استیصال صهیونیست‌ها در هزار توی غزه

مقامات صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی اذعان کردند که دانش آنها برای نابودی شبکه تونل های غزه کافی نیست. نیویورک تایمز در گزارش روز سه شنبه خود، دست کم گرفتن ارتش اسرائیل از “وسعت و اهمیت” تونل های حماس را “شکست اطلاعاتی” خواند.

به گزارش شیمیشی، رسالت نوشت: با اشاره به غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی از ابعاد و کیفیت تونل های ساخته شده توسط حماس، در ابتدا تخمین زده شد که شبکه تونل ها 250 مایل (400 کیلومتر) از جاده ها و ترانشه های زیرزمینی را پوشش دهد. اما ارتش اسرائیل اکنون برآورد را به 350-450 (560-725 کیلومتر) یا بیشتر تغییر داده است.

هزاران نفر در غزه

دو مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده است به نیویورک تایمز گفتند که “حدود 5700 چاه جداگانه وجود دارد که به داخل تونل های زیر غزه می روند.” یکی از این مسئولان با بیان اینکه تونل ها باید مکان یابی، بررسی و حضور زندانیان و بدون هیچ گونه تعمیری باشد، گفت: خنثی سازی این تونل ها سال ها طول می کشد و آخرین تلاش تل آویو برای تخریب تونل ها با ریزش بود. آب دریا . . شکست خوردن
در روزهای اخیر و با ورود زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، این تونل ها تقریبا به بزرگترین تهدید برای آن تبدیل شده اند و با وجود تغییر در برآوردهای اولیه، تل آویو همچنان از وسعت آن تونل ها بی اطلاع است. ارتش در 17 دسامبر تونلی به طول 4 کیلومتر را در شمال غزه کشف کرد. رسانه‌های عبری در واکنش به تلاش تل‌آویو برای بهره‌برداری از این کشف، از وجود چنین تونلی عریض (قابل عبور وسایل نقلیه) و عمیق (در برخی نقاط تا 50 متر) با کلیه امکانات (خطوط فشار، برق و ارتباط) خبر دادند. ). ) در چند متری ساکنان اسرائیل، آن را اوج بی توجهی نهادهای امنیتی به حفر تونل حماس دانستند.

سانسور کشته ها و مجروحان رژیم صهیونیستی

ارتش اسرائیل نخواست تعداد سربازان کشته و زخمی شده در جنگ تونل را فاش کند، اما به طور کلی اعلام کرد که از آغاز عملیات زمینی در غزه تاکنون 192 سرباز خود کشته شده اند. غزه “همه آنها را با بمب و سایر وسایل انفجاری فعال از راه دور” در بر داشت.
در شرایطی که درخواست آتش بس در غزه به دلیل افزایش تلفات انسانی در حال افزایش است، رسانه های اسرائیلی گزارش می دهند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد این جنگ را یک سال دیگر ادامه دهد. در شرایطی که برخی رسانه ها از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه صحبت می کنند، شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقر مرکزی این کشور با رهبران شورای محلی دیدار کرد. در روز سه شنبه فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی در بئرشبا اعلام کرد که جنگ غزه تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو به بن بست رسیده است

به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو در این نشست که وزرای کابینه نیز حضور داشتند، وضعیت جنگ غزه را بررسی کرد و تل آویو آماده افزایش تنش ها در غزه است. با این حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه هفته جاری گفت که “مرحله شدید” حمله زمینی تل آویو در شمال غزه پایان یافته است و به زودی در منطقه خان یونس انجام خواهد شد. نیز پایان خواهد یافت.

با افزایش تعداد شهدای غزه که بیشتر آنها زن و کودک هستند، حتی متحدان رژیم صهیونیستی نیز خواستار پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حتی مقامات آمریکایی شده اند. رئیس جمهور جو بایدن از اظهارات گالانت درباره خروج از غزه ابراز خرسندی کرده است.هرزی حلوی، فرمانده گروه ضربت مشترک ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است تل آویو هیچ ارتباطی با مدیریت ندارد. و امنیت غزه پس از جنگ. کانال 13 اسرائیل نیوز: حلوی در دیدار با نتانیاهو و گالانت و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی گفت: ما با کاهش تدریجی دستاوردهایی که تاکنون در جنگ به دست آورده‌ایم، مواجه هستیم، زیرا هیچ استراتژی وجود ندارد. برای فردای آن (جنگ) تعیین شده است».

خروج یگان ویژه ارتش اسرائیل از غزه

دوودوان یگان ویژه رزمی است که در سالهای اخیر در تمامی مناطق روژاوا بانک فعال بوده و هدف آن جلوگیری از عملیات و فعالیت گروه های مقاومت بوده و به صورت شبانه روزی آماده باش می باشد. اعضای این یگان وظیفه دستگیری، ترور و خنثی کردن فعالیت رزمندگان مقاومت را بر عهده دارند. یگان مذکور نیز یکی از فعال ترین یگان های ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می رود و اعضای آن شبانه روز ماموریت هایی را انجام می دهند که یا از قبل برنامه ریزی شده اند و یا باید به صورت ناگهانی و به درخواست فوری شبیک انجام شوند.

فعالیت اعضای یگان مذکور در ابتدا کاملاً پنهان و تحت نظارت و سانسور شدید قرار داشت و اسامی و تصاویر این نیروها هرگز منتشر نشد تا جان آنها به خطر نیفتد، حتی رسانه های صهیونیستی هرگز اشاره ای نکردند. آنها را وجود چنین یگانی در ارتش اسرائیل و هر آنچه که وجود دارد توسط رسانه های بین المللی فاش شده است و محافل بین المللی استقرار این یگان در ارتش اسرائیل را خارج از محدوده حقوق بین الملل می دانند. خروج این یگان ویژه از نوار غزه در شرایطی است که در محافل سیاسی این رژیم، مرحله سوم، حمله زمینی به نوار غزه و گذار از مرحله عملیات گسترده نظامی و بمباران شدید به مرحله پیشرفته است. مرحله در حال انجام است. عملیات و تنش زدایی درگیری ها ادامه دارد.
«هرزی حلوی» رهبر رژیم اشغالگر در دیدارهای خود با سران سیاسی رژیم اشغالگر نسبت به شکست «دستاوردهای نظامی» ارتش اسرائیل در حمله زمینی به غزه هشدار داد. استراتژی سیاسی کابینه اسرائیل برای روز بعد از جنگ.
در هشدارهای رئیس ارتش رژیم صهیونیستی به نگرانی نهادهای نظامی اسرائیل از قدرت حماس در سازماندهی مجدد صفوف خود در شمال نوار غزه اشاره شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا