بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گزارش شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، در گزارشی مستقل از شیوع ویروس Nipah در چین با میزان مرگ و میر تا 75٪ به عنوان خطر احتمالی برای یک بیماری همه گیر بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن هستند.

گاردین به مدیر بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس بیماری مسری دیگری است که می تواند جای نگرانی داشته باشد و یک اپیدمی دیگر می تواند یک عفونت ضد عفونی باشد.”

این ویروس نادر است و از طریق قرص های میوه خوار منتشر می شود ، که می تواند علائمی مانند آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین می تواند با التهاب مغز همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادرات میوه و سبزیجات منجمد و مواد مخدر از این کشور را به دلیل شیوع ویروس ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​در گزارشی درباره دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای دسترسی بیشتر به داروها ، تزریق ها و روش های تشخیصی مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 در سال گذشته افزایش یافته است ، اما همه گیرهای خطرناک دیگر از هیچ جا به وجود نیامده اند.

بر اساس گزارش دو ساله بنیاد ، این یکی از 10 بیماری عفونی است که توسط 16 سازمان سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای برای آنها در خط تولید شرکت های دارویی جهان وجود ندارد. .

دکمه بازگشت به بالا