ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

کره گردو چیست؟

گردو جزء مهم آجیل و میوه های خشک است و منبع کاملی از مواد مغذی به ویژه اسیدهای چرب مفید است. امروزه بیش از 30 نوع گردو در جهان کشت می شود که سه نوع رایج آن عبارتند از: گردوی انگلیسی یا ایرانی، گردو سفید یا کره ای و گردوی سیاه. کشورهایی مانند ایران، آمریکا، رومانی، فرانسه، ترکیه و چین از بزرگترین تولیدکنندگان گردو هستند. جالب است بدانید که 4 سال طول می کشد تا اولین محصول درخت گردو به ثمر برسد و آماده برداشت شود. در ادامه به سوال کره گردو چیست می پردازیم.

برای خرید کره گردو می توانید به سایت سالماطور مراجعه کنید.

مصرف گردو به عنوان بخش مهمی از آجیل و تنقلات و یا به عنوان یک ترکیب خوشمزه در آشپزی در کشور ما همیشه رایج بوده است. از نان و پنیر گردو سنتی ترین روش مصرف گردو گرفته تا تهیه انواع غذاهای اصیل مانند فسنجان…

علاوه بر آنچه ذکر شد، راه های دیگری نیز برای استفاده از انواع میوه ها و دانه ها وجود دارد که این راه ها از قدیم الایام تا به امروز وجود داشته است. کره گردو یکی از رایج ترین روش های خوردن گردو است. این غذای خوشمزه نه تنها طعم شیرین و بی نظیری دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی و فوایدی برای بدن است. در ادامه این مقاله به خواص بی شمار کره گردو خواهیم پرداخت.تا انتها با ما بمانید.

کره گردو چیست؟

گردو منبعی غنی از امگا 3 و اسیدهای چرب است، این ترکیب از آسیاب کردن مغز گردو به دست می آید. فقط کافی است چند طعم طبیعی به آن اضافه کنید تا عطر و طعم دلپذیری ایجاد شود.

این مخلوط به روش های سنتی و یا با استفاده از دستگاه مدرن کره درست می شود.

دانه های آجیل را برای آسیاب در دستگاه کره گیر میریزند.این عمل باعث می شود که گردو کاملا شکسته شده و کم کم به حالت خمیر در آمده و در نهایت حالت خامه ای پیدا کند.

هرچه از آجیل های با کیفیت تر استفاده کنید، مخلوط شما خوشمزه تر خواهد بود.

پیشنهاد می کنم قبل از شروع به تهیه کره، هر گردو را تست کنید، زیرا مخلوط کردن گردو با طعم قدیمی، طعم کره را از بین می برد.تازگی گردو در طعم و کیفیت کره گردو تاثیرگذار است.

9 فواید کره گردو برای سلامتی

  1. از بیماری قلبی، کلسترول بالا، نوسان قند خون و سایر شرایط جلوگیری می کند

یکی از فواید کره گردو توانایی آن در تقویت و تنوع باکتری های روده است. این باکتری ها چندین عملکرد مانند محافظت از پوشش روده را انجام می دهند که به نوبه خود می تواند کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد.

کره گردو چیست همچنین این توانایی را دارد که خطر سکته مغزی، انواع دیابت و حمله قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد. این کاهش به دلیل اسیدهای چرب امگا 3 است.

  1. با آسیب اکسیدان مبارزه می کند

در کنار آجیل ها و کره های غلات محبوب مانند جو، کره های آجیل دارای دومین میزان آنتی اکسیدان هستند.

این آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب ناشی از کلسترول بد یا LDL جلوگیری کنند.همچنین به محافظت از قلب شما در برابر بیماری هایی مانند تصلب شرایین یا لخته شدن خون کمک می کند.

  1. خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کره گردو ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات داشته باشد.

گردو منبع عالی الاژیتانین است، نوعی پلی فنل که می تواند به ترکیب اورولیتین تبدیل شود.

این ترکیب با مسدود کردن گیرنده های هورمونی، خطر ابتلا به سرطان های هورمونی را کاهش می دهد. همچنین محافظت ضد التهابی اضافی را فراهم می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد که به حفظ سلامت روده و جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.

  1. تقویت حافظه

گردو به سلامت مغز کمک می کند. بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از فواید کره گردو چیست، توانایی آن در بهبود توانایی شناختی است.

به طور خاص، کره گردو استدلال کلامی را تقویت می کند، مهارت های یادگیری را بهبود می بخشد و حتی حافظه را بهبود می بخشد.

کره گردو همراه با امگا 3 حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که همگی از سلامت مغز حمایت می کنند، از جمله ویتامین E، ملاتونین و فولات.

کره گردو از طریق این ترکیب نه تنها عملکرد مغز را بهبود می بخشد، بلکه از زوال آن نیز جلوگیری می کند. در واقع، مطالعات نشان داده است که خوردن کره بادام گردو می تواند شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

  1. فواید برای سلامت مردان

کره آجیل می تواند نقش مهمی در سلامت مردان ایفا کند، عمدتا به دلیل اسیدهای آمینه، این اسیدهای آمینه به گردش خون کمک می کند، که می تواند اختلال نعوظ و تقویت جنسی را بهبود بخشد. برخی از مطالعات حتی ارتباط بین خوردن کره گردو و بهتر شدن این مشکل را نشان داده اند.

  1. فواید برای سلامتی زنان

کره گردو چیست علاوه بر کمک به سلامت مردان می توانند فواید بسیاری برای سلامتی زنان داشته باشند. امگا 3 نه تنها می تواند از ناباروری جلوگیری کند، بلکه برای زنان باردار (اخبار مرتبط: علائم اولیه بارداری) خطر زایمان را تا حد زیادی کاهش می دهد و بر رشد مغز کودکان تاثیر می گذارد نوزاد.

آنها همچنین عوارض جانبی یائسگی و پس از زایمان از جمله نوسانات خلقی و غیره را کاهش می دهند.

  1. کاهش وزن

اگرچه کالری بالایی دارد، اما یکی از فواید روغن نارگیل این است که تمام کالری آن جذب نمی شود. این بدان معناست که شما می توانید با خوردن بیشتر کره بادام زمینی نسبت به خوردن همان مقدار کالری، وزن خود را کاهش دهید.

کره گردو همچنین اینسولا را فعال می کند، بخشی از مغز که احساس گرسنگی یا سیری را کنترل می کند. بنابراین، خوردن کره گردو و نان جو دوسر باعث می شود که سریعتر احساس سیری کنید، به این معنی که احتمال پرخوری کمتر است.

  1. بهبود پوست

کره گردو می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های آسیب دیده و حساس عمل کند، امگا 3 آن دارای خواص بازسازی است و آنتی اکسیدان های آن محافظت و ترمیم طبیعی پوست های خشک، تحریک شده و حتی سوخته را فراهم می کند. بنابراین کره گردو و مشتقات آن به اشکال دیگر مانند لوسیون، صابون و کرم استفاده می شود.

نکته مهم:

مصرف بیش از حد کره گردو به دلیل داشتن فیبر و چربی بالا می تواند باعث آلرژی های گوارشی و اسهال شود. همچنین کسانی که به آجیل حساسیت دارند باید از کره گردو اجتناب کنند.

کره گردو می تواند یک گزینه عالی برای همه انواع رژیم ها باشد. اما باید به طور متعادل استفاده شود. زیرا کره آجیل به دلیل داشتن انرژی بالا می تواند منجر به افزایش وزن ناخواسته و افزایش چربی خون شود.

دکمه بازگشت به بالا