باید نظام ناهماهنگ پرداخت را هماهنگ کنیم

به گزارش مرکز خبر،

حجه الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه 16 آذرماه در جلسه شورای عالی اداری علیرغم مخالفت خود با اجرای نظام اداری گفت: بله.

وی گفت: با این وجود باید اقدامات موثری برای اصلاح نظام اداری کشور انجام شود.

این گفتگو با اشاره به اینکه سازمان و کار اداری باید با نگاه ملی تغییر کند، گفت: در تنظیم نظام اداری دولت نکات خوبی در نظر گرفته شده و این نکات باید اجرایی شود. سیاست های مصوب نظام اداری در اختیار ماست و باید مطابق آن عمل کنیم.

عدالت اداری باید مورد توجه قرار گیرد». چیزی که به مردم آسیب می زند بی عدالتی اداری است و باید بی عدالتی اداری را به عدالت اداری برسانیم. اینقدر قدرت برای دولت مشکل ساز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: حرکت و بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه ها باید بر اساس عدالت، ضرورت های مناسب و کارآمد و افزایش حقوق ها باشد که همگی توسط دولت انجام می شود. گنج و گنج، باید حذف شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی ابزارها نیز گفت: هوشمندی یک ضرورت است، بنابراین برای فعال سازی سامانه جامع معاملات باید به همه ابزارها نیاز داشت.

او گفت: ما زمان کمی برای اصلاح امور داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه باید ساختار، سیستم های پرداخت و کنترل درستی داشته باشیم گفت: وظیفه دولت سیزدهم اصلاح ساختار اداری کشور است و همه فرهیختگان باید در این زمینه دولت را یاری کنند. و این موضوع نباید برای فرزندان ما فانتزی باشد.

وی بر لزوم پالایش و کاهش نظام اداری زیر نظر سازمان اداری و کار تاکید کرد و گفت: تجمیع و کاهش باید از نظر قدرت، امکانات و هزینه باشد.

رئیس اقلیم کردستان همچنین به مصوبه امروز شورای عالی اداری مبنی بر تشکیل شورای عالی جهاد سازمانی و امور مهاجرین اشاره کرد و گفت: انقلاب حرکت های جهادی همچنان در همه عرصه ها فعال است اما احساس درماندگی و درماندگی می کنند. و امروز ما باید جهاد سازندگی را به عنوان هدایت، نظارت و پشتیبانی احیا کنیم که دولت باید مسئولیت آن را بپذیرد.

دکمه بازگشت به بالا