حذف گوشت از منوی غذاها در برخی از دانشگاه های آلمان

دانشجویان شهر برلین آلمان برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی جهانی ، گوشت را به عنوان غذا از فهرست دانشگاه این دانشگاه حذف می کنند.

به گزارش شیمیشی ، دانشجویان و مقامات دانشگاهی در برلین ، در تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی جهانی ، تقریبا گوشت را از فهرست دانشگاه حذف کرده و به جای آن سبزیجات و خربزه بیشتری مصرف می کنند.

سویا و سبزیجات از جمله غذاهایی هستند که در اکتبر 2021 همزمان با ترم جدید دانشگاه برلین معرفی می شوند.

34 کافه تریای دانشجویی که از دانشجویان 20 دانشگاه برلین استقبال می کنند و توسط گروه پشتیبانی دانشجویی Studierendenwerk اداره می شوند ، منوی خود را از 68٪ گیاهخوار و 28٪ گیاهخوار تغییر داده اند و تنها چهار درصد گوشت یا ماهی دارند.

منوی دانشگاه هر فصل با ورود نسل جدیدی از دانشجویان جوان تغییر می کند تا آنها را با تحولات اجتماعی و زیست محیطی آشنا کند.

در حال حاضر 510 غذا در منو وجود دارد که 341 غذای آنها گیاهی است (288 مورد آن فاقد گلوتن است).

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تخمین می زند که تا 65 درصد گازهای گلخانه ای را می توان از مزارع دامی به شکل تولید گوشت و شیر استخراج کرد.

در عین حال ، تنها گازهای گلخانه ای نیستند که برای جهان مشکل ایجاد می کنند ، زیرا حیوانات نیز سه چهارم زمین های کشاورزی را اشغال می کنند و همچنین باعث آلودگی آب ، جنگل زدایی و به ویژه جنگل های بارانی آمازون می شوند.

به گزارش شیمیشی ، به نقل از دویچه وله ، دانشگاه هومبولت برلین همچنین قصد دارد تا سال 2030 یک دانشگاه دوستدار محیط زیست برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه ای طراحی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا