رئیس جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

مسعود بیزیکیان گفت: اجرای عدالت آموزشی مستلزم تغییر در نگرش و کار مدیران است و با پشت میز نشینی محقق نمی شود همه مدیران باید شانه های خود را بالا بکشند.

به گزارش شیمیشی پیرو رویکرد و نظر ویژه رئیس جمهور در خصوص اجرای عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اولین وظایف دولت چهاردهم اولین جلسه از طرح ویژه «اطلاع رسانی اماکن آموزشی» با حضور در محل برگزار شد. مسعود بارزانی دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش.

در این جلسه پس از استماع گزارش جامع وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت اماکن آموزشی به ویژه در مناطق کم سواد کشور و همچنین سیستم سیاست گذاری ساماندهی مدارس مرتبط مدارس سنگی مدارس دارای بیشتر بیش از 35 نفر مناطقی که به معنای مساحت آموزشی کمتر از 3 متر است و پروژه های نیمه تمام و مدارس در حال ساخت وجود دارد حذف مناطق آموزشی کشور مستلزم تغییر رویکرد و عملکرد مدیران است و گفت: ما معتقدیم که اگر بتوانیم فضای آموزشی مناسبی را برای همه دانش آموزان مناطق حاشیه کشور ایجاد کنیم و روش های آموزشی قدیمی را تغییر دهیم به عدالت آموزشی دست یابیم علاوه بر آبادانی دنیا و آخرت آینده کشور نیز توسط مدارس مشخص خواهد شد. آینده کشور را نیز تضمین خواهیم کرد.

دکتری با تاکید بر 4 اصل عدالت روابط بین دستگاهی مشارکت مردمی و فناوری مناسب لزوم ایجاد ساختار استان ها شهرستان ها شهرستان ها و ادارات برای اجرای این طرح تصریح کرد: در معاونت روابط بین دستگاهی. دولت با استفاده از ظرفیت مسئولان استانی ائمه جماعات شوراهای شهر شهرداری ها و حتی مدیران و معلمان مدارس در این زمینه بسیار موثر و مهم هستند دولت استانداران را مجبور به حمایت از این طرح و در اختیار گذاشتن توانمندی های خود با مسئولان استانی خواهد کرد. و مدیران حوزه های آموزشی مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به استفاده بهینه از مشارکت مردمی و کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیچ سازندگی بنیاد برکت بنیاد علویان و سایر نهادها اشاره کرد و گفت: راه های موثر دیگری نیز برای اجرای این طرح وجود دارد. وی گفت: استفاده از کمک های مردمی مشارکت مردم علاوه بر تسریع در تحولات موجب تقویت سرمایه اجتماعی برای نظام و کشور می شود زیرا مردم خود را یاری دهنده توسعه کشور می بینند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم ایفای “مسئولیت اجتماعی” بسیاری از دستگاه های اجرایی شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازندگان در تامین مالی این طرح تاکید کرد و گفت: نظارت روزانه بر اجرای طرح با هدف کنترل سطح از هماهنگی از دیگر الزامات اجرای این طرح است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای آن طرح ها با اعطای بودجه و اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد و نخواهد بود تاکید کرد: اجرای عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگرش و کار مدیران است و از سوی دیگر نیاز است تغییر نگرش و کار مدیران است. با پشت میز نشینی نمی شود همه مدیران رای خود را بالا بیاورند در ساختن مدرسه برای دانش آموزان در مناطق محروم تردیدی نداشته باشیم و اگر چنین نگاهی در مدیران ما ایجاد شود اتفاقات بزرگی رخ می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا