ایرانی‌ها از کی‌روش یاد بگیرند!

تصویر شاد این روزها از تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات قهرمانی جام بین قاره ای، سر و صدا و حدیث هایی را در فضای مجازی پشت سر گذاشت و باعث نگرانی تیم ملی در بازی های جام جهانی شد.

شیمیشی پلاس: دو روز پیش بود که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با غلبه بر تیم ملی برزیل در شهر دبی قهرمان جام بین قاره ای دبی شد.

تصویری که بازیکنان تیم ملی در مراسم جام حذفی شادی نکردند نیز در چشم اکثر رسانه های ورزشی جهان بود اما بیشتر از قهرمانی خبرساز شد و حتی فدراسیون فوتبال در بیانیه ای به صراحت اعلام کرد که «طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران و قوانین اخلاقی و قوانین المپیک طبق اعلام فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با رعایت اصول حاکمیت ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در ورزش، افرادی که از حرفه ای پیروی نمی کنند. و اخلاق ورزشی در این خصوص مشمول مقررات قابل حل خواهد بود.

همبستگی و همراهی صمیمانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در روزهای غم انگیز کشور عزیزمان ایران اقدامی قابل توجه و شاید مایه تحسین عده ای باشد. اما چون جام جهانی 2022 قطر رو به جلو است، باید کمی به شکل این واکنش و اندازه و نتایج چنین واکنشی در برابر این دوستی با مردم فکر کرد.

شاید برای برخی این نگرانی وجود داشته باشد که در زمان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر، در صورت انجام این اقدامات سیاسی و اجتماعی، بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز دست به چنین اقداماتی بزنند. عمل رویدادهای اخیر، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بدون شک به عنوان یک شخصیت ملی در وهله اول و یک شهروند ایران در وهله دوم حق دارند افکار و عقاید خود را بیان کنند، عمل کنند و حتی حق خود را بدهند که در برابر این واکنش های سیاسی در سطح جامعه بی طرف باشند. ورزش، فوتبال و فوتبال. . کل جامعه

هیچکس نمی تواند آنها را به خاطر این ارتباط با اتفاقات و اتفاقات این روزهای کشورمان مورد انتقاد قرار دهد، اما تنها سوالی که در این بین مطرح می شود این است که بهای این همه جشن پیروزی یا جشن بعد از گل چقدر است؟ معنای سیاسی؟

با توجه به قوانین فیفا در خصوص رعایت اصول حاکمیت ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در میادین ورزشی، بدیهی است که هرگونه اقدام سیاسی در عرصه فوتبال توسط فیفا در فوتبال پاسخ داده خواهد شد. رشته.

همچنین چندی پیش فدراسیون فوتبال فیفا نامه ای به 32 فدراسیون شرکت کننده در جام جهانی نوشت و اعلام کرد که در جام جهانی نباید مسائل سیاسی مطرح شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در این نامه گفت: می دانیم که فوتبال در کشورها نقش مهمی دارد و همچنین می دانیم که مشکلات و مسائل سیاسی زیادی در سراسر جهان وجود دارد. اما لطفا نگذارید فوتبال وارد جنگ ایدئولوژیک و سیاسی شود.

اگر برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در زمین مسابقه رفتار سیاسی از خود نشان دهند قطعا به محرومیت کل تیم ملی کشورمان منجر می شود نه همین تعداد.

از طرفی اگر فقط یک نفر با رفتار سیاسی در زمین موافق نباشد، این شروع تفرقه و تفرقه بین بازیکنان تیم ملی است. در نهایت به خودمان، به حریفان و فیفا باختیم. همچنین نتیجه رفتاری است که ممکن است ناشی از هیجان یا تمایل به کلیک بیشتر در فضاها و رسانه های مجازی باشد. جدای از شکست، البته دو تیم بین خود تیم ملی و به آزار تماشاگران تلویزیون منتظر احساس غرور پیروزی یا حداقل یک بازی هیجان انگیز هستند.

البته در این میان نباید گفت که کی روش با توجه به رفتار مهدی طارمی و سردار ازمون در بازی سنگال بار دیگر اراده جدی خود را برای اتحاد تیم ملی کشورمان و با حرکتی تحسین برانگیز ثابت کرد. او باقی ماند. به دور از اختلاف دو تیم در تیم، دیروز ملی همه بازیکنان و ملی پوشان را روی یک میز روی چمن جمع کرد. این اقدام به ظاهر ساده و تصویری که از همه بازیکنان و کادر فنی دور میز وجود دارد، این اطمینان را به ما می دهد که اگر کسی سعی در ایجاد تفرقه در تیم ملی داشته باشد; سرمربی تیم اجازه نمی دهد این تلاش به نتیجه برسد.

آنچه این روزها غیرقابل انکار است؛ افزایش نگرانی ها و رنج های ما ایرانیان. بسیاری از ما آرزوی لحظه ای خنده یا اشک شوق را داریم. اما جدای از ترس محرومیت تیم ملی از فیفا، چه چیزی پرشورتر، هیجان انگیزتر و هیجان انگیزتر از شادی گل مهدی طارمی با کمک سردار آزمون برای انگلیس؟ تصور کردن نیز سرگرم کننده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا