تصورات غلط درباره مصرف «گل»

مدیر کل دفتر تحقیقات مرکز مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد

آفتاب نیوز:

تهمینه بحری با اشاره به اینکه گزارش های بین المللی از افزایش مصرف ماری جوانا در جهان حکایت دارد گفت: به طور کلی در ده سال گذشته تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به ده سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است. این کشور بالاترین سطح مصرف مواد مخدر را در جهان دارد.

وی همچنین گفت: طبق گزارش های جهانی 296 میلیون نفر در جهان مواد مخدر مصرف می کنند که از این تعداد 219 میلیون نفر مصرف کننده حشیش هستند و بعد از مواد مخدر در رتبه دوم قرار دارد، البته در برخی کشورها حشیش در رتبه دوم و مواد مخدر در رتبه دوم قرار دارد. در وهله اول قرار دارد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مرکز مبارزه با مواد مخدر به افزایش روزافزون مصرف کنندگان گل در جهان اشاره کرد و گفت: گل از نوعی حشیش که دستکاری ژنتیکی شده است به دست می آید و این آن را به ماده ای بسیار مؤثر تبدیل کرده است. است.. چون می گویند گل از مواد گیاهی به دست می آید، مردم تصور می کنند مصرف آن بی خطر است یا اثرات مصرف آن کمتر از سایر مواد است یا اعتیادآور نیست و به آن می گویند. به عنوان یک ماده ملایم، بنابراین از. استفاده از ماری جوانا، از جمله گل، بیشتر در بین جوانان رایج است. چیزی که در ایران و اکثر کشورها به نام گلاب می خورند یک ماده مخدر است.

بحری تاکید کرد: نام گلاب باعث شده است که تصور کنند مصرف این ماده سبک است، اعتیاد آور نیست و عوارضی ندارد، در حالی که مصرف گلاب بسیار اعتیادآور است و افراد پس از مصرف آن دچار اختلالات سوء مصرف مواد می شوند. . . بنابراین پس از مدتی استفاده از این ماده به سمت مواد سنگین روی می آورند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرد پس از نوشیدن گل معتاد می شود یا خیر، گفت: به طور کلی افرادی که در معرض ماده گل قرار می گیرند، پس از یک بار مصرف، به دلایل مختلف مصرف آن را قطع می کنند. اختلالات مصرف مواد مخدر وجود دارد.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش مرکز مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه مصرف گلاب یک ماده مخدر است، درباره درمان معتادان متجاهر گفت: درمان های موجود در دنیا برای معتادان به طور کلی با هم مرتبط هستند. برای درمان معتادان و هنوز هم در دنیا اینگونه است، پروتکل درمانی استانداردی برای مصرف کنندگان مواد مخدر وجود ندارد و اغلب از روش های روانشناختی برای آنها استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا