آتش‌بازی یمن در دریای سرخ

غزه زیر رعب و وحشت رژیم صهیونیستی و آبراه های رژیم اسرائیل زیر بار انصارالله یمن است. اگرچه حجم آتش در این دو جبهه خشکی و دریایی یکسان نیست، اما تهدید حیات اقتصادی رژیم صهیونیستی از سوی یمن مورد توجه محققان بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش شیمیشی، نورنیوز نوشت: روز 17 مهرماه، فردای عملیات «طوفان الاقصی» و ساعاتی پس از آغاز حملات کور رژیم صهیونیستی به غزه، محافل سیاسی، بین المللی و رسانه ای جهان، با انتشار بیانیه ای اعلام کردند. مهمتر از همه آنها نگران گسترش آن هستند. آتش خارج از مرزها غزه و سرزمین های اشغالی بود. شریعت غربی، لبنان، عراق و سوریه از جمله نام هایی بودند که احتمال می رفت در این درگیری جدید درگیر شوند و دورترین انتخاب حامیان غربی رژیم صهیونیستی «یمن» بود. اما با ورود به سومین ماه حمله رژیم اسرائیل به غزه، یمن دریای سرخ را به جبهه جدیدی برای تل آویو تبدیل کرد.

یمن؛ جبهه جنگ جدید؟

چند روز پیش سرتیپ یحیی سری، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این کشور اجازه عبور هیچ محموله ای از آب های یمن برای فلسطین اشغالی را نمی دهد. مگر اینکه برای مردم غزه دارو و غذا باشد. وی حملات نیروهای تحت مسئولیت خود به بنادر و کشتی های اسرائیل را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: کشتی های رژیم اسرائیل یا حمل کالا به بنادر اسرائیل برای یمن را هدف مشروع می داند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: تا زمانی که اسرائیل حمله به غزه را متوقف نکند، این عملیات ها ادامه خواهد داشت.

حمله پهپادها و موشک های بالستیک انفجاری به سه کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی، حمله پهپادها به عمق فلسطین اشغالی، جلوگیری از حرکت کشتی های اسرائیلی در دریای مکران، دریای سرخ و باب المندب. با موشک های بالستیک در بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی و اشغالی کشتی باری با نام «گلکسی لیدر» تنها بخشی از عملیات انصارالله یمن برای حفاظت از «برادران ما در غزه» بود.

همزمان با افزایش این تحرکات، شبکه 12 صهیونیستی به نقل از «زاخی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به «جو» گفته است. بایدن: “، رئیس جمهور آمریکا و “اولاف شولت”. نخست وزیر آلمان اعلام کرد که اگر آمریکا علیه یمن اقدامی نکند، اسرائیل عملیات نظامی علیه یمن انجام خواهد داد. ما برای هر اقدام نظامی آماده ایم. علیه یمن.» وی با شبکه «الجزیره» گفت‌وگو کرد و گفت: «ما از تمام توان خود برای توقف حمله به برادران خود در غزه استفاده کرده‌ایم» مواضع نیروهای مسلح یمن تکرار و تاکید کرد: «هر کشتی. که به خود کمک کند یا هر کاری که به صهیونیست ها انجام شود، بر سر ما خواهد بود.» اما سوال اینجاست که هدف یمن حمله به کشتی های باری و کالاهایی است که از رژیم صهیونیستی می آیند و از آنجا می آیند. ، چیست؟

اهداف واقعی یمن در دریای سرخ و مکران

«دریای سرخ»، «دریای مکران»، «باب المندب» و «عیلات» اصلی‌ترین بندر تردد کشتی‌هایی هستند که یا متعلق به رژیم صهیونیستی هستند و یا کالاهای وارداتی و صادراتی این رژیم را حمل می‌کنند. عدم تامین امنیت عبور و مرور کشتی های حامل کالاهای اسرائیلی هزینه های مالی سنگینی را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد. رژیم اسرائیل به طور گسترده از این مسیرها برای تجارت استفاده می کند و به عنوان مثال بخش زیادی از مواد غذایی خود را از باب المندب وارد می کند و در صورت ادامه حملات ممکن است هزینه بیمه کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که کالا را به سرزمین های اشغالی می برند. . افزایش دادن همچنین ممکن است برخی از کشتی هایی که به دلیل ارتباط با رژیم اسرائیل احساس خطر می کنند، مسیر خود را در باب المندب و دریای سرخ تغییر دهند و به جای آن مسیرهای طولانی تری را طی کنند و اساساً نحوه حمل کالا تغییر کند. ایلات، شهر بندری و تفرجگاهی در جنوب سرزمین های اشغالی در دریای سرخ نیز یک مرکز گردشگری است که اگر امنیت آن برای مدت طولانی به خطر بیفتد، متحمل خسارات مالی جدی خواهد شد.

برای مقابله با این ضررها بود که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی جو بایدن هفته گذشته اعلام کرد. ایالات متحده در حال مذاکره با سایر کشورها و تلاش برای متقاعد کردن آنها برای تشکیل یک نیروی دریایی بین المللی برای تضمین عبور امن کشتی ها در دریای سرخ است. این اظهارات مربوط به زمانی بود که انصارالله یمن تنها کشتی های اسرائیلی را هدف قرار می داد، اما اکنون اعلام شده است که هر محموله ای که از بنادر رژیم صهیونیستی خارج شود یا محموله ای که به سمت کشورهای اشغالی می رود، هدف مشروع نیروهای مقاومت است. در یمن حال باید منتظر ماند و دید که آیا آمریکا و حامیانش می توانند در مقابل خریداران یمنی در تعرض به منافع رژیم صهیونیستی و به ویژه بستن آبراه حمل و نقل کالا به رژیم اسرائیل بایستند یا اعلام … اعلامیه ائتلاف، زیرا اقدامات قبلی از این دست تنها نشانه قدرت خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا