آمار جهانی کرونا؛ ثبت بیش از ۴۷ هزار ابتلای جدید در روز گذشته

آفتاب نیوز:

بر اساس اطلاعات ورلدومتر، روز گذشته بیش از 47 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و 186 نفر دیگر در کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند.

آلمان با 73 مورد فوت و استرالیا با بیش از 38000 مورد جدید بیشترین تعداد مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در یک شبانه روز را گزارش کرده اند.

از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا را آغاز کرده است.

در میان 10 کشوری که در صدر جدول ورلدومتر به عنوان مناطقی که بیشترین آسیب را از این ویروس گرفته اند، ایالات متحده همچنان رکورددار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. 110 میلیون عفونت و بیش از 1195 هزار مرگ.

پس از ایالات متحده آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون عفونت به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در فهرست مرگ و میرهای ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار نفر و هند با بیش از ۵۰۰ هزار نفر بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس فرانسه هم اکنون رکورددار تعداد مبتلایان در قاره سبز (اروپا) است و روسیه با ثبت بیش از 401 هزار نفر در این قاره بیشترین تعداد قربانیان بر اثر کرونا را گزارش کرده است.

آخرین آمار ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشورها و با تقسیم بندی قاره ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی Worldometer به روز می شود.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و یک نگرانی بین المللی اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا