کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش روشن و منتشر شده توسط ScienceAlertبه نظر می رسد افرادی که دچار حملات میگرنی هستند ، بیشتر از سایرین به دلیل حرکت و سرگیجه رنج می برند ، حتی اگر در نیم تنه راست نیز در قطار هوایی نباشند. همچنین تفاوت هایی در فعالیت عصبی این افراد وجود داشت.

اگرچه ارتباط بین میگرن و اختلال حرکتی از مغز مشخص است ، این رویکرد جدید می تواند ضمن برانگیختن این احساسات ، یک تصویر واقعی از مغز (fMRI) از مغز بگیرد.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی یک قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکل نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در نواحی مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر برای آنها کمک کند.

می و دوستانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با ردیابی مغز ، تصاویری از قطار هوایی با صدای این افراد پخش شد.

این آزمایش در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از بیماران مبتلا به میگرن احساس سرگیجه کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس افسردگی در افراد مبتلا به میگرن طولانی تر و شدیدتر است.

محققان با بررسی اسکن های MRI به افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن پی بردند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

این مطالعه هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم که با علائم مرتبط با حمله میگرن مرتبط هستند ممکن است برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمانی برای آن می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا