ایجاد پل در مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، کیامرث حاجی زاده شامگاه دوشنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت پل روستای «بید انجیر» به سیاست های دولت در زمینه فقرزدایی در این روستا توجه شد. ولسوالی های فقیر آن ولایت : با هدف تقویت زیرساخت ها و اصلاح سیاست مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها این انتخابات برگزار می شود.

وی خدمات ارائه شده در این سال ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: رفع مشکلات مردم در حوزه زیرساختی از جمله راه و روستا از اولین وظایف استان است.

حاجی زاده همچنین گفت: پس از این اهمیت، تامین آب آشامیدنی و مبلمان و خدمات شهری بخشی از برنامه است. پیتو بوده است

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در حوزه راه های روستایی به ویژه در مناطق روستایی شهرستان های کم برخوردار اقدام جدی در حال انجام است.

حاجی زاده همچنین گفت: سه پل در شهرستان کهگیلو وجود دارد که همچنان مردم با خودروهای قدیمی به سخت ترین مسیر تردد می کنند.

او سه پل «جاده» ساخت آل طیب، ماگر و درخت انجیر» از جمله برنامه های فعال راه های روستایی است و گفت: با مشارکت خوب نفت و گاز گچساران بنیاد خانه و راه در 15 کیلومتری جاده طارق. آل طیب این جاده بهسازی شده و امسال با وام وثیقه آسفالت می شود.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: ستون و شمع کوبی پل تکمیل شده و عرشه تعویض شده است که تا پایان سال جاری نصب خواهد شد.

پل حاجی زاده «رود خوابگفت‌وگو آن را یکی دیگر از برنامه‌های عمرانی استان عنوان کرد و گفت: با تشویق و نظارت استاندار این پل تامین اعتبار شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

آن مکان را از ضعیف ترین جاها «بید انجیر» نامید و گفت: این مکان مانع گذراندن که دو طرف رودخانه پر آب است مارون در منطقه آوریل سال ها محل عشایر بوده و 400 نفر جمعیت دارد هیچکس این روستا است گرگ از رودخانه ساخته شده است.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: به دلیل آبگرفتگی سد چم از آنجایی که نیازی به پل فلزی بر روی این سد نیست، با همکاری مدیرعامل نفت و گاز گچساران و وزارت کشور مجوز جابجایی این پل اخذ شد.

حاجی زاده همچنین گفت: این پل به عرض 6 متر و طول 62 متر توسط کارشناسان اصفهانی با بازکردن عرشه و قسمت هایی از پل جدا و به این مکان منتقل شد.

حاجی زاده به ساخت ستون ها، پایه ها و ستون های پل اشاره کرد و گفت: اعتبار این قسمت از افزایش سفر رئیس جمهور و اعتبارات استان ها 5 میلیارد و پانصد میلیون تومان است که 2 میلیارد تومان آن را شامل می شود. اختصاص داده شده است.

افشاگری: پیمانکار این پروژه مشخص است و مدت زمان ساخت آن کمتر از 12 ماه پیش بینی شده است.

حاجی زاده راه را نشان می دهد مانع گذراندن این روستایی گفت: قبل از شروع پل باید بهسازی جاده انجام شود.

وی همچنین پلی به ارتفاع 14 متر از کف رودخانه و طول 62 متر ساخت. ارس 6 متر در این منطقه مانع گذراندن نیاز به زمان طولانی و هزینه هنگفت دارد و ابراز امیدواری کرد: با این ابتکار و حمایت حوزه نفت و گاز، کار این پل در کمتر از یک سال به اتمام می رسد.

دکمه بازگشت به بالا