اظهارات طراح واکسن “کووپارس” درباره واریانت “اُمیکرون” کرونا

مدیر تحقیقات و توسعه واکسن رازی و طراح پژوهشکده تزریق و سرم روپ گفت: سیستم ایمنی بدن انسان قبل از شروع بیماری عروق ویروس کرونا قلب هوشیارتر شده است.

به گزارش شیمیشی و به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر سیدرضا بنی هاشمی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره جنگی بین سیستم دفاعی و ویروس ها وجود داشته است که برای توسعه هر دو مهم بوده است، اظهار کرد: : بهبود سیستم امنیتی و سایر پیشرفت‌ها در سیستم‌های دیگر مدیون این کمپین‌ها است.

وی با اشاره به بروز ویروس کرونا در دو سال اخیر به تغییرات سیستم دفاعی در برابر این ویروس و نسخه جدید کووید 19 (امیکرون) اشاره کرد و گفت: سیستم دفاعی شما اکنون همان سیستم دفاعی است. دو سال قبل از خروج. “این کووید نیست، و همانطور که می دانید، با آموزش هایی که از بیماری های طبیعی آموخته شده است و اطلاعاتی که از طریق واکسن به سیستم ایمنی منتقل می شود، این سیستم هوشمندتر، قوی تر و بهتر شده است. خروجی بیماری بسته است و ضعیف نمی شود.

وی افزود: جهش‌های نسخه Amicron در سایت‌های RBD و NTD و همچنین محل برش فورین NSP 6، N و S1/S2، همگی با هدف افزایش انتشار و بیماری‌زایی ویروس هستند، زیرا ویروس از آن خارج می‌شود. سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهد و سبک خود را تغییر می دهد. پاسخ های امنیتی میزبان، که اکنون به نظر می رسد نسخه بالاتر و هدفمندتری هستند، چاره ای ندارند.

رازی کوپارس طراح انژکتور ادامه داد: این تغییر تاکتیک توسط ویروس که گاهی به خود ویروس آسیب می رساند، برای اتصال بیشتر به گیرنده ACE2 و نشان دادن و افزایش قسمت حساس ویروس RBD به سیستم ایمنی است. پیوند.”

بنی هاشمی با بیان اینکه افزایش بیان RBD ممکن است به دلیل تغییر در گلیکوزیلاسیون ویروس پس از جهش باشد، بیان کرد: قبلا گلیکوزیلاسیون RBD را سرکوب می کرد و این امر از مهار کامل ویروس جلوگیری می کرد.

رازی، کارگردان، گفت: با یادآوری اینکه برای تبدیل شدن ویروس به نسخه غالب، آمیکرون علاوه بر سیستم دفاعی میزبان، باید با رقیب خود، نسخه‌های دلتا و دلتا پلاس مبارزه کند و این فقط یک رقابت است. . نسخه دلتا مانند نسخه های آلفا و بتا نخواهد بود و امکان ندارد به سادگی نسخه دلتا را سوار کرده و بر آن تسلط داشته باشد.

وی افزایش جهش های ویروس را عاملی موثر بر واکسن ها از طریق محافظت در برابر هموروئید و همچنین آنتی بادی های مونوکلونال (برای درمان) عنوان کرد و گفت: واکسن هایی که هم خونریزی و هم دفاع سلولی را فعال می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. موفق.

بنی هاشمی گفت: واقعیت این است که اگر این ویروس مانند ویروس اصلی ووهان بود، امروز نرخ مرگ و میر شش برابر بیشتر از دو سال پیش بود.

وی افزود: امروز جای این نگرانی نیست و الحمدلله با تزریقات و ایمنی طبیعی این مشکل حل شده است.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی به نکات مهم واکسیناسیون و واکسیناسیون پرداخت و بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد واجد شرایط تاکید کرد و گفت: استفاده از واکسن های موثرتر برای این مهم ضروری است.

وی گفت: به دلیل جهش در خود RBD، واکسن هایی که فقط بر اساس RBD ساخته می شوند یا تزریقاتی که با غیرفعال کردن ویروس ساختار RBD و پروتئین صورت را مختل می کنند، در این کمپین کارایی خوبی نخواهند داشت.

بنی هاشمی، واکسیناسیون دوز اضافی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: افرادی که واکسن را روی پلت فرم سینوفارم دریافت کردند، سه تا چهار ماه پس از دریافت نوبت دوم، داروی اضافی را دریافت کنند.

رازی کوپارس، طراح سوزن گفت: «این ممکن است آخرین گزینه نباشد و در سال های آینده به موارد ابتکاری نیاز خواهد بود. در صورت لزوم، از تزریق های ویروسی غیرفعال یا پایه های ناقل برای دوزهای اضافی استفاده نکنید.

وی بر لزوم نظارت و قرنطینه بدون استثناء معابر مرزی کشور تاکید کرد و تاکید کرد: افرادی که از کشورهای مشکوک به گونه های جدید وارد ایران می شوند باید به مدت دو هفته در مکان های تعیین شده نگهداری شوند.

ایمونولوژیست موسسه تحقیقات تزریق و سرم سازی رازی بر تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی، ماسک و اقدامات عاقلانه واکسیناسیون برای افراد زیر 7 سال تاکید کرد و یادآور شد: در صورت رعایت این شرایط و پروتکل ها مشکلی نخواهیم داشت. . .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا