خبر نگران‌کننده هواشناسی از زمستان امسال

آفتاب نیوز:

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت بارندگی امسال گفت: گاهی اتفاقاتی در جو رخ می دهد که پیش بینی را کاهش می دهد و یکی از این اتفاقات افزایش دما است که سال 2023 را به گرم ترین سال تبدیل کرده است. زمین. .

تاجبخش به افزایش دما که موجب نامناسب بودن هوای کشور بر اساس پیش بینی های اردیبهشت ماه سال جاری شده است اشاره کرد و گفت: در مهرماه امسال 12 میلی متر بیشتر از میانگین بلندمدت بارندگی بوده است. این دوره در نوامبر به سطح نرمال رسید، اما در ماه دسامبر شرایط بدی را در زیر باران داشتیم.

وی همچنین گفت: گرم ترین پاییز را در کارنامه خود ثبت کردیم و احتمالا همین نتیجه را در رکورد گرمای زمستانی ثبت کردیم.

امسال با توجه به کمبود باران بسیاری از مردم انتظار زمستانی پرباران را دارند اما به نظر می رسد تغییرات اقلیمی کار خود را انجام داده و با اینکه بیش از 12 روز از زمستان می گذرد خبری از بارش برف و باران در کشور نیست. نه

کمبود ذخیره برف نگران کننده است
رئیس سازمان نجوم تاجبکس در این خصوص به گروه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس اطلاعات و دانش علمی سیگنال خاصی برای فصل زمستان پیش بینی نمی شود و پیش بینی می شود بارش نرمال و در برخی نقاط بارش کمتر باشد. وی ادامه داد: اگر بارندگی‌های غیرعادی داشته باشیم، کمبود بارندگی در آذرماه و سال‌های گذشته قابل جبران نیست و بحث مدیریت منابع آب همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: کمبود ذخیره برف بسیار نگران کننده است و در مجموع با توجه به خشکسالی 4 ساله وضعیت مناسبی نیست.

پدیده تغییر اقلیم بر کاهش بارندگی در کشور تاثیر گذاشته است
صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییرات اقلیمی در کاهش میزان بارندگی در نیمه دوم سال و تشدید بارش ها در فصل تابستان تاثیر دارد. که منجر به از بین رفتن بسیاری از محصولات کشاورزی می شود.

وی گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی پیش بینی فصلی زمستان امسال نشان می دهد که ممکن است میزان بارندگی های زمستانی در اکثر نقاط کشور در حد نرمال باشد اما با توجه به کمبود بارندگی در پاییز امسال، مجموع بارندگی در پاییز و زمستان ممکن است 1402 باشد یعنی از ابتدای آنلاین تا پایان اسفند کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود.

ضیائیان گفت: به نظر می رسد در شش ماهه اول سال 1402 تا 1403 از نظر بارندگی شاهد تداوم خشکسالی سه سال اخیر باشیم، هرچند به نظر می رسد شدت خشکسالی امسال مقداری باشد. کمتر از سال های گذشته

مدیر کل سازمان پیش بینی گفت: پدیده تغییر اقلیم که چند سالی است کشور را تحت تاثیر قرار داده، کاهش بارندگی در کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

اثرات مضر تغییرات آب و هوایی
مدیر گروه تحقیقات تغییرات اقلیمی و بلایای جوی مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی و کارشناس تغییرات اقلیمی و بلایای جوی گفت: بحث تغییر اقلیم موضوعی است که در چند دهه گذشته آغاز شده و به اوج خود رسیده است. ” امروزه در چند دهه گذشته تنها دانشمندان و صاحب نظران پیامدهای تغییرات اقلیمی و مسائل مربوط به آن را احساس می‌کردند، اما اکنون پیامدهای تغییرات اقلیمی بخش‌های وسیعی از جوامع مختلف را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده است تا بسیاری از مردم به موضوع اقلیم توجه کنند. عوض شدن..

صمدی به تغییر شکل بارندگی و کاهش بارش برف، وقوع بارندگی شدید و کاهش تعداد زیادی از روستاها به دلیل خشکسالی، طوفان گرد و غبار و … اشاره کرد. روزهاست که با تغییر فصل مواجه هستیم که زنگ خطری برای زمین و ساکنان آن است. بر اساس مطالعات انجام شده، تغییر اقلیم با تمام اثرات مضر خود می تواند بر بسیاری از بیماری ها و همه گیری های آنها تأثیر بگذارد.

مدیر گروه تحقیقات تغییرات اقلیمی و بلایای جوی مرکز هواشناسی سازمان هواشناسی و کارشناس تغییرات اقلیمی و بلایای جوی می افزاید: به عنوان مثال شیوع برخی بیماری ها تحت تاثیر شرایط جوی بوده و در حال افزایش یا کاهش است. فصل ها تغییر می کنند و گاه از بین می روند.. بنابراین وقتی فصل از ریتم طبیعی خود خارج می شود، بیماری ها و بیماری ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، حتی برخی از بیماری ها و آفات در مناطق طبیعی کشور نیز به دلیل تغییرات غیرعادی شرایط است. تحت تاثیر قرار گرفته است.

امسال خیلی ها توقع داشتند نیمه دوم باران ببارد اما تغییرات اقلیمی تاثیر خود را گذاشته و شاهد خشکسالی های پی در پی بوده ایم که اثر آن خالی شدن سدهای کشور نیست و از این رو مدیریت مصرف آب حتی در فصل زمستان نگذارید مشکل جدی شود، بحران آب تابستان بسیار مهم است، همه شهروندان باید این را ببینند.

دکمه بازگشت به بالا