتور دینام متصل است و در محفظه محافظ خود بیرون زده است) تقریباً به طور قطع یک دینام خود تحریک شده است. اینها برای ایجاد ولتاژ اولیه به مغناطیس باقیمانده دینام متکی هستند که از راه اندازی قبلی آن باقی مانده است.

ژنراتور دارای ولتاژ پایین روی یک فاز، 400 ولت، آلترناتور سه فاز، چگونه آن را تست کنیم؟ چطور می‌شود این را تعمیر کرد؟

قبل از شروع این بخش، مطمئن شوید که هشدارها و پیشنهادات در بخش عیب یابی ولتاژ دینام عمومی و دفترچه راهنمای دینام شما رعایت شده است.

چگونه مشکل ولتاژ دینام سه فاز یا تک فاز بالا یا پایین را برطرف کنیم؟ چگونه مشکل ولتاژ را مشخص کنیم؟

می‌توانید با تشخیص دقیق، با استفاده از مولتی متر و/یا تستر عایق، مانند Megger، مشکل را با دینام برطرف و تشخیص دهید.
برای انجام این آزمایش‌ها، باید مطمئن شوید که از نظر الکتریکی صلاحیت انجام این کار را دارید، در حالت ایده‌آل، مدرک آزمایش الکتریکی فعلی IE: Electrician را گذرانده باشید. ما دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تشخیص و رفع مشکلات رایج مختلف داریم. این دستورالعمل‌ها عمومی هستند و باید همیشه مطابق با دفترچه راهنمای عملکرد دینام شما انجام شوند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره‌ مشکل نبودن ولتاژ ژنراتور در خروجی توضیح دادیم و نکته دیگر اینکه، برای تشخیص خرابی دینام، به قرائت‌های ولتاژ از صفحه کنترل خود پاسخ ندهید. فقط باید ولتاژها را بدون بار از مولتی متر در پایانه‌های ژنراتور بخوانید. امیدواریم استفاده لازم از این مطالب را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا