آسیب به جفت عامل مرده‌زایی در زنان مبتلا به کووید-۱۹

مطالعات اخیر نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند به جفت حمله کرده و آن را از بین ببرد و باعث مرگ زنان باردار شود.

به گزارش شیمیشی و به نقل از مدیکال اکسپرس، چنین نتیجه ای در زنان باردار غیر معمول نیست، اما زنان مبتلا به کووید-19 در معرض خطر بیشتری هستند.

محققان در 12 کشور، از جمله ایالات متحده، نمونه های بافت و جفت 64 جنین مرده و چهار جنین را که اندکی پس از تولد مرده بودند، بررسی کردند. همه این مادران در دوران بارداری هیچ تزریقی نداشتند و کووید-19 داشتند.

دکتر.

او در این مطالعه که روز پنجشنبه در مجله Archives of Pathology & Laboratory Medicine منتشر شد، شرکت نکرد.

شواهد قبلی نشان داده است که احتمال مرگ زنان باردار مبتلا به کووید-19 بیشتر است. به خصوص در کسانی که دلتا دارند. واکسیناسیون برای زنان باردار توصیه می شود.

دکتر. دیوید شوارتز، نویسنده اصلی و آسیب شناس آتلانتا، می گوید: «عفونت های دیگر می توانند با ورود به جفت جفت را از بین ببرند و معمولاً این کار را برای آسیب رساندن به جنین انجام می دهند. یک نمونه از آن ویروس زیکا است.

او و همکارانش می خواستند بدانند که آیا این موضوع در مورد مرگ زنان مبتلا به کووید-19 درست است یا خیر. اما آنچه آنها دیدند کاملاً متفاوت بود. در این حالت جفت خودکفا بود و کاملاً فرو ریخت.

مرگ و میر عامل مرگ و میر جفت در زنان مبتلا به کووید-19

شوارتز می گوید: «در بسیاری از این موارد، 90 درصد از زوج ها ویران شده بودند.

بافت طبیعی جفت قرمز و اسفنجی است. نمونه هایی که آنها مطالعه کردند خشک و تیره رنگ بودند. اگرچه عفونت ها گاهی اوقات به جفت آسیب می رسانند، شوارتز می گوید که هرگز چنین آسیب شدیدی ندیده است.

جفت عضوی است که در دوران بارداری رشد می کند و به دهانه رحم می چسبد و اکسیژن و مواد مغذی را از خون مادر به نوزاد می رساند.

ویروس ممکن است از جریان خون به جفت برود و به سلول‌های حساس بچسبد و باعث رسوب پروتئین و التهاب غیرطبیعی شود که جریان خون و اکسیژن را مسدود می‌کند.

ویروس کرونا در برخی از جنین ها نیز یافت شده است، اما شواهدی از آسیب جفت باعث مرگ نوزاد می شود.

گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در میان زنان باردار مبتلا به کووید-19 نشان می‌دهد که از هر 80 زن باردار، یک نفر فوت می‌کند. این میزان از هر 155 زن بارداری که مبتلا به کووید نبوده است، یک نفر است.

افزایش فشار خون، بیماری های مزمن و ناهنجاری های جنینی از جمله دلایلی هستند که خطر مرگ و میر در زنان مبتلا به کووید-19 را افزایش می دهند.

هنوز مشخص نیست که emicron چگونه خطر مرده زایی را افزایش می دهد. این مطالعه قبل از ظهور این گونه بسیار مسری انجام شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا