استاد استادان – شیمیشی

فروزانفر آن را “استاد استاد” خواند ، عنوانی که بدون شک نتیجه دانش و کنترل عمیق وی از زبان و ادبیات فارسی و عربی و همچنین اطراف خود در مناطقی مانند عرفان ، منطق و خرد بود. در میان هنرهای ادبی ، فروزانفر به عنوان محقق و دانشمند در زمینه ادبیات و تحقیقات عرفانی شناخته می شود.

به گزارش شیمیشی ، مطبوعات اعتماد “بدیع الزمان فروزانفر” نامی دائمی است که به محض شنیدن آن ، پیرمردی با موهای سفید و موهای خاکستری را به ما یادآوری می کند و نگاه عمیق از آینه ما را به یاد می آورد. فرهنگ و ادبیات فارسی در قالب کلمات در مورد ایران فکر کنید و بنویسید و تمدن متمدن مهربانی و مو ، البته در تصویر جوانان تاریک است.

تجربه پالس توسط علامه قزوینی

فروزانفر در خانواده ای متدین و آگاه به دنیا آمد. از سنین کودکی قرآن را تا انقراض فرا گرفت و سپس اصول علوم باستانی را از پدرش آموخت. پیش از این ، با اشعار وی ، شهرت شاعرانه او به طور گسترده منتشر شد و فرماندار خراسان را ستود. سپس در سن 16 سالگی خراسان را ترک کرد و برای همیشه در تهران زندگی کرد. علامه محمد قزوینی ، زاکا الملک فروغی ، شمس العلما گرکانی و میرزا رضاخان نائینی و غیره از مفیدترین معلمان فروزانفر هستند و در تهران تحصیل می کنند.

اود ، غزل ، قطعه یا مثنوی؟ فارسی به عربی؟

استعداد او در شعر و عاداتش در تمام دوران کودکی مشهود بود. تا آنجا که شاعران و افرادی که طعم و استعداد شاعر را می دانند از سلیقه و استعداد خود راضی بودند. گفته می شود فرزوزانفر نجاوان در یکی از محافل ادبی زمان در خراسان شرکت کرده است. جلسات شعر خوانده می شد و همه شعر می خواندند. او قبل از روی آوردن به فروزانفر ، و با اطمینان ، به عنوان مثال ، او قبل از خواندن شعری از حاضران پرسید: “چه نوع شعری را باید بخوانم؟” ؟de؟ غزل؟ تاپا؟ مثنوی؟ چه کسی؟ آنها خواستار دشوارترین شکل شاعر جوان بودند: شعر. شاعر افتتاحیه شروع به خواندن شعر نکرد و قبل از پرسیدن سؤال دیگری: “آیا باید شعرهای عربی یا فارسی اش را در آنجا بخوانم؟” حضار از آمادگی شاعر شگفت زده شدند ، فرصتی برای خواندن هر نمونه به او دادند و دو شعر عربی و فارسی خود را به او اختصاص داد.

از نسل بشر تا امروز مدرن

نام مدرن فروزانفر نتیجه تغییرات پیچیده و متنوع در رفتار وی است. این نویسنده مشهور در سال 1276 ه.ق تحت نام محمد حسین در بشرویه خراسان متولد شد. در جوانی به عنوان محمد حسین بوشرویه شناخته می شد. نام چندین بار تغییر یافت و وارد فروزانفر شد. در یک زمان ، وی جلیل ضیا بشرویه و بعداً جلیل فروزانفر و سرانجام بدیع الزمان فروزانفر را نام برد. در ابتدای شعر خود ، نام مستعار شاعر نام خانوادگی ضیا را برای خود برگزید و سپس با فارسی مترادف شد و البته از نام زیبای ضیا ، فروزانفر استفاده کرد؛ با این حال ، نام badie العظامان نتیجه اقدامات او نیست. این عنوان با سال خورشیدی 1298 مطابقت دارد. در حالی که شعر پاییزی فروزانفر پور خراسان ، احمد قوام ، قوام السلطنه ، دوست داشت آن را بدیعال ال بنامد. زمان الاسر.

بابا ، اولین شاعر زندگی فروزانفر

علاقه فروزانفر به شاعر را می توان به جو و خانواده ای که در آن زندگی می کرد ، ردیابی کرد. وی فرزند پدر شعر و ادبیات ، شیخ علی بشرویه ، یکی از بزرگان منطقه بشرویه و شاعر دوره مشروطه بود. فروزانفر مبانی علوم را در زادگاه خود بشرویه تحصیل کرد و به مشهد عزیمت کرد. در مشهد وی حضور اساتید مشهور خراسان را تجربه کرد. افرادی مانند ادیب نیشابوری ، ادیب پیشواری و غیره در اوایل این سال مسلمان به تهران رفتند و تحصیلات خود را در مدرسه سپهسالار ادامه دادند. گفته می شود اتاقهای زیادی در مسجد سپهسالار وجود داشته است. در سال 1305 ، تدریس را در آکادمی علوم و آکادمی علوم آغاز کرد. هشت سال بعد ، در سال 1313 ، به عنوان معاون دانشکده معقول و متحرک منصوب شد و به دانشکده الهیات ، دانشگاه تهران تبدیل شد.

آموزش مادام العمر

فروزانفر یکی از محققان فعلی مولوی است. وی اثری عالی با عنوان “تحقیق در مورد زندگی مولانا جلال الدین بلخی” نوشت. در سال 1314 ، هیاتی متشکل از نصرالله تقوی ، علی اکبر دهخدا و ولی الله نصر به عنوان اعضای برجسته دانشگاه تهران ، پس از بررسی “تحقیق به زندگی مولانا … »نامه ای که نقش مهمی در زندگی و حرفه وی دارد. زیرا همانطور که گفته شد وی در دانشگاه تهران ، دانشکده ادبیات و دانشگاه تهران به عنوان مدرس منصوب شده است. در سال 1323 به صلاحدید شورای اساتید ، وی رئیس یک معلم ذیصلاح و توانا بود و تا زمان تولد وی در سال 1346 مسئولیت این امر را بر عهده داشت. از ابتدای تدوین لیست مدرک ادبیات فارسی در دانشگاه تهران ، او دوره های دکترا را در این زمینه تدریس می کند و برنامه درسی را در این دوره پایه گذاری می کند. اگرچه فروزانفر در سال 1346 بازنشسته شد ، اما همچنان به تدریس دانشجویان دکترا در ادبیات فارسی تا پایان روزهای خود در سال 1349 ادامه می داد. زندگی 73 ساله وی که با پایان یافتن 6 مه 1960 پایان یافت. بیماری های قلبی ، سایر فعالیت ها و تجربیات علاوه بر ادبیات ، جزئیات آن خارج از محدوده متن از جمله ریاست کتابخانه سلطنتی و عضویت در آن است مجلس سنا

دانش آموزانی که به عنوان معلم آموزش دریافت کرده اند

در توصیف اوج زندگی فرهنگی نویسنده ، او غالباً به خلوص استاد که به او تعلیم داده و آن را سلیقه می گویند ، اشاره می کند. در حقیقت ، این نام معلم واقعی است که به دانش آموز اعتبار می دهد. اینها شامل کسانی می شود که علاوه بر دانش آموزان استادان بزرگ ، استاد نیز شده اند و در نتیجه کلاس های درس ، به لیست عظیمی از اسامی تبدیل شده اند که در فرهنگ ، هنر و ادبیات این سرزمین. بدیسان الزمان فروزانفر یکی از معلمان شناخته شده و جاویدان است. فروزانفر استاد تدریس اجباری برای دانشجویان دکترا در مهارت های ادبی و کلامی است که بعدها معلم شناخته شده ادبیات فارسی و مطالعات فرهنگی در ایران شد. زرین‌کوب ، غلامحسین یوسفی ، محمد امین ریاحی ، قدمالی سارمی ، سید محمد دبیرسیاقی ، محمدرضا شفیعی کدکنی ، سیمین دانشور ، محمود نشاط ، ضیاء الدین دین سجادی ، جلال متینی ، سید صادق گوهارین ، منوچهر ،.

عشق و روش های تدریس

یکی از جنبه هایی که فروزانفر اغلب با دانش آموزان بحث می کند ، نحوه تدریس است. بسیاری از دانش آموزانی که در کلاس او شرکت کرده بودند ، از او درس گرفتند و از تماس قبلی وی بهره مند شدند ، کلاس خود را فرصتی برای استفاده از صفات جهان در شخصیت ، روح و تدریس توصیف کرد. یک تجربه منحصر به فرد برای دانش آموزان. باران می بارد. بسیاری از این دانش آموزان ، که برخی از آنها در این مقاله به آنها اشاره شده ، بعدها استادان بزرگی شدند. تقریباً همه توانایی نوشتن ، خواندن و نوشتن خود را به عنوان یک معلم و معلم کالج می دانند.

تنها استاد فصل

عبدالحسین زرینکوب با تشریح دلسوزی و همدردی خود ، با تشریح فروزانفر و نگرش معلمان گفت: “معلمان معلمان دلسوز و صمیمانه هستند. آنها نه تنها تدریس می کنند بلکه پاکسازی می کنند با این حال ، موفقیت وی به عنوان مدرس اخلاق ادبی هرگز نبوده است … وی در گذشته اشعار را مجدداً تکرار کرده است ، به ویژه در نوع خود. ناصر خسرو و خاقانی ، و ادیب پیشواری را یادآوری کرد. اوضاع و عواملی که در زندگی ادبی او تأثیر می گذارد فراتر از محققان و اندیشمندان تحقیق ، ادبیات و تصوف نیست. در دوره اسلامی قبل از صفویه … “

محقق غیرقابل انکار در زمینه فرهنگ اسلامی

اگرچه فروزانفر به خاطر کارهای تحقیقاتی خود در مولانا شناخته شده است ، همانطور که همه می گویند ، این تنها بخشی از دانش ، دانش و تخصص وی در زمینه فرهنگ و علوم انسانی است حاوی به گفته زرینكوب ، “فروزانفر” محقق بی دفاع در زمینه فرهنگ اسلامی ایرانی است. وی ادامه داد: “با وجود این که بیش از یک ربع قرن از بین رفته است ، چیزی که امروز ما آن را عرفان و ادبیات می دانیم ، ارثی است و آنچه فراتر از آموزش مستقیم یا غیرمستقیم اوست غالباً به نظر می رسد دانش و فیض او ناقص است. آمده است. “علایق وی گسترده هستند و زمینه استعدادهای وی تقریبا نامحدود است.”

مهم این است که یک معلم باشید

از فروزانفر آثار بسیاری وجود دارد که همزمان با “گفتار و گفتار” که در ابتدای سالهای وی با “مجموعه مقاله” و “مجموعه اشعار” منتشر شده است در سال دهه 50 و دو سال بعد. منتشر شده در زمان فوت او در دسترس است. “گفتار و گفتار” کتابی است که حقایق ، منتقدین را توصیف می کند و کار 55 مورد از محبوب ترین شاعران ایرانی سده های سوم و ششم را ارزیابی می کند. این کتاب که نخستین بار قبل از سال 1310 در تهران منتشر شده است ، به شاعران مختلفی می پردازد. از حنظله بدغیسی ، رودکی ، فردوسی ، منوچهری ، مسعود سعد سلمان و موارد دیگر. یکی از آثار فروزانفر که می توان مورد بحث قرار داد ، “احادیث و حکایت های مثنوی” است. این کتاب شامل دو کتاب است ، یکی با نام “احادیث مثنوی” و دیگری “داستانها و تمثالهای مثنوی”. این کتاب یکی از آثار مولوی فروزانفر است ، که توسط حسین داوودی به صورت مجموعه و در کتابی با ترجمه متن عربی 1997 در امیرکبیر منتشر و منتشر شده است. انتشارات علاوه بر کتاب فروزانفر ، دیگران نیز درباره آن نوشته اند. لیستی از این دو کتاب در کتابشناسی وی گنجانده شده است.

فروزانفر آن را “استاد استاد” خواند ، عنوانی که بدون شک نتیجه دانش و کنترل عمیق وی از زبان و ادبیات فارسی و عربی و همچنین اطراف خود در مناطقی مانند عرفان ، منطق و خرد بود. در میان هنرهای ادبی ، فروزانفر به عنوان محقق و دانشمند در زمینه ادبیات و تحقیقات عرفانی شناخته می شود.

هنوز منبع و منبع است

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، وی قبل از انتشار مولوی بوده و با مثنوی و سایر آثار مولوی همبازی شده است. بسیاری بر این باورند که از نظر کنترل بر کار و زندگی و رفتار مولوی ، او همچنین مترجم مشهور سوئدی مثنوی معنوی ، “رینولد نیکلسون” است. اگرچه 50 سال از درگذشت این استاد بزرگ ادبیات فارسی می گذرد ، اما اثر وی ، به ویژه در زمینه تحقیق مولوی ، یکی از مهمترین منابع و منبع برای پژوهشگران زبان فارسی است. و ادبیات و کسانی که مولوی را تحقیق می کنند.

غم و اندوه گور برای همیشه

فروزانفر در باغ چوب الوار حیاط حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد ، اما گویا پس از 30 سال قبر وی را فروخته است. شفیعی کدکنی اظهار داشت: “پس از 30 سال و رفع موانع فقهی ، دارایی حضرت عبدالعظیم آستان به مبلغ یک میلیون تومان به یک حاجی بازاری فروخته شد.” تا وقتی که ندیدم نمی توانستم باور کنم. “

کتابشناسی

گویندگان و سخنرانان ، در دو جلد

منتخب ادبیات فارسی

گروهی درباره زندگی و شخصیت مولانا جلال الدین محمد معروف به مولوی

تاریخ ادبیات ایران (از اواخر مسلمان تا اواخر تیموریان)

فرهنگ فارسی تازی (با ابتکار چهار معلم دیگر)

خلاصه مثنوی ، براساس انتخابات و نظرات

بیداری بیدار (هین بن یعقان) توسط ابن توفیل

ویرایش مافیای فیح با سخنرانی مولانا جلال الدین محمد معروف به مولوی

تصحیح تعالیم سلطان العلماء بهاءالله محمد بن حسین خطیبی بلخی معروف به بهاءالله

منبع تاریخ و نبوت مثنوی

حدیث مثنوی

کلیات شمس یا دیوان عالی کشور

ویرایش دانش توسط برهان الدین محقاق تردیدی

تعریف و نقد و تحلیل آثار شیخ فریدالدین عطار نیشابوری

دادگاه اشرف قزوینی

ویرایش شده توسط مناقب اواد الدین کرمانی

ویرایش ترجمه رساله قشیریه

شرح مثنوی شریف در سه جلد

مجموعه فروزانفر ، توسط عنایت الله مجیدی

مجموعه اشعار فروزانفر با مقدمه دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا