امیکرون هم می‌کشد، هم عوارضش باقی می‌ماند

ویروس کرونا علاوه بر عفونت و مرگ و میر، عوارضی را در افراد سالم ایجاد می کند. گسترش آمیکرون، که مسری تر است، در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به عوارض احتمالی این بیماری را افزایش می دهد. عوارضی مانند ریزش مو در اثر ضربه یا ضربه قبلی.

به گزارش شیمیشی، گزینه های سخنرانی شیمیشی در ادامه با دکتر هادی یگاندی می خوانید:

آمیکرون نسبت به سایر گونه‌ها مسری‌تر است، اما میزان بستری شدن و مرگ در آمیکرون نسبت به گونه‌های قبلی کمتر است، بنابراین آنچه امروز در مورد این ویروس گفته می‌شود این است که افزایش ابتلا به آمیکرون باعث افزایش مرگ و میر نمی‌شود.

– به نظر می رسد بخشی از دلیل افزایش مرگ و میر در اروپا و آمریکا علیه Emicron تزریق سریع آنها باشد. در نتیجه تعداد افرادی که وارد دلتا شده بودند کمتر از ایران بود، بنابراین به طور طبیعی عاری از ویروس نبودند. در حال حاضر اثر خود تزریق کاهش یافته است، بنابراین آنها با افزایش حوادث و مرگ و میر مواجه شده اند.

حذف واکسن در ایران و میزان بالای ابتلای جمعیت به کرونا در پیک پنجم باعث شد که عملکرد آمیکرون در ایران در حال حاضر مانند اروپا نباشد.

– خیلی خطرناک است که بگوییم بالاخره همه امیکرون می گیرند و ما بی تفاوت هستیم. زیرا باعث می شود با تعداد زیادی از بیماران مواجه شویم که می توانند به همان میزان و میزان مرگ و میر را افزایش دهند.

– از نظر مرگ در قله پنجم با آنچه در دلتا با آن روبرو هستیم مواجه نخواهیم شد.

– علاوه بر افزایش حوادث، نگران عوارضی هستم که پس از بهبودی در انسان باقی می ماند. طبق مقالات معتبر، افراد اکنون می توانند بخشی از عملکرد ریه خود را پس از بهبودی از دست بدهند.

– در مواجهه با ویروس کرونا در واقع با پدیده ای به نام (LONG COVID) عوارض طولانی مدت مواجه شدیم. این عوارض چند ماه پس از ابتلای افراد به بیماری عروق کرونا ویروس قلب شروع می شود. مشاهدات علمی نشان می دهد که بیماران مبتلا به کووید پس از بهبودی از عوارض، چندین ماه می مانند، بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال بویایی به ما مراجعه می کردند، یعنی مدت زیادی مراجعه نمی کردند یا اگر برگشته بودند، بیماری خاصی داشتند. مورد مثلاً دائماً بوی بد می‌دادند یا بوی بدی می‌دادند. از این قبیل عوارض زیاد بود. مانند عدم عملکرد تنفسی، سرفه های مداوم، ریزش موی شدید، به طوری که افراد می ترسند و ناراحت می شوند. علائمی مانند عقب ماندگی ذهنی را نیز دیده ایم. مریضی داشتم که حسابدار بود و به اعداد و ارقام مشغول بود، اما به من گفت که بعد از بیماری عروق کرونا ویروس، ظرفیت ذهنی اش برای حسابداری کاهش پیدا کرد. شکایت از اختلالات خلقی، افسردگی و کم توجهی از دیگر عوارضی بود که با آن مواجه شدم.

– ما اکنون در یک بحران هستیم. مثل زلزله. اکنون در حال نجات کسانی هستیم که زیر آوار مانده اند. اما بعد از مدتی متوجه می شویم که چقدر تخریب وجود دارد.

– به هر کسی که فکر می کند آمیکرون یک دارایی ساده است باید گفت که با یک دارایی ساده سردرگمی زیادی برای انسان وجود ندارد، اما در برابر ویروس کرونا که باعث این همه گیری شده است، می دانیم که در آینده سردرگمی های زیادی خواهیم داشت. رو در رو. . ما می دانیم که برخی از بیماران ممکن است در ماه های بعد از بیماری عروق کرونا ویروس قلب دچار آمبولی شوند و در اثر حمله قلبی یا سکته جان خود را از دست بدهند، و ممکن است هرگز آمار کووید را وارد نکنند. در حالی که اینها جزو عوارض کووید هستند.

شایان ذکر است که همه افراد بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب جان خود را از دست نمی دهند، اما پس از گذشت چند ماه بخشی از سلامت انسان در خطر است و این موضوع نیز به دلیل شیوع بالای آمیکرون نگران کننده است.

– سرعت انتقال ویروس در مواجهه بالقوه بسیار بالاست و تقریباً 48 تا 72 ساعت زودتر است.

– طبیعتاً نگاه من به عنوان یک پزشک که به فکر درمان است با فردی که مسئولیت دارد و به کارهای دیگر می پردازد متفاوت است. نباید فراموش کنیم که دانش آموزان در آموزش آنلاین به شدت آسیب دیده اند. بسیاری از بیماران با اختلالات خلقی و اضطرابی به ما مراجعه می کنند. به ویژه زنان که بیشترین مسئولیت را در آموزش دانش آموزان بر عهده دارند. از سوی دیگر می دانیم که یکی از مراکزی که این بیماری به سرعت در آن منتقل می شود، در مدارس و در بین دانش آموزان جوان است و هیچ مشکلی از نظر سلامتی مشاهده نمی شود. بنابراین برای تصمیم گیری در مورد افتتاح کامل مدارس باید دید کلی داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا