راه‌های کاربردی برای تقویت قوه‌ تفکر

هر فردی با توانایی ها و امکانات ذهنی خود به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

به گزارش شیمیشی مربای مربا وی نوشت: مغز انسان اندامی شگفت انگیز و شگفت انگیز است، هر فردی با توانایی ها و امکانات ذهنی به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

یکی از ابعادی که می تواند در مغز رشد کند، قدرت تفکر است. این یک ایده عالی، انعطاف پذیر و سریع است که در هر شرایطی کار می کند. برای پرورش قدرت تفکر پیشنهادهای مختلفی مانند تمرین سکوت و تمرکز وجود دارد که به آن مدیتیشن می گویند. کتاب خواندن نیز راه خوبی است زیرا ضمن بالا بردن سطح دانش و آگاهی ما را با دنیاها و دیدگاه های جدیدی آشنا می کند و این بر قدرت تفکر ما تأثیر می گذارد. تحرک، ورزش، خوردن غذاهای سالم، گوش دادن به موسیقی معنوی و خواندن شعر نیز برای ما ملتی با ادبیات غنی پیشنهادهای مفیدی است.

برای پرورش قدرت فکر، همه ما گاهی اوقات نیاز به انجام کارهای مختلف داریم. مثلاً چند روز یا چند دقیقه در هفته باید خودکار را برداریم و با دست مخالف بنویسیم یا شروع به خواندن کتابی با موضوعی کنیم که تاکنون به آن علاقه نداشته ایم. چنین آثاری تفکر ما را متزلزل می کند و درهای دنیای جدیدی را می گشاید که تاکنون از آن بی خبر بودیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا