دور دوم مذاکرات طرف‌های سودانی در جده

در دور دوم مذاکرات، زمان آتش بس و تامین خروجی های امن برای غیرنظامیان و تخلیه مراکز و خدمات پزشکی از حضور نیروهای نظامی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دور دوم مذاکرات طرف های سودانی امروز شنبه با میانجیگری عربستان و آمریکا در شهر جده عربستان آغاز می شود.

دو منبع دیپلماتیک سودانی و یک منبع مرتبط با نیروهای واکنش سریع به الجزیره گفتند که دور دوم مذاکرات ارتش و نیروهای واکنش سریع از امروز در جده آغاز می شود و در جریان این دور از مذاکرات جزئیات بیشتر آتش بس جدید. از جمله مدت زمان آتش بس مورد بحث قرار خواهد گرفت و ایجاد مسیرهای امن برای غیرنظامیان و تخلیه مراکز درمانی و خدمات از حضور نیروهای نظامی بررسی خواهد شد.

این دو منبع تاکید کردند که دور سوم مذاکرات پس از اطمینان از پایبندی دو طرف به آتش بس آغاز شده و آتش بس دائمی در نظر گرفته خواهد شد.

این منبع سیاسی در عین حال تاکید کرد که نظارت بر توقف دائمی درگیری ها از طریق ماهواره توسط کشورهای میانجی در مذاکرات انجام می شود و امکان استقرار نیروهای نظارتی اتحادیه آفریقا در منطقه وجود ندارد. زمین

دکمه بازگشت به بالا