بمب‌افکن بی‌همتایی که برای جنگ هسته‌ای ساخته شد / عکس

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، Avro Vulcan یکی از خاص ترین بمب افکن های تاریخ است که در زمان خود از طراحی انقلابی استفاده کرده است. این پرنده برای مقابله با قدرت مخرب اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد ایجاد شد.

Vulcan دومین بمب افکن از سری V-Bomber بود که برای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا طراحی و ساخته شد. این پرنده استثنایی برای اولین بار در سال 1952 پرواز کرد و در سال 1956 وارد خدمت شد.

بمب منحصر به فرد طراحی شده برای جنگ هسته ای / عکس

به گزارش وب سایت BA Systems، طراحی این بمب پیشرفته ترین و در عین حال خطرناک ترین طرح پیشنهادی برای بمب هسته ای استراتژیک بود.

طراحی این هواپیمای بال دلتا در آن زمان به قدری پیشرفته بود که فرمانده نیروی هوایی بریتانیا مدعی شد که این بمب افکن با ابعاد بزرگی که دارد از هر جنگنده موجود قدرت مانور بهتری دارد.

البته شادی آنها زیاد دوام نیاورد و همانطور که موزه نیروی هوایی بریتانیا نوشت، تا سال 1966 دفاع شوروی چنان پیشرفت کرده بود که ولکان توانایی انجام عملیات در ارتفاعات را از دست داده بود.

در اوایل دهه 1970، ولکان به طور کامل از ماموریت هسته ای خارج شد و به نیروی بمب افکن متعارف حامی ناتو پیوست.

این پرنده 29 متر طول و طول بال هایش 30 متر، حدود 8 متر ارتفاع داشت و می توانست با حداکثر وزن 77 تن از زمین به آسمان پرواز کند.

بمب منحصر به فرد طراحی شده برای جنگ هسته ای / عکس

این بمب افکن استراتژیک از چهار موتور توربوجت رولزرویس الیمپوس بهره می برد.

ولکان با سرعت 600 کیلومتر در ساعت برای حمل سلاح های هسته ای طراحی شده بود اما می توانست 21 بمب 1000 پوندی را نیز حمل کند.

این بمب در سال 1984 از رده خارج شد و 19 فروند از 134 هواپیمای آن نگهداری و به موزه های مختلف آمریکا، کانادا و انگلیس فرستاده شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا