افزایش ۲.۷ درجه‌ای میانگین دمای تهران در مقایسه با پارسال/راه اندازی ایستگاه ویژه آواربرداری

پنجمین نشست مرکز مدیریت بحران تهران برگزار شد و در آن جلسه دستگاه های مختلف گزارشی از اقدامات در حوزه مدیریت بحران ارائه کردند.

به گزارش شیمیشی، علی نصیری در پنجمین جلسه مرکز مدیریت بحران شهر تهران که عصر امروز با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، مدیرکل سازمان برگزار شد، گفت: نیروی هوایی تهران و … گفت: هدف از این جلسه بررسی است. در ابتدای جلسه لازم می دانم میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر را گرامی داشته و با حوادث تلخ غزه و اقدام جنایتکارانه مردم کرمان ابراز همدردی کنم. آنچه در کرمان به دست گروه های تروریستی و با حمایت برخی از دادستان های دروغین حقوق بشر رخ داد، نشان داد که نمی توان با آنها به زبان گفتاری صحبت کرد.

وی با توجه به موضوع بودجه و وام های ضروری برای شهر تهران بر لزوم اعطای وام برای این منطقه تاکید کرد و گفت: در خصوص مبانی مدیریت بحران و مسائلی از این قبیل باید از بودجه ملی استفاده شود و پرداخت. تاکید کرد که میزان امکانات باید با جمعیت این شهرستان مقایسه شود.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری از حوادث استان تهران مصوبات قبلی جلسات ستاد مدیریت بحران استان تهران را بررسی و در مورد هر یک توضیحاتی ارائه کرد. ایمن سازی گودال های متروکه، توافق برای ارزیابی ساختمان های مهم و بلندمرتبه، توسعه شبکه ارتباطی پایدار و غیره.

دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

در ادامه جلسه گلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران گزارشی از وضعیت آب و هوای تهران و موقعیت استان تهران در نقشه بارش سالانه و با مقایسه بلندمدت، گسترش بارندگی در شهرستان ها ارائه کرد. این کشور استان و مقایسه آن با تهران، میانگین افزایش دما در جهان، کشور و استان تهران را بررسی کرد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان تهران دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته ۲.۷ درجه افزایش یافته است.

منطقه خشکسالی در استان تهران، پیش بینی بلندمدت، ارزیابی بارش های کوتاه مدت و بلندمدت از دیگر محورهای این نشست بود.

میانگین دمای تهران 2.7 درجه نسبت به سال گذشته افزایش یافت/راه اندازی ایستگاه ویژه مین زدایی

عکس: محمد آقامشه

احداث ایستگاه ویژه مین زدایی در تهران

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ادامه سخنان خود به ارزیابی وضعیت مشکلات ناشی از مین زدایی پرداخت و از راه اندازی ایستگاه ویژه مین زدایی در تهران خبر داد. مواد خطرناک و تامین امکانات لازم در این منطقه از دیگر مسائل محمدی بود.

وی از نگرانی دو انبار نفت سوهنک و شهران خبر داد و گفت: طراحی جاده ایمن برای خودروهای حامل سوخت ضروری است.

همچنین اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران نیز گزارشی از اقدامات مهم پیشگیرانه و وضعیت بازسازی ارائه و ارزیابی کیفی مهم در سامانه برآورد خسارت، سناریو- را تشریح کرد. مانع-احتمال و بلندمرتبه ها، تهیه برنامه نوسازی و ارزیابی و بهسازی کمی، ارزیابی ساختمان های مهم و بلندمرتبه شهر تهران و ….

وی همچنین به زلزله احتمالی تهران اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که به آن اشاره می شود مدیریت زلزله تهران است. در این راستا اولین قدم برآورد کل خسارت است. مدل روی فیلمنامه توسط ژاپنی ها از سال 74 و سپس در سال 92 ساخته شد و امروز کارشناسان داخلی این کار را انجام می دهند و ضعف های کلی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی خرید تجهیزات و آموزش و مانور نیز در دستور کار است که در مدل احتمالی با یکی از دانشگاه ها تفاهم نامه منعقد شد و در آن فرآیند ساختمان و سیل خواهیم داشت و آنها را اجرا می کنیم. توسعه شهری مبتنی بر ریسک موضوع دوم ارزیابی کیفی ساختمان های بلندمرتبه است، این مسائل در بحران مهم است، بیمارستان ها باید نوسازی شوند و 16 هزار ساختمان برای جلوگیری از زلزله ای که در تهران وعده داده شده بود، ارزیابی شود.

به گفته سلیمی، امروز از سه هزار ساختمان بازدید کردند و روزانه حدود 120 نفر در تهران از آنها بازدید کردند و یک گروه 20 نفره بر کار آنها نظارت دارند.

میانگین دمای تهران 2.7 درجه نسبت به سال گذشته افزایش یافت/راه اندازی ایستگاه ویژه مین زدایی

عکس: محمد آقامشه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا