تمام ظرفیت خوزستان پای کار ایمنی محورها نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد ژوئیه مسابقه در مکالمه کلمات آنلاین در پاسخ به این سوال خبرنگار که شرکت های بزرگ از راه های استانی برای فعالیت خود استفاده می کنند و باید با پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان استان در ساخت و نگهداری راه های استان مشارکت بیشتری داشته باشند. در خوزستان برخی نهادها و ارگان ها مانند وزارت نفت یا شرکت هر ساله از حیث مسئولیت اجتماعی دولت ملی مناطق نفت خیز جنوب پولی را که در این زمینه مصرف می کنیم به استان ارسال می کند. اما عمدتاً پول در یک جهت می آید یدک کشی که بیشتر در حوزه راه های روستایی و کمتر در بحث راه های شریانی که 80 درصد تردد را بر عهده دارند و استان را تشکیل می دهند استفاده می شود.

ژوئیه نژاد تصریح کرد: همچنین در چند وقت اخیر شاهد بوده ایم که حداقل به شرکت های توسعه نیشکر از راه هایی که در دسترس شرکت هایشان بوده و با تدابیر امنیتی، روشنایی، آسفالت و نیوجرسی به اراضی اصلی کمک شده است. منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز هر ساله از طریق فرمانداری ماهشهر با اعتباراتی که عمدتاً برای ارتقای امنیت است کمک می کند، اما قطعا از ظرفیت استان خوزستان که بتوان از آن برای تامین امنیت استفاده کرد، به طور کامل استفاده نمی کند. معادن

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به مجموعه اقداماتی که در زیارت اربعین برای این منطقه تعیین شد، گفت: در مورد اربعین وظایف و مسئولیت های این اداره دولتی در سه حوزه امنیتی است. . و بهبود جاده ها، مدیریت و ساخت زیرساخت ها در مرزهای شلمچه و چزابا همچنین نحوه حمل و نقل و خروج زائران نیز در کارت برگشت از عراق به ایران مشخص شده بود.

جولانژاد وی تصریح کرد: در اربین آخر در سطح استان در دو حوزه مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای، در هر سه حوزه ایمنی و بهسازی راه، مدیریت پایانه مرزی شلمچه و چزابا و برای احداث تاسیسات رفاهی و زیرساخت ها در 2 پایانه مرزی و اداره حمل و نقل مسافر بیش از هزار میلیارد تومان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان هزینه شد.

وی افزود: لک اخذ شده312 کیلومتر آسفالت و انواع تعمیرات راه، خط کشی اراضی تا مرز شلمچه و شلمچه. چزابا همچنین ورود به استان برای این 2 مرز به طول 1600 کیلومتر، ساخت 29 کیلومتر مرحله میانی و حاشیه جاده، نصب 46 هزار تابلو، علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی، روشنایی 16 نقطه ای و نصب 18 کیلومتر طولی. روشنایی در سطح زمین چزابا از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به ایجاد فرصت های رفاهی در مرزهای آن استان اشاره کرد و گفت: بیش از 11 هزار متر مربع چاه دائمی و موقت در پایانه های مرزی شلمچه و شلمچه وجود دارد. چزابا در این دو پایانه 100 آبنمای بهداشتی نیز به امکانات بهداشتی این دو پایانه اضافه و ساخته شد.

جولانژاد وی گفت: در ماه صفر 471 هزار و 299 زائر و مسافر از مبدأ دو مرز استان از طریق هواپیماهای ترابری بین شهری و برون استانی اداره مسافربری به مرزهای استان منتقل شدند.

دکمه بازگشت به بالا