محیط زیست آمل برای کشته شدن توله خرس ومادرش تیم تحقیقاتی اعزام کرد

شیمیشی/ مازندران رئیس هیئت حفاظت محیط زیست آمل از رسیدگی به ماجرای کشته شدن توله خرس و مادرش در جنگل های روستای چلاو از توابع امامزاده عبدالله این شهرستان خبر داد.

کشف جسد خرس ماده به همراه توله اش در منطقه جنگلی روستای چلاو به جنگل بلیران که به سرعت توسط یکی از دوستداران محیط زیست توسط کاربران در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

اجساد خرس مادر و توله اش توسط شکارچیان با فاصله حدود دو متری از هم تیراندازی شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمل شنبه شب در گفت و گوی ویژه با خبرنگار شیمیشی اظهار کرد: جایی که محیط بان در فیلمی که منتشر و منتشر شده در مورد آن صحبت کرده است در اعماق زمین پیدا شده است. جنگل و تیم اداره حفاظت محیط زیست آمل صبح روز یکشنبه در محل مورد نظر آماده باش می باشد.

وی همچنین گفت: هنوز هدف شکارچیان یا افراد محلی برای کشتن دو توله خرس در این منطقه مشخص نیست اما پس از بازدید میدانی تیم های یگان حفاظت محیط زیست آمل از منطقه پیگیری خواهند کرد. بالا و مطالعات محلی تا نتیجه نهایی انجام خواهد شد.

رئیس هیئت حفاظت محیط زیست آمل تصریح کرد: شایعات زیادی درباره مفقود شدن خرس مادر و توله او وجود دارد اما سوال اصلی این است که هدف شکارچی یا شکارچیان پس از کشتن خرس چه بوده است. هنوز به وضوح شناخته نشده است.

متقاضی با تشکر از جامعه محلی و دوستداران محیط زیست یادآور شد: حفاظت از گونه های جانوری از مهمترین وظایف یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل است و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت حداکثری هستیم. .

امیدوارم عمل یا اعمال شکار خرس مادر و توله هایش شناسایی و با هماهنگی مراجع قانونی اقدامات قانونی انجام شود.

وی از محیط بانان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و تخلف شکار در حوزه محیط زیست مراتب را از طریق شماره تلفن 1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا