احراز هویت غیرحضوری با سامانه هویت دیجیتال ایرانیان/ گسترش احراز هویت در بخش‌های خصوصی

رئیس سازمان داخلی کشور بر قابلیت‌های سامانه دیجیتال برای تایید هویت ایرانیان و ایجاد بستر مناسب برای بخش خصوصی از طریق این سامانه اینترنتی تاکید کرد.

هاشم کارگر در گفت وگو با شیمیشی. وی به سامانه دیجیتال احراز هویت ایرانیان اشاره کرد و گفت: موضوع شناسایی هویت توسط سازمان ثبت احوال در کشور در حال انجام است. سامانه تشخیص هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که با هدف گسترش شناسایی هویت به ویژه در بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت و شروع به کار کرد.

وی همچنین گفت: بدون شک این پلتفرم جایگزین تمامی سیستم هایی است که در حال حاضر در زمینه احراز هویت فعال هستند. در واقع این بستر یک بستر امن برای صدور گواهینامه است و در اینترنت انجام می شود یعنی در اینترنت انجام می شود که برای اولین بار در کشور به صورت گسترده انجام می شود.

شناسایی آفلاین توسط سامانه هویت دیجیتال ایرانی

کارگر ادامه داد: بحث احراز هویت آفلاین توسط سامانه هویت دیجیتال ایران برای اولین بار در سازمان ثبت احوال انجام می شود که با ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس مؤسسه مذکور تاکید کرد: سامانه تأیید هویت دیجیتال ایرانیان به بخش‌های خصوصی امکان املای آسان را می‌دهد و بستر مناسبی را برای ارائه خدمات فراهم می‌کند و کسانی که خدمات دریافت می‌کنند از محفوظ بودن اطلاعات خود مطمئن باشند. سوء استفاده نکرد

به گزارش شیمیشی، سیستم تایید هویت دیجیتال ایرانیان از هوش مصنوعی برای تطبیق چهره و بیومتریک افراد استفاده می کند.

سازوکار سامانه ثبت احوال هدا به این صورت است که کاربران با مراجعه به این وب سایت مشخصات خود را ثبت می کنند و هر زمان که یک کسب و کار اینترنتی یا ارگان دولتی بخواهد صحت آنها را تایید کند، می توانند بدون دخالت در روند، این کار را انجام دهند. به طور کلی فقط از طریق سایت “هدا” اداره عمران برای احراز هویت یک فرد.

بدین ترتیب شهروندان دیگر نیازی به ثبت نام در سایت های مختلف ندارند و می توانند به یکباره وارد سایت ثبت احوال هدا شده و اطلاعات خود را ثبت کنند. انتقال اطلاعات کاربر به کسب و کار گیرنده منوط به اطلاع، رضایت و موافقت وی بوده و وی بر این امر تسلط کامل دارد.

راهنمای ورود به سامانه ثبت احوال هدا
کاربران برای ثبت اطلاعات در سامانه هودا ابتدا باید از طریق تلفن همراه یا وب به آدرس https://auth.ncr.ir/hooda-api وارد این وب سایت شده و با ارائه اطلاعات درخواستی در این وب سایت حساب کاربری ایجاد کنند. تصویر زیر ساخت .

شناسایی غیرجاری هویت با سیستم هویت دیجیتال ایران / گسترش شناسایی هویت در بخش خصوصی

این سامانه هنگام ورود به سایت ثبت احوال هدا رمز عبور کوتاه مدت یکبار مصرف را برای ورود کاربران ایجاد می کند تا فرآیند شناسایی به راحتی امکان پذیر باشد. برای کاربرانی که از طریق وب وارد می شوند، این رمز عبور از طریق پیامک ارسال می شود. کاربر پس از ثبت نام و ورود به سامانه باید روی گزینه «ثبت شهروندی» کلیک کند.

در این مرحله فرمی نمایش داده می شود که در آن اطلاعات مورد نیاز را پر کرده و سپس گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد نتیجه تایید به همراه اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد که هویت آن شخص است نمایش داده می شود. باید. در غیر این صورت با انتخاب گزینه “try again” اطلاعات را تغییر دهید.

پس از وارد کردن اطلاعات در سامانه هدا، کاربر احراز هویت می شود. هدف از تأیید این است که اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط کاربر، همان اطلاعات ثبت شده در اداره ثبت احوال بوده و شخص معتبری باشد.

کاربران باید مراقب باشند که رمز عبور یا اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند تا از سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود. همچنین هرگز نباید فریب پیامک هایی را بخورید که از کاربر رمز عبور یا اطلاعات دیگری می خواهند، زیرا اداره عمران چنین پیامکی را ارسال نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا