آماده صادرات واکسن کرونا به کشورهای مختلف دنیا هستیم

شیمیشی/ کرمان وزیر بهداشت به راه اندازی 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز نه تنها کمبود واکسن وجود دارد، بلکه آماده ارسال واکسن به کشورهای مختلف هستیم. در حوزه سلامت نیز با ورود به صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی باید در این حوزه صادرات نیز داشته باشیم و صنایع داخلی را توسعه دهیم.

کتر بهرام عین الهی شامگاه 30 مرداد در شورای اداری رفسنجان گفت: کمتر کسی است که رفسنجان را نشناسد، این شهر به حضور بزرگان لشکر 41 صلاح الدین در دفاع مقدس معروف است. شهر تاریخی و مردم زحمتکشی که نقش مهمی در انقلاب داشتند.

وی همچنین گفت: 43 سال از انقلاب می گذرد و دشمنان با محاصره و مشکلات اقتصادی و جنگ تحمیلی می خواستند از پیشرفت مردم ما جلوگیری کنند اما ملت ایران مقاومت کرد و امروز تک تک ما در جنگ اقتصادی بازی می کنیم. ما در اقتصاد مقاومتی نقش داریم و با وجود این فشارها، کشور ما همیشه پیشرفت کرده است و از نظر نظامی، کشور ما قوی‌ترین و حوزه سلامت در منطقه قوی‌ترین است.

عین الهی ادامه داد: قبل از انقلاب افراد زیادی به دلیل بیماری های جزئی مجبور به عزیمت به خارج از کشور بودند اما اکنون برعکس است و بیماران زیادی از کشورهای خارجی برای درمان به ایران می آیند. در بیماری کرونا نشان دادیم که کشورمان قوی‌تر از کشورهای پیشرفته عمل کرد و این بیماری را به خوبی کنترل کرد.

وزیر بهداشت به راه اندازی 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز نه تنها کمبود واکسن وجود دارد، بلکه آماده ارسال واکسن به کشورهای مختلف هستیم. در حوزه سلامت نیز با ورود به صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی باید در این حوزه صادرات نیز داشته باشیم و صنایع داخلی را توسعه دهیم.

عین الهی در ادامه سخنان خود نیز با اشاره به اینکه راهکارها و اقدامات انجام شده نباید یک طرفه باشد، گفت: بسته به شرایط زمان ممکن است نیاز به تغییر آن باشد. ما باید اتاق فکری داشته باشیم که در آن تغییر شیوه کار در هر شرایطی ضروری باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این حوزه با حضور مجتمع مس سرچشمه می توان کارهای گسترده ای انجام داد. شرایط کشاورزی و آبیاری باید در نظر گرفته شود. اولین ام آر آی کشور در رفسنجان ساخته شد و این نشان می دهد که با فکر و اندیشه خود این مرکز را اینجا راه اندازی کردند.

عین الهی از فرماندار و مسئولین شهرستان رفسنکای خواست تا با رایزنی با جوانان مورد علاقه خود ایده ها و ایده های خلاقانه با مهارت های فرهیخته و روز دنیا را در رفسنکای پرورش دهند و گفت: مشکلات حوزه بهداشت و درمان را امشب در بخش اداری ارائه خواهیم کرد. شورای استان و موضوعات نوشته شده را مرور خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت سلامت شهرستان رفسنجان را از نظر سلامت کشور در سطح بالایی ارزیابی کرد و گفت: اگر کشور را در نظر بگیریم، وضعیت بهداشتی در رفسنجان در بالاترین سطح است و دانشگاهی در سطح کشور وجود دارد. Refsencan. علوم پزشکی که متمایز هستند. کمترین مکان کشور نباید مرکز استان و دانشگاه علوم پزشکی باشد.

عین الهی حضور 210 هیات علمی، 5 دانشکده، 9 پژوهشکده، یک مرکز تحقیقاتی و 700 خوابگاه دانشجویی را از توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خواند و گفت: رفسنکا دارای 484 تخت فعال و 141 تخت بهداشتی در حوزه است. از درمان مراکز این شهرستان که بالاتر از میانگین کشوری است. حتی بهتر از این و ما نیز به بهبود وضعیت این شهر از نظر درمان و درمان کمک می کنیم.

وی به گذشت 36 سال از تاسیس دانشکده پزشکی و 30 سال از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: قدردان مردم و خیرین این شهرستان هستیم. شایان ذکر است که جمعیت رفسنجان در حال کاهش است. مقام معظم رهبری در سال های اخیر اشاره کرده اند که جوانان مردم و همه مراکز بهداشتی در رفسنجان باید میزان رشد جمعیت را داشته باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر جمعیت کم شود کاری نمی توان کرد و باید به آن اهمیت ویژه ای داد. در حوزه سلامت که مهمتر از درمان است باید به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت اهمیت ویژه ای داد.

عین الهی همچنین کمبود فعالیت های ورزشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در این زمینه لازم است اقداماتی در این زمینه در شهرستان انجام شود. در مجموع با تلاش هایی که در سایر حوزه های دولت انجام می شود، سعی می کنیم نیازهای مقطعی را برطرف کنیم، اما باید به صورت بلندمدت حل شوند. مهم این است که وقتی همه با تمام توان کار کنیم، کشور پیشرفت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا