آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران/ بررسی چگونگی پرداخت تعرفه پرستاران اتاق عمل

رئیس سازمان نظام پرستاری وضعیت نهایی مطالبات پرستاران را اعلام کرد.

احمد نژادیان در گفت وگو با شیمیشی. وی از تشکیل کارگروه بررسی فرمول حقوق و دستمزد خدمت پرستاری در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: کارگروه بررسی فرمول تخصیص در یک ماه گذشته 4 بار تشکیل جلسه داده است که در این جلسه موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. . . کارگروه وزارت بهداشت در چارچوب بررسی نواقص طرح پیشنهادی سازمان نظام پرستاری است و برنامه نهایی را گزارش می کند.

نحوه پرداخت هزینه پرستاران اتاق عمل را بررسی کنید

وی با بیان اینکه در این جلسات ابعاد مختلف فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: یکی از مشکلات و مشکلات نظام پرستاری نحوه پرداخت حقوق پرستارانی است که در اتاق عمل خدمت می کنند. . در جلسه ای نحوه پرداخت حق پرستاری پرستاران شاغل در جراحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عدم شفافیت فرمول پرداخت حق پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه نگرانی پرستاران در خصوص قانون تعرفه خدمات پرستاری از دو سو در حال بررسی است، گفت: شفاف نبودن فرمول حقوق و دستمزد معوق از دغدغه های پرستاران است. در رابطه با قانون تعرفه خدمات پرستاری پرستاران معتقدند فرمول فعلی حقوق پرستاری چندان واضح نیست. اگرچه وزارت بهداشت فرمولی برای پرداخت مالیات ارائه کرده است، اما نرخ مالیاتی که پرستاران در بخش ها و بیمارستان های با کارکرد یکسان دریافت می کنند، متفاوت است. به عنوان مثال، پرستاران یک بیمارستان 3 میلیون تومان و پرستاران بیمارستان دیگری که شغل مشابهی دارند، 8 میلیون تومان دریافت می کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تفاوت حقوق پرستاران معنایی ندارد، تاکید کرد: وقتی پرستاران خدمات یکسانی را برای بیمارستان ها ارائه می دهند، انتظار دارند همان حقوق دریافت کنند.

پرداخت طبق بخش بیمارستان

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری پیشنهاد خود را به وزارت بهداشت ارائه کرده است، گفت: سازمان نظام پرستاری با توجه به دغدغه پرستاران در خصوص نحوه پرداخت حقوق، پیشنهاد خود را به وزارت بهداشت ارائه کرده است. بر اساس فرمول پیشنهادی، بین تعرفه دریافتی و کارایی پرستاران رابطه مستقیم وجود دارد. فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری روشن و شفاف است. تا پرستاران بتوانند میزان تعرفه تولید خود را محاسبه کنند.

نجاتیان با اشاره به فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری گفت: بر اساس فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری، نرخ جذب پرستار بسته به رشته ای که در آن خدمات ارائه می دهند از 60 تا 80 درصد متغیر است. بر اساس این مدل، پرستاران می دانند که در صورت پوشش بیماران بیشتر، نرخ بالاتری دریافت خواهند کرد. به دلیل کمبود نیروی انسانی، پرستاران مجبور به پیگیری بیشتر بیماران هستند و با توجه به این شرایط در صورت اجرای فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری می توانند تعرفه بیشتری دریافت کنند.

نیاز به بازنگری در نرخ های پرستاری

وی همچنین با اشاره به اینکه ارزش حقوق پرستاران در سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: اگرچه ارزش واقعی حقوق پرستاران در سال گذشته افزایش زیادی داشته است، اما بازنگری در ارزش پرستاران ضروری است.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری درباره آخرین وضعیت حقوق معوقه پرستاران نیز فاش کرد: منابع مالی برای دانشگاه ها تامین شده است اما از میزان اختصاص یافته به حقوق پرستاران اطلاع دقیقی ندارم. تحقیقات سازمان نظام پرستاری نشان می دهد که برخی از دانشگاه های علوم پزشکی با ۲ تا ۳ ماه تاخیر هزینه پرستاری را پرداخت کرده اند. حقوق برخی از دانشگاه ها کم است، ما به این موضوع راضی نیستیم. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که برخی از دانشکده‌های علوم پزشکی هزینه‌های معوقه پرستاری را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها که از نظر پرداخت شهریه از سایر دانشگاه‌ها جلوتر بودند، ارزش‌های فروردین و اردیبهشت امسال را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا