تمام حماسه‌های اسلامی را قرآن به وجود آورده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید رضا تقوی شامگاه شنبه در مراسم یادبود و تجلیل از قاریان مطرح جهان، استاد سلمان جعفری و استاد گلمرضا با وجدان و یاد درگذشت، اظهار داشت: استاد جواد اسگری. وی گفت: هیچ چیزی به اندازه قرآن نمی تواند مؤثر باشد و مقاومت ایجاد کند، اکنون این نمونه مؤثر را در جبهه مقاومت غزه و حماس می بینیم.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون ادامه داد: همه حماسه های اسلامی با قرآن آفریده شده و تمام زیبایی های تاریخ اسلام سرشار از زیبایی و استقامت است و دبیران بزرگ برکت قرآن دارند.

وی گفت: هر چه اسلام دارد از قرآن است و اهل بیت کسانی هستند که حقیقت و عظمت و عظمت و اخلاقشان از قرآن است. هر كه به قرآن و حقايق و مفاهيم آن نزديك شود، مرتبه و درجات شخصيت او نيز افزايش مي يابد.

حجت الاسلام تقوی همچنین گفت: قرآن کتاب شفا و داروی همه دردها است، سامانی و دستور زندگی یک انسان موحد و مسلمان نیست، پس باید دستوری را که خالق آن است، دنبال کنیم. از جهان هستی دارد. برای شفای ما ساخته شده است.”

مشاور رئیس جمهور در خصوص مسائل معنوی ادامه داد: مردم در همه کارها از قرآن کمک بگیرند و در مسائل سیاسی، برنامه ریزی کل کشور، نظام آموزشی، خانواده و اخلاق، به قرآن نگاه کنند. یک برنامه ریزان کشور باید قرآن را در قالب یک طرح استفاده، بیاورند و اجرا کنند. باید سعی کرد قرآن را در قالب عمل اجرا کرد و نظام اخلاق و تربیت قرآن را پیاده کرد و برای اجرای آن برنامه ریزی کرد.

وی برگزاری مراسم یادبود اساتید قدیمی قرآن را مهم اعلام کرد و گفت: مشهد در این زمینه پیشرو بوده است و امید است برگزاری اینگونه مراسم به سایر استان ها نیز تسری پیدا کند.

تقوی همچنین گفت: خراسان در فرهنگ ایران عظمت است و هر شهر و هر قومی دارای فرهنگی است و این استان سرشار از حکمت، فلسفه، موسیقی، ادب و… است.

حماسه 9 ژانویه روز روشنایی برای همه افراد با بصیرت است

رئیس مرکز مردمی تجلیل و تجلیل از خادمان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حماسه 18 دی ماه روز نور برای همه صاحبان معرفت و پاکی است. آب برای همه کسانی که باید مرز پاک و ناپاک را مشخص می کردند.

سردار علی ملوی حقیقی نیز گفت: قرآن مبلغی برای عموم مردم است، اما برای افراد متدین و صالح هم مبلغ و هم راهنما است تا از آن الهام بگیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن بر تشخیص حق از باطل تاکید کرده و به مبارزه با دروغ دستور داده است، ادامه داد: امروز پیروزی برای اسلام در جبهه مقاومت است و داستانی که فلسطینی ها با سیل السلطان خلق کردند. دلیل آن اقصی بود.» موجب نابودی اسرائیل خواهد شد و این امر با عبادت قرآن و اهل بیت(ع) انجام خواهد شد.

رئیس کمیته مردمی تکریم و تکریم خادمان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی به تشکیل بنیاد قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن زنده است و قاریان آن باید زنده باشند. . چه در قید حیات باشند و چه نباشند، بنابر این اساس قرآن باید انجام شود.» و جاری شد.

دکمه بازگشت به بالا