اعلام برنامه عزاداری محرم در استان سمنان/سوگواری برای سیدالشهدا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: برنامه شیردهی و رفاه هیئات مذهبی در سراسر استان سمنان به تدریج در حال به اوج رسیدن است.

به گفته مسئول کویر حسینی استان سمنان، این آیین در 8 شهر و تقریباً در تمامی مساجد، مساجد و حسینیه ها و مهدیه های شهرها و روستاهای آن استان برگزار می شود. این مراسم امروز از ساعت 08:30 آغاز می شود. در ادامه اینها به برنامه چندین هیئت عزاداری استان سمنان می پردازیم که البته همه اینها برنامه های محرم است زیرا بیش از هزار هیئت مذهبی در این استان ثبت شده است.

عزاداری محرم در شاهرود

در صحن عهد امام جعفرصادق (ع) شاهرود 17 شهریور جنب جامبهزیستیه این روزها مراسم معنوی در حال برگزاری است که از 6 تیرماه به مدت 12 شب برگزار می شود.

جشنواره شعر آیینی اسق و عطش امروز جمعه 9 تیرماه ساعت 19:30 در تکیه براسی شهررود برگزار می شود و شاعران آیینی شهرستان های شاهرود و میامی در این مراسم معنوی به شعرخوانی می پردازند.

ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت الاسلام سید علا هاشمی شاهرودی و ختم حجت الاسلام محسن محمدیان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود امروز جمعه 9 تیرماه ساعت 09:30 در مسجد جوادالعیم (ع) برگزار می شود.

نماز صبح و عصر در میامی

نماز صبح از 7 تیرماه به مدت 10 روز در ستون برنجی شاهرود اقامه می شود و حجت الاسلام محمد حضوری سخنران آن خواهد بود. مراسم ترحیم هیئت عاشقان حسن بن علی (ع) شاهرود از ششم تیرماه به مدت 11 شب با سخنرانی حوثه الاسلام حمید منیدری و مولودی خوانی امیر حسین بافنده، امیر حسین طالبی نیک و علی خلیل آبادی برگزار می شود.

هیئت جوانان علی اکبر از 6 تیرماه به مدت 12 شب در مهدیه بسطام با حضور حجت الاسلام شمس مراسم دعا و شیردهی برگزار می کند. همزمان با شب گذشته همزمان با روز بزرگداشت شعر عینی و محتشم کاسانی در شهر سمنان مراسم افتتاحیه آلبوم موسیقی عینی برگزار شد. هیئت مکتب النبی (س) در میامی ساعت 11 با نوای ایمان نوری علی اخایی و غلامرضا فلاحتی به عزاداری می پردازند.

اعلام برنامه عزاداری ماه محرم در استان سمنان/عزاداری سیدالشهدا

ویژه برنامه ترحیم در خانه شهدای سمنان

ویژه برنامه دهه اول ماه محرم سال 1445 هجری قمری با خانواده معظم شهیدان گچپزیان، جدیدی، نوچه نصار، صبور، سیدالدین، شریفی و دانشگر بهیت. ابن الحسین با سلام طلاب مدرسه سلیمان از 9 تیر لغایت 13 مرداد ساعت 18:30 در شهر سمنان برگزار می گردد. این مراسم روز پنجشنبه در خیابان غفاری منزل شهید گپزیان روز جمعه بلوک حکیم الهی برگزار می شود. شب در نسار، یکشنبه در منزل شهید صبور، در خیابان ناستر، دوشنبه در خیابان حجرات، در منزل شهید سعدالدین، سه شنبه در بیت آیت الله عالمی در منزل شهید شریفی و روز آخر در بلوار مدرس برگزار می شود.

مراسم بزرگداشت شهدا و روحانیون مهلات و زویقان سمنان امشب در مسجد کریم اهل بیت (ع) حسینیه عمرانکویه سمنان برگزار شد.

عزاداری دهه اول محرم به همت هیئت خادم الرضا(ع) استان سمنان از شنبه 10 تیر تا 16 مرداد از ساعت 05:30 صبح در بلوار معلم برگزار می شود. مراسم ختم دهه اول محرم داشتند صحبت می کردند امام جمعه حوزه بسطام خوجه الاسلام والمسلمین رضوی از روز اول محرم الحرام تا دوازده روز از ساعت 10:00 در تکیه دولت بسطام ویژه برادران برگزار می شود.

اهلی من عسل

معاون آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای این مراسم معنوی اهلی من یک هستم دندان های شما وی ویژه جوانان استان در 11 سال متوالی خبر داد و گفت: تشکل های دانشجویی آماده این مراسم هستند.

علی اکبر عرب خراسانی با بیان اینکه این مراسم در روز شهادت حضرت قاسم (ع) ساعت 09:30 با حضور هیئت های دانش آموزی و خانواده ها برگزار می شود، اظهار داشت: هیئت های دانش آموزی در مراسم ترحیم مرکزی استان، شهر یا منطقه با دسته های ترحیم و هیئت های دانش آموزی در بقاع مبارکه، مسجد، مسجد، مسجد، مسجد، مسجد و… برگزار می شود.

شفیع تصریح کرد: آشنایی با خانواده شهدای نام آور دانش آموز (به ویژه پاکروان)، تهیه و حمل عکس آنان در اتاق های تشییع و در نهایت تجلیل از تعدادی از خانواده های آنان از جمله برنامه های مهم این مراسم تشییع است.

اعلام برنامه عزاداری ماه محرم در استان سمنان/عزاداری سیدالشهدا

آبی به سفارش سمنانی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز به بیان عزاداری های محرم پرداخت و به برنامه ریزی هیئت های مذهبی برای مراسم محرم اشاره کرد و گفت: مراسم محرم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام علیرضا قنبری با بیان اینکه مراسم محرم از روز ششم ماه محرم در شهر سمنان و از روز سوم محرم در شاهرود آغاز می شود، گفت: این مراسم در شهرستان سمنان از روز سوم محرم الحرام آغاز می شود. وی ادامه داد: مراسم آیینی ماه محرم در شهرستان گرمسار از سوم این ماه آغاز می شود و در روزهای پنجم و ششم ماه محرم، مراسم ترحیم و سینه زنی به گرمی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده در دو نوبت آئین محرم در شهر سمنان از ساعت 17 و 21 آغاز می شود، گفت: هزار مذهب ثبت شده در استان سمنان وجود دارد که بیش از نیمی از آن دسته ها در ماه محرم نقش خود را ایفا می کنند.

مراسم تشییع و سینه زنی در شهر سمنان نیز از سوی مبلغان اسلامی این شهر اعلام شد (کلیه مراسم ترحیم از ساعت 17 الی 21 می باشد) در شب ششم محرم، گروه های صحنه ای صاحب الزمان (عج)، شیفتگان بقیة الله (عج)، امام حسین (ع)، حسینیه امام حسین (ع) بازار بالا، امام رضا (ع) کوی رضوان، گلستانی سمنان، مرانانی سمنانی، قایمیه تویه دواری در مکان هایی مانند امامزاده علی بن جعفر، خیابان شهید رجایی، بالابازار، چهارراه شهربانی و خیابان طالقانی برپا می شود.

برنامه شب هفتم تا شب عاشورا

در شب هفتم محرم الحرام، عاشقان بقیه الله (عج)، قائمیه تویه داوریها، تکیه چهار راه، عاشقان جواد الائمه (ع)، امام رضایی کوی رضوان (ع)، امام حسین (ع) مطهری، انصار الحسین، السعنان ما، السععمنا، السععمان (ع) و السععمان (ع) و السععمان (ع) و السعنان (ع) و السعنان (ع) در شب هفتم محرم الحرام. جافلی، گلستانی سمنان در خیابان هفت تیر، خیابان نوری، دروزه ارگ ​​و امامزاده علی بن جعفر عزاداری می کنند.

در شب هشتم محرم الحرام امام رضایی کوی رضوان، قائمیه تویه دواریها انصارالحسین(ع) بازار بالا، عابدینیه، شیفتگان بقیه الله(ع)، گلستانی ساکن سمنان، تکیه نجفالی، خیابان امام حسین(ع)، میدان بازارب، بازار سعید، خیابان سعید.

مردم سمنان در شب نهم گلستانی منتظر صاحب الزمان (عج)، قایمیه طویه دری، عبدینیه، امام رضا کوی رضوان، محبانی جواد الالیام (س)، جاده تکیه، مازندرانی سمنان، انصار الحسین هستند.

عزاداری سمنانی ها به اوج خود می رسد

در شب عاشورا به دستور عباسیه، عابدینیه، محیبان جواد الائمه(ع)، محبان جواد الائمه(ع)، گلستانی ها در سمنان، منتظرین صاحب الزمان(س)، شیفتگان بقیه الله(ع)، امام رضایی کویی رضوانی، القاعده، سعیم، القاعده، الأنازار. منان، خیابان طالقانی، بام چهار راه شهر، میدان هفت تیر، خ. فردوسی و شیخ فضل الله نوری، طالقانی، دروازه ارگ، چهار راه شهربانی و بازار بالا به این ترتیب عزاداری خواهند کرد.

در روز عاشورای عباسی، اهالی مازندران سمنان، زائران علی بنی ابیطالب علیه السلام، منتظرین صاحب الزمان (عج) از شهر گلستان، صاحب الزمان (عج) ذواقان، اهل البیت الجعّه السّلام، فریضه الجزی السّلام علیه السلام (س)، شیفتگان بیت الزهرا (س)، امام رضای (ع)، امام رضای ماه المه، تولّه (ع) در خیابان طالقانی و تکیه نسار مقابل دروازه قلعه عزاداری عزاداری می کنند.

دکمه بازگشت به بالا