هشدار نارنجی برای شرق کشور/ تشدید بارش در خراسان جنوبی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران رعد و برق وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در استان خراسان جنوبی هشدار داد.

به گزارش شیمیشی سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ نارنجی اعلام کرد: بامداد ۲۴ مهرماه در خراسان جنوبی بارش باران رعد و برق تگرگ وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش بینی می شود.

اثرات مخاطرات جوی عبارتند از طغیان رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و چشمه ها رعد و برق آبگرفتگی معابر عمومی رانش زمین آب و تشکیل سیل ریزش سنگ ها و اجسام از ارتفاع احتمال رانش کوه. نسبتاً شدید ناشی از وزش باد شدید و آسیب به ساختمان های موقت و محصولات کشاورزی است.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و اقامت در کنار رودخانه ها و مسیل ها از برپایی چادر و چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز از فعالیت های تفریحی مانند طبیعت گردی و کوه نوردی احداث احشام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع حصول اطمینان از استحکام بخشی بناهای موقت تخریب مسیل ها آبراه ها و گشایش پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی تسریع جابجایی محصولات کشاورزی که در منطقه جمع آوری می شود. آماده سازی باز و جاده ها وزارت نیرو و سایر سازمان های اداری که خدمات و مشاوره ارائه می دهند.

به گزارش شیمیشی در هشدار رنگ نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای رویارویی با یک پدیده مضر داده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا