انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره کمبود دارو

به گزارش مرکز خبر،

جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در یک برنامه خبری گفت: زنجیره تامین به هم پیوسته است و هرگونه اختلال در این زنجیره منجر به کمبود دارو می شود.

سعیدلو افزود: زمانی که سهمیه خارجی تامین کنندگان دارو و شرکت های دارویی تامین نشد، میزان کمبود مواد دارویی تا حدی افزایش یافت.

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: کمبود دارو در حوزه داروهای خارجی بیشتر احساس می شود، اما به دلیل اینکه بخشی از مواد اولیه و مواد موثره داروها از خارج می آید، این کمبود به داروهای تولید داخل تعمیم می یابد.

سعیدلو در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس تحقیقاتی که از استان های مختلف به دست ما رسیده است برخی اقلام دارویی واقعا کم است.

ما همیشه 30 تا 40 دارو کمبود داشته ایم. اکنون به دلایل مختلف کمبود دارو به 100 عدد رسیده است.

اما سیدحیدرمحمدی، مدیرکل دارو و مواد کنترل شده سازمان غذا و دارو با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره کمبود بی سابقه دارو در کشور، اظهار داشت: این نحوه اطلاع رسانی باعث نگرانی در مغز عمومی می شود، درست است؟ ما در برخی از داروها کمبود داریم، اما این اتفاق بی سابقه نیست و اگر این را در نظر بگیریم، واقعا کمبود دارو نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محمدی گفت: به طور رسمی اعلام کرده ایم که 40 قلم دارو در آذرماه کمبود دارد و داروهایی با موجودی کمتر از یک ماه را کمبود می دانیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با حل موضوع کمبود عرضه ارز برطرف می شود، گفت: عرضه تا زمانی که در داخل تولید نشود.

دکمه بازگشت به بالا