ارائه بسته تشویقی در بافت های فرسوده/ ۶٠٠ هزار واحد ساخته می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید علی باب الحواجی وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین درباره بهسازی و نوسازی شهرهای ایران گفت: این برنامه با حضور 35 مدیر، 35 کارشناس و 35 سفیر شرکت نوسازی شهری ایران از سومین روز به صورت همزمان در سراسر ایران برگزار می شود. تا 14 دی 1401 توسط شهرداری های کشور به نام سفیران نوسازی آغاز شد.

فاش شد: موضوع این برنامه پیتو می بینم بهسازی، نوسازی، مقاوم سازی ساختمان های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی.

باب الحواجی وی حفظ جان ساکنان ساختمان های غیرمقاوم را یکی از وظایف اصلی دولت اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم نوسازی ساختمان های تخریب شده از سال 1383، دولت سیزدهم در حال ترویج بسته های تشویقی و رواج عمومی است. تخریب ساختمان ها را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده نوسازی شهری ایران یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم را تسریع در روند نوسازی بافت های مخروبه ارزیابی کرد و اظهار داشت: نوسازی 600 هزار واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم هدف بوده است. اکنون 109000 خانه است. در محله های تخریب شده واحدهایی در حال ساخت است که اگر شهرداری ها همکاری کنند این روند پیشرفت می کند.

باب الحواجی وی به 14 آذرماه سالروز حادثه بام و روز ملی کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای سازندگان بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی بسته های تشویقی در نظر گرفته است.

وی بازپرداخت کامل یا جزئی عوارض پروانه، کاهش زمان صدور پروانه، ارائه فرصت های مالی مقرون به صرفه و کمک به تامین مسکن موقت را مهمترین حمایت دولت از ساکنان بافت های فرسوده در حالت نوسازی عنوان کرد.

نماینده شرکت احیای شهر یکی از این بسته ها را با 350 میلیون تومان نام برد و گفت: این امکان با پرداخت دو وام 150 میلیون تومانی با نرخ صفر درصد و همچنین 200 میلیون تومان با نرخ 6 درصد ایجاد می شود. .

باب هاوایی وی با اشاره به اینکه احیای این امکان 12 سال زمان نیاز است گفت: تاکنون 30 هزار واحد برای دریافت امکان به بانک عامل معرفی شده است.

باب الحواجی یکی از این بسته های تشویقی مجوز افزایش یک طبقه برای هر واحد مسکونی بود و گفت: چه زمانی مثلا اگر مجوز دو طبقه باشد حق ساخت یک طبقه دیگر را می گیرند.

وی همچنین کاهش 50 درصدی عوارض شهرداری برای سازندگان این ساختمان ها را از دیگر بسته های تشویقی خواند.

باب الحواجی وی هدف از دادن این بسته ها را تشویق به بازسازی و نوسازی ساختمان های خالی و فرسوده عنوان کرد.

وی همچنین گفت: شرکت نوسازی شهر چه زمانی دبیر مرکز ملی نوسازی دستمال های زباله همه ساله اعتبارات لازم برای نوسازی بافت های زباله را از شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه دریافت می کند.

باب هاوایی وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین مبنی بر استفاده مالکان از این مرکز در بافت های فرسوده گفت: این مالکان می توانند مانند سایر مالکان ساختمان ها از این خدمات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز 5 ژانویه وزیر راه و شهرسازی یاسوغ و یکی از معاونان وزیر در حوزه بازآفرینی به نام عینی حضور خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا