بازداشت ۵ سارق و کشف ۵۰ پرونده سرقت در جنوب تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در دو عملیات پلیسی حدود 50 فقره سرقت کشف شد.

به گزارش شیمیشی، سرهنگ محمد قاسم ترهانی به تشریح 2 مورد از وظایف پلیس شهرستان در ایام استراحت هفته گذشته پرداخت و گفت: یک مورد دستگیری و انهدام باند 4 نفره سرقت محتویات و لوازم خودرو است. رسیدگی به این پرونده در پی وقوع سرقت های سریالی محتویات خودروهای شهروندان و وصول شکایات توسط پلیس، توسط تیم های اطلاعاتی فرماندهی پلیس راه در دستور کار خود قرار گرفت.

وی به کشف سرنخ از سارقان و کسب مجوز قضایی برای دستگیری این افراد اشاره کرد و گفت: کارآگاهان با استفاده از روش های نوین کشف جرایم در چندین نوبت تحقیقات دقیق سرانجام در یک عملیات ناگهانی 2 نفر از سارقان را دستگیر کردند. و اطلاعاتی را به پلیس ارسال کرد. . این افراد در بازجویی ابتدا منکر واقعیت شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشودند.

ترهانی همچنین گفت: در پایان کارآگاهان با استفاده از شگرد تحقیقاتی موفق به شناسایی مخفیگاه دو متخلف در جنوب تهران شدند و در یک عملیات غافلگیرانه که با هماهنگی مراجع قضایی انجام شد، دو متهم به سرعت دستگیر شدند. مخفی و به کلانتری منتقل شد همچنین در بازدید ماموران از مخفیگاه مالکسران بیش از 30 باطری خودرو کشف و ضبط و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده دارای چندین سوابق دستگیری بود، گفت: این افراد در تحقیقات به عمل آمده به تشکیل باند و حداقل 40 فقره سرقت محتویات خودرو و فروش باطری خودرو به سوداگران جنوب تهران اعتراف کردند. بر این اساس هر 4 متهم با در دست داشتن پرونده برای ادامه محاکمه روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری سارق خودرو در منطقه دولت آباد خبر داد و گفت: مظنون به بیش از هفت فقره سرقت خودرو اعتراف کرده است.

به گفته طرهانی، پس از شکایت تعدادی از شهروندان در هفته های گذشته مبنی بر سرقت خودرو در شهرستان دولت آباد، مدیریت این پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات میدانی برای شناسایی متهمان این افراد انجام شد. موارد در ادامه عملیات هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم اخذ شد.

وی ادامه داد: بیستم آذرماه امسال تیم های عملیاتی کلانتری دولت آباد حین سرقت وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. متهم 28 ساله که چندین سابقه دستگیری به اتهام سرقت داشت، در بازجویی ها به 7 بار سرقت خودرو اعتراف کرد. در ادامه برای این فرد پرونده تشکیل و متهم برای ادامه روند کیفری به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا