ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در سمنان/ الزام مدارس به رعایت نسبت ۸۰ به ۲۰

شیمیشی/ سمنان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان از ثبت نام حدود 10 هزار دانش آموز کشوری در مدارس این استان خبر داد و گفت: دانش آموزان کشوری فقط در شهرستان های غرب استان مجاز به تحصیل هستند.

سید جمال وزیری امروز (26 شهریور) در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به ممنوعیت سکونت اتباع غیرمجاز در شهرستان های شرق استان، تنها مدارس نیمه غربی می توانند از دانش آموزان شهروند ثبت نام کنند. استان و شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان و گرمسار.

وی همچنین در پاسخ به سوال شیمیشی در خصوص تعداد دانش آموزان کشوری در برخی مدارس و مدارس استثنایی شهروندان گفت: به جز مدارسی که برای مهاجرین در ماهمنشهر ساخته شده، امسال مدرسه ویژه ای برای دانش آموزان ساخته نشده است.

تقاضای مدارس با نسبت 80 به 20 در ثبت نام شهروندان
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: بر اساس قانون نسبت دانش آموزان در کلاس های درس باید حداقل 80 به 20 باشد به عبارتی تعداد دانش آموزان خارجی در کلاس ها از 20 درصد بیشتر نباشد.

وی همچنین گفت: ثبت نام دانشجویان خارجی در سه شهرستان دامقان، شاهرود و میامی ممنوع است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به همه مدیران مدارس برای جلوگیری از ورود دانش آموزان خارجی در مدارس تاکید شده است. البته تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس برخی از مناطق مانند مهدیشهر یا مناطق ساحلی برخی شهرها بسیار زیاد است بنابراین در صورت عدم ثبت نام اتباع خارجی ممکن است این مدارس تعطیل شوند.

در سال 1379 تعداد 250 برنامه توسط دانشجویان سمنانی اخذ شد

وی همچنین گفت: با وجود این طبق قانون همه مدیران مدارس باید نسبت 80:20 را در تمامی مدارس رعایت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در پاسخ به سوالی درباره عملکرد این استان در آزمون قبولی اخیر گفت: امسال بیش از 250 دانش آموز استان در آزمون سراسری نمره زیر 2000 کسب کرده اند.

وی از افزایش رتبه استان در آزمون اخیر خبر داد و توضیح داد: البته تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان این است که دانش آموزان را به سمت سوالات مفهومی و مطالعات کیفی سوق دهد.

ثبت نام 10000 دانشجوی خارجی در حوزه های علمیه/مدارس بر اساس نسبت 80 به 20.

وزیر آموزش و پرورش به برخی کاستی‌های روش‌های آموزشی آزمون محور اشاره کرد و گفت: متأسفانه نظام آموزش و آزمون مبتنی بر آزمون دانش‌آموزان را بی‌سواد می‌کند. در واقع به این ترتیب با نوعی بی سوادی مدرن مواجه هستیم که دانش آموزان مدرک دارند اما مهارت خواندن و نوشتن لازم را ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بر این است که نظام آموزشی کشور ما باید از آزمایش و این رویکرد عددی رها شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بر اهمیت تسلط بر هوش شفاهی در روخوانی تاکید کرد و تصریح کرد: تمام تلاش ما در آموزش و پرورش استان این است که دانش آموزان وارد مسابقه بیان کلاسی نشوند.

افزایش میانگین درصد امتحانات نهایی در استان
وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه نرخ خواندن و نوشتن در استان بالاتر از سطح کشور است، بیان کرد: نرخ باسوادی در استان سمنان 98.61 درصد و این شاخص در کشور 97.30 درصد است.

وزیر سمنان را یکی از تحصیلکرده ترین استان ها دانست و به لزوم توجه به عزت معلم اشاره کرد و گفت: تنها در سایه معلمان فرهیخته می توانیم دانش آموزان را به زندگی خوب سوق دهیم. البته در سند تبدیل به این سوال اهمیت ویژه ای داده شده است و در واقع نقطه اوج سند تبدیل، آشنایی فرزندان با زندگی خوب است.

وی بر مطالعه بیشتر تاکید کرد و تصریح کرد: دانش آموز خوب فقط در مدرسه خوب رشد می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از ارتقای بسیاری از شاخص های مطالعه در این استان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: استان سمنان در سال تحصیلی گذشته و خوشبختانه یکی از استان های اصلی کشور بود. میانگین نمرات دانش آموزان همان استان در آخرین امتحانات حدود یک امتیاز افزایش یافته است

وی به آمار رسمی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استان سمنان هم از نظر برگزاری خوب امتحانات نهایی و هم از نظر کیفیت تصحیح به یکی از استان های اصلی کشور تبدیل شده است. برگه های امتحانی

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بخش نظری دانش آموزان این استان با افزایش 91 درصدی از 11.64 در سال تحصیلی گذشته به 12.55 در سال تحصیلی گذشته رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی استان 91 درصد افزایش یافت در حالی که میانگین توسعه این شاخص در کشور 53 درصد بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا