جزییات حریق در لاله‌زار/ نجات ۶ نفر از میان آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آخرین وضعیت آتش سوزی در خیابان لاله زار را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در مصاحبه با شیمیشی در محل حادثه اظهار داشت: آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در حوالی تقاطع خیابان های منوچهری و لاله زار ساعت 11:49 صبح امروز به سامانه 125 اعلام شد و پس از آن مرکز فرماندهی ، آتش نشان دستگاه های تنفسی ، تانکرهای آب و غیره چهار ایستگاه به محل حادثه فرستادند.

وی با بیان اینکه این صحنه یک ساختمان دو طبقه قدیمی با سقف شیروانی است ، توضیح داد: آتش نشانان در دو گروه عملیات اطفا و نجات را آغاز کردند و در همان دقایق اولیه توانستند حداقل شش کارگر را بکشند. افراد محبوس در منطقه نجات داده شدند و به محل امن منتقل شدند.

مالکی گفت: “متأسفانه گسترش آتش در پشت بام و فروریختن آن و همچنین آرایش نامناسب لوله های پشت پنجره ها که با سیم های آهنی پوشانده شده بود ، عملیات اطفا حریق را دشوار کرد.”

سخنگوی اداره آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه اقلام اصلی طبقه دوم ساختمان از جمله وسایل برقی ، کاغذ ، تجهیزات چاپ و … در اثر آتش سوزی از بین رفته است ، اظهار داشت: در طبقه همکف ساختمان. کاغذ بریده شد و یک دستگاه چاپ وجود داشت که خوشبختانه آتش نشانان خسارتی ایجاد نکردند و باعث گسترش آتش نشدند و به گفته فرمانده میدانی ، تمام تلاش خود را کردند تا در حین عملیات اطفا fire حریق به این موارد آسیب نرسد.

وی با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی و گزارش می شود ، افزود: در حال حاضر کار نظارت ادامه دارد و مشاهده می شود که بسیاری از قسمت های سقف شیروانی تخریب شده است ، عملیات امنیتی در حال انجام است و فراتر از آن است. کارشناسان علت آتش سوزی را گزارش می دهند.

سخنگوی اداره آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه مالکان این ساختمان قبلاً هشدارهای امنیتی داده بودند ، اظهار داشت: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها این ملک را در تاریخ مشخص یا چندین بار داده اند ، وجود ندارد ، اما همکاران من آن را ندارند. چنین سازه هایی البته هشدار داده شده است. متأسفانه ناسازگاری وسایل سوخته در پشت پنجره ها و محدودیت درها و پنجره ها با سیم های آهنی از جمله موارد نقض ایمنی است که بسیار واضح است و ممکن است موارد دیگری نیز توسط کارشناسان بررسی شود .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا