افزایش ۱۲۸ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراکا از افزایش چشمگیر تجمع معتادان متجاهر و دستگیری سوداگران مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

به گزارش شیمیشی، سردار نصرت الله برین درباره اقدامات پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از وظایفی که قانون برای پلیس و فرماندهی انتظامی تعریف کرده و اجرای آن در دستور کار قرار دارد، تامین آرامش و امنیت است. امنیت جامعه و مبارزه با مواد مخدر

وی همچنین گفت: همه ما معتقدیم که مواد مخدر یک تهدید جهانی است و از سطح منطقه ای، استانی و ملی فراتر رفته است. بنابراین بر اساس این مرجع قانونی، پلیس موظف است از ورود مواد مخدر از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر پاکستان و افغانستان به کشور جلوگیری کند.

معاون مبارزه با مواد مخدر پلیس آگاهی فراکا با بیان اینکه معضل مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است، گفت: اگر پلیس نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد خانواده ها، جوانان و کل جامعه گرفتار این بلای خانمان و کسانی که تحت نفوذ آنها هستند می شود. نه او با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند، اما بازگشت و رهایی او بسیار سخت است و اراده قوی می خواهد.

برین در خصوص اقدامات پلیس برای حل معضل مواد مخدر گفت: یکی از مشکلات جامعه وجود معتادان متجاهر است که در خیابان ها، جاده ها، پارک ها و باغ ها تردد می کنند. اگرچه نهادهای زیادی در این امر دخیل هستند، اما چون پلیس در بالاترین سطح با لایه های مختلف جامعه در ارتباط است، مردم مطالبات خود را از پلیس مطرح می کنند.

وی تجمع افراد با مواد مخدر را یکی از وظایف اصلی پلیس عنوان کرد و ادامه داد: فرمانده محترم فریسه موضوع جمع آوری و پاکسازی شهر از وجود مواد مخدر را دغدغه و وظیفه اصلی پلیس اعلام کرد. از ابتدای سال جاری به ویژه در تهران طرح هایی برای جمع آوری معتادان متجاهر ایجاد کرده ایم و به صورت مستمر در حال اجرای آن هستیم.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فرک به تقویت طرح جمع آوری مواد مخدر در ابتدای سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: وی از قاچاق و فروش مواد مخدر و سود حاصل از آن درآمدهای زیادی کسب کرده است. تجارت، مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و همسایگی با افغانستان که بسیاری از آنها این جنایت را سازماندهی می کنند، اما ما این رویارویی را به مرزها و آن سوی مرزها رساندیم تا در شهرها کمتر با این مشکل مواجه شویم.

برین در یک برنامه رادیویی با انتقاد از بازنگری مکرر و مستمر قانون منع مواد مخدر گفت: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری حمله به مبانی مالی سوداگران به ویژه در حوزه مواد مخدر است. وی مواد مخدر و مواد مخدر را اولین آسیب اجتماعی عنوان کرد و از همه دستگاه ها خواست در این زمینه تلاش کنند اما همه دستگاه ها دست به کار نشدند.

وی از ضعف قانون مصادره و مصادره اموال به دلیل قاچاق مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: قاچاقچیان با ترفندهای خاصی اموال خود را به نام دیگران تغییر می دهند اما در کشورهای دیگر تمامی اموال فروشندگان مواد مخدر ضبط و مصادره می شود. تاجر خلاف این را ثابت می کند..

برین در خصوص اقدامات پلیس با فروشندگان مواد مخدر گفت: علاوه بر جمع آوری مواد مخدر، فروشندگان مواد مخدر را نیز دستگیر می کنیم و طبق آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دستگیری فروشندگان مواد مخدر 45 درصد افزایش داشته است. و جمع آوری معتادان متجاهر 45 درصد افزایش 128 درصدی داشته است.

وی در خصوص پیامدهای مصرف مواد مخدر بر خانواده ها گفت: فلسفه مواد مخدر به جوانان و خانواده ها آسیب می زند و جامعه جهانی نیز در صدد این است. سازمان ملل همواره اعتراف می کند که پلیس جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و حدود چهار هزار شهید در این زمینه داده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا