اهمیت خرید رپورتاژآگهی در دنیای دیجیتال مارکتینگ

اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، حتما واژه رپورتاژآگهی به گوشتان خورده است. در دنیای دیجیتال امروزی که هر لحظه از روش‌های سنتی بازاریابی دور و دورتر می‌شویم، رپورتاژآگهی سهم بیشتری در بازاریابی را به خود اختصاص می‌دهد. کسب‌وکارهای آنلاین و برندهایی که به تبلیغات در فضای وب نیاز دارند، از رپورتاژ آگهی به‌عنوان یک ابزار کارآمد بهره می‌برند. این مطلب توسط متخصصان ما با هدف کمک به کسب‌وکارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه‌ شده است.

کارشناسان بازاریابی محتوا و سئو همواره از رپورتاژ آگهی به‌عنوان بهترین روش معرفی برند و حفظ آن نام‌ برده‌اند. تا آنجا که حتی برندهای بزرگ و معروف نیز برای ماندگار کردن جایگاه خود همواره از آن استفاده می‌کنند. بی‌تردید اگر شما در فضای وب فعالیت می‌کنید، نباید از اهمیت سفارش رپورتاژ آگهی غافل شوید؛ اما شاید این پرسش در ذهنتان به وجود آید که رپورتاژ آگهی اصلا چه اهمیتی دارد؟

ارزش برند خود را حفظ کنید

برندهایی که صاحب وب‌سایت هستند، برای اینکه خود را در فضای وب ماندگار کنند، مطالب خوب و با کیفیتی تولید می‌کنند که درعین‌حال به چالش و نیاز مشتری پاسخ می‌دهد. جایگاه این مطالب در وب‌سایت خود شرکت است؛ اما آنچه در رپورتاژ آگهی رخ می‌دهد، نوعی تبلیغات غیرمستقیم است که مخاطب را با محصولات و خدمات برند درگیر می‌کند.

کیفیت رپورتاژ آگهی نیز به‌عنوان مؤلفه اساسی همان چیزی است که مخاطب شما را به مشتری دائمی تبدیل می‌کند. در حقیقت، هر چقدر اصول سئو، بازاریابی و خبرنگاری را به‌درستی در تهیه مطلب رپورتاژ آگهی به کار بگیرید، مخاطب خود را نیز به همان اندازه به برند خود وفادار کرده‌اید.

پس‌ از آن که یک رپورتاژ آگهی اصولی و با کیفیت تولید کردید، باید آن را در وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر کنید. این نکته دیگری است که به حفظ ارزش برند شما کمک می‌کند. هرچقدر وب‌سایتی که برای انتشار مطالبتان انتخاب می‌کنید از اعتبار و بازدید بیشتری برخوردار باشد، ترافیک بیشتری به وب‌سایت شما هدایت می‌شود و این موضوع دامنه گسترده‌تری از مشتریان را برای شما فراهم می‌آورد. در این میان، وب‌سایت‌های خبری معتبر که در سرویس‌های مختلف خبری مطلب تهیه می‌کنند، می‌توانند بهترین گزینه برای خرید و انتشار رپورتاژ آگهی باشند.

گروه ما با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

همان طور که می‌دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعه‌های مهم در بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث می‌شود تا خیلی‌ها تصور کنند همه کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است. ولی در واقع این گونه نیست و رپورتاژ خبری در خیلی از موارد دیگر مانند معرفی یک محصول یا خدمت در رسانه‌های پرمخاطب کاربرد دارد.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرفدار مانند سایت‌های پربازدید حوزه‌های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ خبری در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.

در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.

در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.

البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

دیده شدن بیشتر

با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

برندسازی و افزایش اعتبار برند

همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

هزینه مناسب

رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.

بهبود سئو

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از انتخاب صحیح کانال‌های توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، یک مرحله مهم به نام آماده‌سازی و تدوین رپورتاژ وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

رعایت ساختار

برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار مشخصی وجود دارد که شما باید اصول درست آن را رعایت کنید. رپورتاژ نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید گام به گام بتوانید ساختار درست آن را از لحظه شروع تا نقطه پایان و نوشتن کال تو اکشن (CTA) رعایت کنید.

مقاله یا خبر بنویسید

قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود.

کپی نکنید

تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربه‌فرد بودن آن است. به هیچ عنوان نباید رپورتاژ شما کپی باشد یا شباهت زیادی به نمونه های رپورتاژ آگهی دیگر داشته باشد.

استفاده کلمات کلیدی

حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم‌خانواده آن استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.‌

ارزش‌ آفرینی و کاربردی بودن

در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف می‌کند.

تیتر  جذاب بنویسید

هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمی‌تواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفه‌ای و جذاب کار ساده‌ای نیست و قطعا به همکاری یک متخصص نیاز خواهید داشت.

استفاده از المان‌های تصویری

در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المان‌های تصویری به ویژه عکس‌های جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.

کوتاه و مفید بنویسید

یکی دیگر از نکاتی که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید این است که مطلب شما طولانی نشود. در واقع مخاطب در قالب یک رپورتاژ دنبال حل مشکل خود می‌گردد و حوصله ندارد یک مطلب طولانی بخواند.

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.

  • ساده و روان‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر می‌شود.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

هر سایتی برای نمایش رپورتاژتان از شما هزینه دریافت می‌کند. تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف حتی با زمینه‌های کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد چرا که با توجه به نبود یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت، هر وب‌سایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرد.

شخصی که می‌خواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه می‌کند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) وب‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از 200 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.

پلتفرم انتشار آگهی

از آنجایی که هماهنگی با وب‌سایت‌های مختلف کاری وقتگیر و دشوار است، پلتفرم‌هایی جهت انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد تا به کسب‌وکارها کمک کنند از وب‌سایت‌های منتشرکننده در حوزه‌های مختلف و لیست قیمت‌ها باخبر شوند.

از این رو کسب‌وکارها جهت خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی می‌توانند راحت‌تر و مناسب‌تر تصمیم‌گیری کنند و وب‌سایت‌های مناسبی برگزینند. تریبون ما مخصوص انتشار آگهی است و سعی می‌کند مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد و پکیج های رپورتاژ آگهی ویژه‌ای طراحی کند.

جمع بندی

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می‌دهید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

پرسش و پاسخ های متداول

    رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع اطلاعیه‌ای است که با دو هدف روابط عمومی یک سازمان و یا دریافت بک‌لینک برای بهبود سئو سایت منتشر می‌شود.

    چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های منتشرکننده باعث افزایش آگهی از برند و بهبود سئو سایت می‌شود.

    چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر تهیه کنیم؟

رپورتاژ آگهی تاثیرگذار دارای معیارهای متفاوتی است که باید در تهیه محتوای آن رعایت شود. ما در این مقاله انواع فاکتورهای مختلف یک رپورتاژ آگهی مناسب را بیان کرده‌ایم.

اهمیت رپورتاژ آگهی در دنیای دیجیتال مارکتینگ

چکیده

با مطالعه این مقاله با کاربرد رپورتاژ آگهی در دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در فضای بازاریابی اینترنتی آشنا خواهید شد. همچنین در ادامه این مقاله به فاکتور های اصلی رپورتاژ آگهی که باعث افزایش میزان تاثیر گذاری رپورتاژ شما خواهد شد اشاره خواهیم کرد.

نقش و تاثیر تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی باعث شده تا درصد بسیار زیادی از فعالیت‌های روزانه به سمت مدرنیته سوق پیدا کند. یکی از اموری که شاید در گذشته‌ای نچندان دور به شیوه‌های معمول و سنتی صورت می‌گرفت فرآیند خرید بود که آن هم به لطف تکنولوژی مدل جدیدی را به خود گرفت.

همزمان با روی کار آمدن شبکه‎ های اجتماعی، وبسایت‌ها و پست الکترونیک؛ صاحبان کسب‌وکارها برآن شدند تا با بهره‌گیری از این ابزارها مدل جدیدی را برای بیزینس خود چه در عرصه فروش و چه خدمات، پیاده سازی کنند و بدین ترتیب دیجیتال مارکتینگ که شکل نوینی از این نوع معاملات بود شکل گرفت.

از طرف دیگر با گرایش افراد به حوزه دیجیتال مارکتینگ و گسترش کسب‌وکارهای آنلاین تبلیغات نیز مدل جدیدی به خود گرفته و مسیر متفاوتی از شیوه سنتی خود را پیش گرفت. روی کارآمدن ابزار های مختلف تبلیغاتی مانند : تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، تبلیغات رپورتاژ آگهی و… .

بی شک یکی از ابزار ها و متدهایی که بیشترین سهم از بازار تبلیغات اینترنتی را تا کنون به خود اختصاص داده است، رپورتاژ آگهی است. طبق گفته کارشناسان و متخصصان سئو، خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر یکی از بهترین روش ها برای معرفی برند و حفظ ارزش آن است.

در این مقاله قصد داریم تا با پرداختن به دلایل اهمیت خرید رپورتاژ در بازار دیجیتال، در راستای موفقیت و کمک به بهبود و رونق کسب‌وکارها، گامی هر چند کوچک در راستای آشنایی شما با این نوع از تبلیغات هوشمند بردازیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی

مهمترین و اصلی‌ترین دلیلی که توجه فعالان اینترنتی به رپورتاژ آگهی را به خود جلب کرده، برندسازی و حفظ ارزش برند از طریق انتشار رپورتاژ است.

اجازه دهید تا این مطلب را به صورت کامل برایتان شرح دهیم. همانطور که می‌دانید به همان اندازه که کیفیت بالا و مناسب کالا و خدمات شما می‌تواند تاثیر شگرفی در جذب مشتری و مخاطب داشته باشد به همان اندازه نیز المان‌های تبلیغاتی و بحث آگاهی از برند و محصول نیز موثر خواهند بود.

تصور کنید که بهترین محصول و خدمات را تولید و ارائه می‌کنید در حالی که محصول شما ناشناخته است! در این حالت حوزه فعالیت شما محدود باقی خواهند ماند و همین رشد خطی گاها منجر به مرگ کسب‌وکار ها می‌گردد.

در حالی که اگر تقاضای بازار روند صعودی به خود بگیرد قطعا چالش‌های بیشتری خواهید داشت و استراتژی‌های جدیدی را در راستای ارتقا کسب‌وکار خود اتخاذ خواهید کرد و همین امر منجر به رشد کشب و کار شما خواهد شد. لازمه این امر چیست؟! بله گسترش و رشد بازار هدف و مشتریان و این امر حاصل نمی‌شود مگر با کمک تبلیغات!

برند سازی با رپورتاژ آگهی

همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره شد رپورتاژ آگهی بهترین متد برای تبلیغات اینترنتی از منظر متخصصان سئو معرفی شده است. دلایل مربهنی برای این ادعا وجود دارد. مهمترین دلیل را شاید بتوان بحث برندسازی دانست.

از آنجایی که رپورتاژ آگهی یک نوع از تبلیغ در قالب خبرنامه و بصورت غیر مستقیم است، در واقع شما با بیان مسئله و چالش‌های موجود در هر حوزه‌ای که در آن مشغول هستید، کسب‌وکار خود را به عنوان راهکاری در آن موضوع معرفی می‌کنید بدون اینکه این معرفی نامه برای مخاطب خسته‌کننده باشد و شکل همان تبلیغات مزاحم را به خود بگیرد. این سبک نوشتار به مرور نام برند شما را در ذهن مخاطب حک می‌کند و هرگاه که گریزی به کسب‌وکار شما داشته باشد ناخودآگاه نام برند شما را به یاد خواهد آورد.

حفظ ارزش برند با رپورتاژ

دلیل دیگری که بر اهمیت رپورتاژ آگهی می‌افزاید بحث حفظ ارزش برند است. ارائه محتوای با کیفیت و کارا، یکی از ارکان اصلی در بحث حفظ ارزش برند در کسب و کارهای آنلاین است. لذا می‌توان گفت کیفیت رپورتاژ آگهی یکی از فاکتورهای مهم و اصلی است که ارزش برند شما را تعیین می‌کند و عامل اصلی در تبدیل مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان معمولی به مشتریان بالفعل می‌باشد.

افزایش رتبه و ارتقا سئو سایت

دلیلی دیگر که رپورتاژ آگهی را از سایر روش‌های موجود مجزا می‌کند؛ بحث لینک‌سازی و ارتقا سئو و رنک سایت است. یکی از شاکله‌ها و دلایل اصلی که رپورتاژها بخصوص در بحث دیجیتال مارکتینگ مورد توجه واقع شدند بحث لینکسازی و کسب بک لینک طبیعی از رسانه های معتبر است.

در واقع شما با انتشار رپورتاژ خود در وبسایت‌های معتبر و قرار دادن لینک وبسایتتان در متن رپورتاژ این سیگنال را برای موتورهای جستجو ارسال کرده‌اید که وبسایتتان مورد تایید و محبوبیت سایر وبسایت‌هاست و از طرفی در راستای جذب مخاطب در سطح گسترده‌تری اقدام نموده‌اید.

همین دو عامل به خودی خود نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کرده و می‌توانند کمک شایانی در بحث کسب و ارتقا رتبه (در راستای آمدن به صفحه اول گوگل) به وبسایت و نهایتا کسب‌وکار شما داشته باشند.

هنگام نگارش یا خرید رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

حال که با اهمیت و اثرگذاری رپورتاژها آشنا شدید لازم است تا نکاتی را در رابطه با خرید رپورتاژ در نظر داشته باشید. چرا که انجام صحیح هر کاری مستلزم رعایت یک سری اصول و قوانین مختص به خود است که قطعا این موضوع در رابطه با رپورتاژها هم صادق است.

تدوین و نگارش متن رپورتاژ فاکتور مهمی است که اگر به صورت اصولی صورت نگیرد، رسالت خود را به انجام نخواهد رسانید و گاها ممکن است در راستای آسیب به کسب‌وکار پیش رود. اگر تصمیم به نگارش رپورتاژ یا خرید رپورتاژ و متن آن را دارید حتما به نکات زیر دقت فرمایید:

رعایت ساختار متنی رپورتاژ

نگارش هر نوعی از محتوا اصول و قواعد خاص خود را می‌طلبد. نوشته‌های داستانی، محاوره‌ای، علمی، اخباری و آموزشی هر یک سبک خاص خود را دارند و قرارگیری در این قالب‌هاست که میزان اثرگذاری این متون را تعیین می‌کند. از آنجایی که رپورتاژ خبری عموما در دسته محتوای متنی قرار می‌گیرد، لذا ارائه متن تبلیغاتی قدرتمند شاکله اصلی رپورتاژها را تعیین می‌کند.

متن رپورتاژ از سه قسمت عمده تشکیل شده است: مسئله اصلی، معرفی و توضیح متدهای فعلی و به چالش کشیدن این متدها و در نهایت ارائه راه حل به طوری که شکل تبلیغاتی متن اصلا مشخص نباشد. اگر بتوانید این چهارچوب را رعایت کنید اولین و مهم ترین گام را پشت سر گذاشته‌اید.

جلوگیری از کپی‌برداری

مسئله‌ مهم دیگری که باید به آن توجه کنید منحصر بفرد بودن محتوایی است که برای رپورتاژ در نظر می‌گیرید. شاید لازم به یادآوری باشد که به طور کلی با بهره‌گیری از مطالب کپی در جهت تضعیف وبسایت و کسب‌وکار خود قدم برداشته‌اید چه برسد به زمانی که قرار است این محتوا را در یک وبسایت خبری معتبر با هزاران بازدیدکننده در روز، به اشتراک گذارید.

انتخاب صحیح کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب نیز یکی دیگر از فاکتورهاییت که حتما باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از عبارات کلیدی، کلمات هم‌خانواده، بهره‌گیری از زبان محاوره در انتخاب جملات و عناوین، استفاده از long tail keywords را در انتخاب کلمات خود نادیده نگیرید. توجه داشته باشید که در انتخاب این کلمات دقت ویژه‌ای داشته باشید چرا که همین کلمات هستند که مسیر رشد شما تعیین می‌کنند.

انتخاب عناوین جذاب

عنوان یکی از اولین چیزهاییست که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. هرچه این عنوان جذاب‌تر و گیرا باشد مخاطب بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. شاید برایتان عجیب باشد اما طبق مطالعاتی که صورت گرفته علت جذب درصد بالایی از مخاطبان به یک محتوا در مرحله اول عنوانی است که آن محتوا دارد و در مرحله دوم کیفیت محتواست.

تسمینو پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی در برترین رسانه های فارسی

دکمه بازگشت به بالا