تغییرات اقلیمی “بزرگترین تهدید برای سلامت بشر”

در آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است: کاهش سوخت های فسیلی ما را می کشد.

به گزارش شیمیشی ، سازمان بهداشت جهانی دیروز (دوشنبه) هشدار تغییرات جهانی آب و هوا را اعلام کرد و در گزارشی جدید هشدار داد که تغییرات آب و هوایی تنها “بزرگترین تهدید برای سلامت انسان” است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی 10 توصیه به دولت ها ارائه می دهد که شامل تجدید نظر در محیط های شهری ، حمل و نقل و گردشگری و اعمال تغییر “عادلانه و جامع” در انرژی های تجدیدپذیر است.

این گزارش هشدار می دهد: سوزاندن سوخت های فسیلی ما را می کشد. تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان استبه اگرچه هیچ کس از تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی مصون نیست ، اما این اثرات توسط برخی از خطرناک ترین و آسیب پذیرترین افراد در چهار گوشه جهان “بی رویه” احساس می شود.

این گزارش پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو ، بزرگترین شهر اسکاتلند ، از 31 اکتبر تا 12 نوامبر ارائه می شود.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی آدهانوم سیپرسوس در بیانیه ای گفت: “همه گیری کووید 19 رابطه نزدیک بین انسان ، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان داد.”

آنها به گروه های متشکل از 45 میلیون پزشک و متخصص بهداشت پیوستند که در نامه ای از رهبران خود خواسته اند تا مطابق توافقنامه پاریس به وعده های ملی آب و هوایی خود عمل کرده و دمای کره زمین را تا 1.5 درجه سانتیگراد افزایش دهند.

در ماه اوت ، هیئت بین المللی تغییرات آب و هوا ، به سفارش سازمان ملل متحد ، در گزارشی نوشت که گرم شدن کره زمین از قرن نوزدهم 1.1 درجه افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است. حد آن 100000 سال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا