استان تهران آب، هوا و پول ندارد

آفتاب نیوز:

جمالی نژاد معاون عمران و شهرسازی وزارت کشور گفت: در ده سال اخیر رویکردهای جدیدی در حوزه مدیریت شهری مطرح شده است که از جمله آنها می توان به بحث هوش مصنوعی اشاره کرد که جدیت بیشتری پیدا کرده است. .

وی ادامه داد: طراحی مدل های شهری مبتنی بر عدالت اجتماعی و بحث مدیریت شهری خوب و شهری پایدار، خلاق، دوستدار محیط زیست، شهر سبز مدرن، برنامه ریزی محله محور و جامعه محور، ظهور رعد و برق. در شهر درباره فناوری ها بحث می شود و اساتید روی این موضوعات کار می کنند. . با این همه چرا هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته شهرهای واقعی را ایجاد کند، چرا در شهرها آرامش و آرامش پیدا نمی کنید، چرا با وجود مترو و مترو و… در شهرها ترافیک وجود دارد. بهبود نیافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه چند سالی است که کورکورانه علم را صادر می کنیم، خیلی وقت پیش اینطور نبود، باید در واردات دانش دیگران بازنگری شود و به دانش بومی توجه نکنند.

جمالی نژاد گفت: مدیریت جامعی لازم است تا بتوانیم با نگاه همه جانبه با مشکلات مواجه شویم و تحقیقات ما مفید و موثر است.

معاون شهرسازی و شهرسازی وزارت کشور گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به چین گفت که می توانیم با استفاده از تجربیات سایر مردم در زمینه آلودگی هوا تغییراتی را در کشور ایجاد کنیم.

الیرضا رهایی، دبیر علمی این جشنواره گفت: بیش از 60 مدرس از دانشگاه های مختلف حضور داشتند و فعالیت های این جشنواره در 15 حوزه ویژه معماری و شهرسازی، خدمات شهری، محیط زیست، اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی است. . مباحث زیرساخت و سازندگی، مدیریت بحران و پدافند، مدیریت و سیاست بر اساس دانش گسترده آغاز شده و محوریت ویژه جشنواره عدالت شهری و روستایی است.

رهایی ادامه داد: 2574 اثر به دفتر جشنواره ارسال شد، برای هر رشته تیم داوری تعیین شد و 1453 مقاله، 264 عنوان کتاب، 233 پایان نامه، 271 ایده خلاقانه به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: داوری گسترده بود، 5 طرح اصلی، 12 طرح برگزیده و 21 طرح ممتاز معرفی شد و 15 نشست ویژه و یک نشست ویژه با حضور حاضران برگزار شد و نتایج خوبی به دست آمد. در نظر داریم بستری مفید و موثر را برای شناسایی شبکه ای از کارشناسان برگزیده در مرکز تحقیقات و افتتاح گره در گره های شهر تهران فراهم کنیم.

فروزنده معاون مالی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران هدف اصلی را بر مبنای مشارکت مردم قرار داده است. مشکلات شهرداری».

فروزنده گفت: شورای شهر برنامه چهارم را تصویب کرده و بر روی این سند شهرداری پروژه هایی را تعریف کرده است و هر زیر پروژه بر اساس استراتژی های برنامه است.

معاون اقتصادی شهردار تهران گفت: دغدغه عملکرد و استراتژی یک معضل جدی است.

وی در پایان گفت: خدمت به مردم وظیفه ماست، باید بتوانیم روز به روز ارتباط خود را با نخبگان افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران چمران گفت: توسعه شهرها به روستاها بستگی دارد، اگر واقعاً می خواهیم شهرها توسعه پیدا کنند باید روستاها را توسعه دهیم و زمانی که درآمد داشته باشند توسعه پیدا می کنند.

وی همچنین گفت: تحقیق ظلم است، همه را نام می بریم اما در عمل کاری به آن نداریم، به آن پول اختصاص می دهیم اما کمتر به آن اهمیت می دهیم.

چمران ادامه داد: مشکلات تهران معضلات بزرگی است که در شهرهای دیگر خود را نشان می دهد، استان تهران دچار مشکل است. نه آب است، نه هوا، نه پول، با توجه به اینکه استان تهران بیشترین درآمد را دارد، اما با وجود 16 میلیون جمعیت کمترین بودجه را دریافت می کند. طرح جامع تهران انعطاف پذیر است و پیشنهادات مردمی برای اصلاح طرح جامع در طرح جامع پیش بینی شده است.

چمران به توانمندی های روستاییان توجه کرد و گفت: سازمان های زیادی به روستا آسیب می رسانند اگر روستا را تقویت کنیم ابیانه را می سازند.

دکمه بازگشت به بالا