داوطلبان هلال احمر «سفیران اهدای خون» شدند

صبح امروز با حضور دکتر پیرهوشن کولیوند و مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور و با حضور فعال هلال احمر مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین هلال احمر و هلال احمر برگزار شد. سازمان انتقال خون برگزار شد. در مواقع بحران، داوطلبان هایوا روی انتقال خون متمرکز بودند.

به گزارش شیمیشی، صبح امروز تفاهم نامه ای برای تحقق اهداف مشترک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان انتقال خون ایران توسط مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و رئیس سازمان هلال احمر امضا شد. خون و فرآورده های خونی را در اختیار نیازمندان قرار می دهد. در این تفاهم نامه استفاده از توانمندی های مشترک طرفین در حوزه آموزشی و پژوهشی، پروژه های علمی، فرهنگی و اجتماعی، نیروی انسانی، دستگاه ها و ساختارهای توسعه ای و حمایت و استفاده از ظرفیت شبکه احزاب در میدان ملی بر بحران های ملی و منطقه ای تاکید ویژه ای شد.

گسترش ارتباطات علمی، توافق، تبادل دانش و ارائه تجربیات در قالب علمی، پژوهشی، فناوری، خدمات تخصصی و استفاده از توانمندی های طرفین برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در منطقه. حوزه سلامت و سلامت خون نیز از دیگر اهداف امضا است. همچنین استفاده از نیروی انسانی، مهارت ها و توانایی های آموزشی و پژوهشی، فناوری و تجهیزات به منظور تامین منابع متقابل برای افزایش سطح مشارکت مردمی، تقویت و اهمیت سرمایه انسانی و اجتماعی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

افزایش مشارکت هلال احمر ایران در اهدای خون و فرآورده های آن به ویژه در شرایط بحرانی، ارائه آموزش های عمومی و ویژه امداد و نجات به اعضا، کارکنان، نهادها و انجمن های مرتبط با آن سازمان با هدف تحقق شعار «هر خانواده در این تفاهم نامه از برگزاری دوره های آموزشی به دانشجویان نیز تقدیر شده است.

آنها برنامه های مشترکی در زمینه اهدای خون ترتیب می دهند

علاوه بر این رویداد رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر وحید سلیمی: وی بر اهمیت امضای این تفاهم نامه تاکید کرد و گفت: در آستانه روز جهانی داوطلبان این موفقیت برای آغاز همکاری مشترک با سازمان انتقال خون کشور حاصل شد. این مشارکت همزمان با امضای تفاهم نامه ای بین طرفین در حوزه های مختلف به امضا رسید.

وی همچنین گفت: با توجه به ماهیت کار هلال احمر و سازمان انتقال خون برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تامین خون سالم به نیازمندان و با توجه به ظرفیت داوطلبانه هلال احمر، مقرر شد این امر به نحو مطلوب انجام شود. . برنامه های مشترک در زمینه اهدای خون و توانایی داوطلبان برای اهدای خون در مواقع حساس.

همکاری هلال احمر و سازمان انتقال خون در مواقع بحران

مصطفی جمالی مدیر سازمان انتقال خون وی همچنین بر لزوم هماهنگی بین دستگاه ها تاکید کرد و تاکید کرد: هلال احمر و سازمان انتقال خون هر دو سازمان خدمتگزار مردم هستند و ما در هر نقطه از کشور به مردم خدمت می کنیم و هلال احمر حضور فعال دارد. ما به مردم خدمت کرده ایم. هلال احمر همواره با استفاده از امکانات و محیط های استاندارد، داوطلبان را سازماندهی می کند و به وظایف خود در زمینه انتقال خون که می تواند موضوع مهمی برای کشور باشد، انجام می دهد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: از گذشته همکاری هایی بین طرفین وجود داشته اما این تفاهم نامه با هدف وفاق و هماهنگی بیشتر منعقد شد که مهم ترین قسمت آن آموزش و همکاری در مواقع بحران است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا