بیشترین چاه غیرمجاز آب در لرستان مربوط به دورود است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، داریوش حسی نژاد در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان. سلام وی با توجه به عواقب ساخت و ساز غیرمجاز منازل مسکونی در رودخانه ها خواستار همکاری سایر سازمان ها و بویژه شهرداری با آب منطقه ای برای جلوگیری از ساخت و ساز منازل ناایمن در سطح شهر شد.

وی با تاکید بر تغییر نگرش کشاورزی در سطح شهرستان گفت: لازم است با همکاری جهاد کشاورزی با تمرکز بر مزارع کم آب، الگوی جدید کشاورزی ایجاد شود و کاشت محصولاتی از جمله ادامه یابد. هندوانه و پیاز. و برنج شامل سلام به منابع آبی شهر آسیب وارد می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان توضیح داد: شهرستان سلام چاه های غیرمجاز در بالای استان لرستان جانمایی شده است و باید با این پدیده برخورد جدی شود.

حسی نژاد با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شرکت آب منطقه ای از استاندار خواست تا با صدور تصمیمی سایر دستگاه های دولتی را برای همکاری با شرکت آب منطقه ای برای بهبود کار مجاب کنند.

وی همچنین از شهرداری خواست آبیاری فضای سبز با آب های زیرزمینی را متوقف کند و از صنایع برای انجام فعالیت های مربوط به آب های کثیف استفاده کند.

مدیر منابع آب شهرستان سلام وی همچنین در این جلسه به تشریح وضعیت آب پرداخت سلامبا ابراز نگرانی از کمبود بارندگی در سال آبی جاری خواستار مشارکت همه شهروندان در استفاده بهینه از آب در کشاورزی، صنعتی و خانگی شد.

جوادی مدیر سواحل و رودخانه شرکت آب منطقه ای گزارشی از وضعیت زیرزمین ارائه کرد. سلام برای مقابله با پدیده هایی مانند سیل به توضیح و ذکر سیل سال 1377 بپردازید. سلام او روش های مقابله با چنین بحران هایی را تحلیل کرد.

گلپایگانی، رئیس آبفا سلام وی همچنین ابراز امیدواری کرد با پیش بینی های حفر 4 حلقه چاه در منطقه «هفت چشمه» در سال آینده مشکلی از نظر آب شرب نداشته باشیم.

موسوی فرماندار شهرستان سلام همچنین بر همکاری بیشتر دستگاه ها برای مقابله با پدیده کم آبی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی تاکید کردند. سلاموی همچنین گفت: مسئولان آب محلی اجازه هیچ توافقی با برخی کشاورزان غیربومی در بالادست سد را ندارند.ماروک» به آنها آب ندهیم.

دکمه بازگشت به بالا