شاهد افزایش ابتلا به کرونا در کلانشهر‌ها هستیم

به گزارش شفاف ، افشین محمد علیزاده ، متخصص بیماری های عفونی و دانشیار بیماری های عفونی در دانشگاه بهشتی در مصاحبه ای گفت: ما هنوز وارد موج چهارم تاج نشده ایم و برای جلوگیری از آن باید با مردم همکاری کنیم. وارد موج چهارم شوید. “، برای جلوگیری از ظهور جو بحرانی در کشور.

وی افزود: در گذشته ، بیماری عروق کرونا بیشتر در افراد مسن مبتلا به بیماری های زمینه ای دیده می شد ، اما در این موج جهش دهنده ، عروق کرونا انگلیسی ، با درگیری جوانان ، به ویژه کودکان روبرو هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ، محققان در حال بررسی علت این درگیری در میان جوانان هستند ، زیرا تاکنون علت مشخصی اعلام نشده است.

وی گفت: “تجربه هر كشور در برخورد با امواج تاج با كشورهای دیگر متفاوت است.” عروق کرونا آفریقایی یا برزیلی یا انگلیسی که در حال حاضر با آنها سر و کار داریم ، ویروس های جهش یافته هستند. در جمعیت ، کودکان زیر 13 سال بزرگتر از قبل هستند و علت این شیوع و شیوع ویروس و تمایل کودکان به عفونت در حال بررسی است.

محمد علیزاده گفت: با توجه به افزایش تعداد مشتریان Kovid 19 به مراکز درمانی ، نگرانی ما از ایجاد موج چهارم نیز افزایش یافته است. همچنین ، با افزایش ویروس های جهش یافته در این شرایط ، نگرانی دیگر ما این است که در موج چهارم ، عفونت با نسخه انگلیسی ویروس کرونا وارد شود.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیرضروری در شهرها است.

وی گفت: در امواج یک ، دو و سه ، به دلیل درگیری با انواع طبیعی عروق کرونا ، معمولاً درصدی از بیماران بیمار می شوند و به بیمارستان می روند ، اما در این نوع ویروس جهش یافته یا انگلیسی ، شاهد افزایش شیوع. چهره به چهره و انتقال افزایش می یابد. از آنجا که همه جوامع با میزان شیوع درگیر می شوند ، میزان مشارکت در گروه های سنی نیز افزایش می یابد ، یکی از آنها کودکان است.

محمد علیزاده توضیح داد: حدود 4 تا 8 هفته طول می کشد تا سوزن تزریق شده ایمنی لازم را ایجاد کند و در این مدت چون ایمنی وجود ندارد ، با انتقال گسترده تری روبرو هستیم.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین گفت: “در این شرایط خاص ، واکسیناسیون باید به صورت کاملاً هدفمند شروع شود و ناظران باید با هوشیاری و هوشیاری نسبت به سو mal تغذیه هشدار دهند ، زیرا این ویروس می تواند به سرعت ظرفیت بیمارستان ما را افزایش دهد.” بیماران همچنین تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند.

افزایش سطح بیماری کرونا قلب در مراکز درمانی

وی ادامه داد: جدا از این حوادث ، یک سال است که زندگی کادر پزشکی تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و شروع یک موج جدید علاوه بر جمعیت و بیماران ، عواقب جدی برای جامعه پزشکی در پی خواهد داشت. برای از بین بردن این ویروس برای سلامتی و خوشبختی فقط یک راه وجود دارد و آن حفظ قوانین پاکیزگی ، به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است.

محمد علیزاده گفت: برای خلاص شدن از خروج موج چهارم کرونا تلاش همه مردم لازم است تا در ایام عید شاهد اتومبیل در خیابان ها نباشیم و شهرها از ترافیک خالی باشند. ” زمان زیادی از نوروز نگذشته و همکاران من شاهد افزایش تعداد جراحان مثبت مراجعه به مراکز درمانی هستند. دیروز ، یک خانواده هشت نفره را دیدم که به یک مرکز پزشکی مراجعه کردند ، همه آنها از بیماری عروق کرونا قلب بودند.

“ما به وضوح شاهد افزایش بیماری کرونا قلب در سراسر کشور ، به ویژه در شهرهای بزرگ هستیم ، اما خوشبختانه علیرغم عدم رعایت مقررات ، در دو هفته گذشته میزان مرگ در حال کاهش است و تعداد بیماران مبتلا به کرونا قلب افزایش می یابد. همچنین می تواند احتمال افزایش مرگ و میر را پیش بینی کند.

دکمه بازگشت به بالا