علائم کرونای جهش یافته انگلیسی / روند افزایشی گردش ویروس در کشور

یکی از اعضای کمیته علمی و مشاوره ای مرکز مبارزه با فساد کرونا ، با اشاره به اینکه میزان بیماری در کشور در حال افزایش است ، هشدار داد که اگر بیماری به همین ترتیب افزایش یابد ، باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم کشور. با مرگ و تعداد زیادی از بیماران بستری در بیمارستان و بیماران بسیار جدی همراه باشد.

در مصاحبه ای با شیمیشی ، دکتر مینو مهرز وی با اشاره به وضعیت بیماری Covid-19 در کشور و احتمال ایجاد موج چهارم به عنوان یک اوج خطرناک ، گفت: “در حال حاضر ، این بیماری در حال افزایش است و میزان بروز آن رو به زوال است.” زیرا شیوع ویروس جهش یافته در انگلیس به سرعت در حال تغییر است و این ویروس سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: البته باید توجه داشت كه هرچه تعداد بیماران افزایش می یابد ، تعداد بیماران وخیم و شدت بیماری و مرگ نیز افزایش می یابد. میزان انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بسیار زیاد است ، بنابراین می تواند با افزایش تعداد بیماران به ازای هر نفر ، تعداد بیماران وخیم و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

مهرز گفت: علائم این ویروس جهش یافته انگلیسی هیچ تفاوتی با ویروس قبلی ندارد. فقط قدرت انتقال آن بسیار زیاد است.

وی گفت: “ما در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و مردم در حال خارج شدن از خانه های خود هستند و این منجر به افزایش بیماری شده است.” “هر وقت مردم تاج را فراموش می کنند و پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند” ، تاج افزایش می یابد. توصیه ما این است که مانند گذشته رفتار کنید.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: از مردم می خواهم از این پس هرگز برای عید برنامه ریزی نکنند. زیرا نحوه پیشرفت بیماری مشخص نیست. تمام آنچه باید انجام شود پیروی از پروتکل هایی مانند آمادگی جسمانی ، استفاده از ماسک و غیره است.

مهرز تاکید کرد: اگر بیماری به همین ترتیب افزایش یابد باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و در هر صورت هر موجی از بیماری که اتفاق می افتد با مرگ و تعداد زیادی از بیماران همراه است و به طور جدی بیماران بیمار ما باید تلاش کنیم تا از شیوع جدید بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا