«سیاه تنگرس» چیست؟ – شیمیشی

شیمیشی/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: نارنگی سیاه از گیاهان زغال اخته است که در درمان بیماری های مختلف از جمله دیابت، چربی خون، پروستات و … کاربرد دارد.

سیدا امیری در گفت وگو با شیمیشی توضیح داد: گیاه عسل سیاه با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی از خانواده جوجو است.

وی ادامه داد: تنگه سیاه گیاهی خاردار است که ارتفاع آن به سه متر می رسد و دارای شاخه های کرک دار متناوب و جوان خاکستری است که در حالت قدیم گیاه به زرد، قهوه ای، قهوه ای و خاکستری تبدیل می شود.

امیری به کاربرد این گیاه در درمان دیابت اشاره کرد و گفت: هنوز برای دیابت نوع یک درمانی وجود ندارد بنابراین از این گیاه برای درمان دیابت نوع دو استفاده می شود. در این نوع دیابت مهم است.

وی ادامه داد: این گیاه وحشی می تواند برای درمان چربی خون شما مفید باشد و کلسترول خون را تا حد زیادی کاهش می دهد و شما را از بیماری های مرتبط با چربی خون محافظت می کند.

امیری بیان کرد: پروستات یکی از بیماری هایی است که سالانه افراد زیادی به آن مبتلا می شوند، باید بدانید که با خوردن گیاه زنجبیل می توانید به کاهش التهاب پروستات و پیشگیری از مشکلات بعدی کمک کنید.

این گیاه شناس عالی رتبه به استفاده از این گیاه در درمان سنگ کلیه نیز اشاره کرد و گفت: سنگ کلیه در اثر عوامل متعددی از جمله مصرف آب، محیط زندگی و نوع خواب ایجاد می شود و باید بدانید که کلیه یکی از این عوامل است. مهم ترین ساختارهای بدن بخش مهمی از بدن انسان است و بدون آنها نمی توانید مواد سمی و اضافی را از بدن خارج کنید اگر سنگ کلیه دارید بهتر است از گیاه نارنگی برای دفع سنگ استفاده کنید. به سرعت.

وی همچنین گفت: این گیاه می تواند درد را تسکین دهد و بسیاری از دردهای مفصلی و موضعی را تسکین دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا