خطری که مشتاقان قهوه را تهدید می‌کند

آفتاب نیوز:

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف زیاد قهوه با افزایش خطر کلسیفیکاسیون شریانی (AAC) در افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

کلسیفیکاسیون تجمع خطرناک کلسیم در شریان ها، کلیه ها یا پریکارد (پوششی که قلب را احاطه کرده است) است. کلسیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است که در استخوان ها، دندان ها و جریان خون یافت می شود.

در حالی که اعتقاد بر این است که مصرف متوسط ​​قهوه می تواند بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سندرم متابولیک، بیماری پارکینسون (PD)، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را معکوس کند، محققان می گویند، مصرف بیش از حد قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد. فشار خون بالا

نتایج مطالعه حاضر نشان داد که برای کاهش خطر کلسیفیکاسیون عروق شکمی باید در نوشیدن قهوه احتیاط کرد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که ماهیت افزایش دهنده فشار خون کافئین ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به فشار خون شدید شود. علاوه بر این، محققان ارتباطی بین مصرف کم قهوه و کلسیفیکاسیون عروق بیماری کرونا پیدا کردند. در این مطالعه از کلسیفیکاسیون شریان های شکمی به عنوان شاخص اولیه تصلب شرایین که قبل از شروع علائم رخ می دهد استفاده شد.

این گروه داده های یک مطالعه بزرگ را که شامل بیش از 2500 نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند. آنها از اسکن های ویژه برای بررسی مشکلی به نام کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) استفاده کردند که می تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد.

گروه دریافت کننده، کسانی که زیاد قهوه می نوشند و دارای شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت یا مشکلات قلبی هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسیفیکاسیون شریان های شکمی هستند. به عبارت دیگر مراقب قهوه ای که می نوشند باشند تا قلبشان سالم باشد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که قهوه می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد، عملکرد عروق خونی و جذب گلوکز را مختل کند، پاسخ استرس را افزایش دهد و الگوهای خواب را مختل کند.

مصرف بیش از حد قهوه ممکن است اثرات مضری بر افراد مبتلا به کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) داشته باشد. برخی از مطالعات افزایش خطر مرگ قلبی عروقی و مرگ ناگهانی قلبی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی (CVD) که مقدار زیادی قهوه می نوشند، نشان داده اند، اما تحقیقات بیشتری برای روشن شدن این نتایج مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا